Bitfenix Colossus- Corsair Hydro h100i kompatibelt?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Dec 2012

Bitfenix Colossus- Corsair Hydro h100i kompatibelt?

Tjena, besitter idag ett Bitfenix Colossus med en stock i7 2600k prolle och vill överklocka den, gärna runt (helst över) 4.6 Ghz. Jag har letat runt efter en kylare som ska vara hyffsat tyst, men ändå kunna kyla i7'an vid denna klock, jag är nog mest intresserad av h100i just nu, på grund av den grymma kylning den erbjuder. Men, jag har ingen aning om mitt chassi rymmer en sådan stor radiator, någon som vet? Det skulle btw, vara bra och veta om mitt chassi skulle klara av en nzxt Kraken x60 som ett annat alternativ, jo jag vet, den är tom ÄNNU större... Tack på förhand!

Ps! Om ni har andra kylare ni vill rekommendera så feel free to share!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Dec 2012

Update! Fick ingen respons alls här haha! Men jag beställde en Kraken X60, jag kollade upp själv (vilket jag borde gjort från början) ifall 2x 140mm passar i toppen, vilket det kommer med lite mod. Eftersom toppen klarar av 1x140mm eller 2x120mm eller tom 1x230mm så finns det utrymme för 2x140mm, men inte hålen för det, vilket innebär att jag måste borra hål. Men! eftersom det är ett usb 3 kort för ingångar till toppen av chassit, så har bitfenix tagit bort en bit av toppen, där alla fläkthålen sitter alltså. Detta i sin tur innebär att det inte alls går att ha alla 4 fläkthål till den andra 140mm fläkten, utan bara 3. Men detta tror jag själv inte att det gör nånting, jag ska försöka att säkra den på något sätt i det fjärde skruvhålet ändå, men finns nog ingenting att oroa sig över! Jag kan göra ett galleri på hur det blev sen om det önskas :)!