Permalänk
Medlem

Silverstone eller Corsair?

Ska köpa två nya fläktar till mitt chassi (CM Elite 430) och ska byta till 140mm i fronten (insug) och en 120mm på sidan som blåser på grafikkortet.
Kolla på Silverstones AP och Corsairs Af.

Vilken skulle ni köpt?

Visa signatur

livscoach & tänkare

Permalänk
Hedersmedlem

Personligen hade jag tagit Corsairs fläktar eftersom skillnaden i luftflöde mellan de olika märkena är försumbart. Dessutom så låter Air Penetratorfläktarna lite mer än andra likvärdiga fläktar, om jag minns rätt.

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Casgar:

Personligen hade jag tagit Corsairs fläktar eftersom skillnaden i luftflöde mellan de olika märkena är försumbart. Dessutom så låter Air Penetratorfläktarna lite mer än andra likvärdiga fläktar, om jag minns rätt.

Tycker att Corsair är snyggare men dem säger at AP tekniken är så mkt bättre..

Visa signatur

livscoach & tänkare

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Skylar7s:

Tycker att Corsair är snyggare men dem säger at AP tekniken är så mkt bättre..

AP-fläktarna har mer eller mindre samma luftflöde som Corsairs fläktar, men det är istället ett mer riktat luftflöde, d.v.s. fläktarna blåser rakt fram dit de pekar. En nackdel är dock att de låter lite mer än andra fläktar, inklusive Corsairs. Jag har inga egna erfarenheter av någon av fläktarna, men personligen så skulle inte jag köpa AP fläkten såvida jag inte har några riktigt varma komponenter som behöver den mer riktade kylning, t.ex. flera grafikkort tätt packade på varandra. Ska du bara använd fläktarna som chassiventilation så kommer det nog inte göra någon betydande skillnad. Någon som äger fläktarna kan säkert ge dig ett bättre svar.

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Casgar:

AP-fläktarna har mer eller mindre samma luftflöde som Corsairs fläktar, men det är istället ett mer riktat luftflöde, d.v.s. fläktarna blåser rakt fram dit de pekar. En nackdel är dock att de låter lite mer än andra fläktar, inklusive Corsairs. Jag har inga egna erfarenheter av någon av fläktarna, men personligen så skulle inte jag köpa AP fläkten såvida jag inte har några riktigt varma komponenter som behöver den mer riktade kylning, t.ex. flera grafikkort tätt packade på varandra. Ska du bara använd fläktarna som chassiventilation så kommer det nog inte göra någon betydande skillnad. Någon som äger fläktarna kan säkert ge dig ett bättre svar.

Okej tack det blir nog Corsairs då : )

Visa signatur

livscoach & tänkare