Gelid lanserar Black Edition – CPU-kylare med sju värmeledningsrör

Permalänk
Melding Plague

Gelid lanserar Black Edition – CPU-kylare med sju värmeledningsrör

Många värmeledningsrör och plats för upp till tre fläktar är ett par av höjdpunkterna i Gelid Black Edition, en ny processorkylare för påkostade datorsystem.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ser fram emot ett eventuellt test!

Permalänk
Avstängd

same same, tvivlar på att den utmärker sig på något sätt mot resten av dom 5011 andra luftkylarna i samma prisklass... Varför händer det så lite på kylningsfronten

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem

Tja, blir man lika nöjd med den som med Gelid wings, why not?
Fästningsanordningen, sett från de två bilderna, ser lite krånglig ut.

Permalänk
Medlem

Nu väntar man bara på en bra recension också..

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tigerhamster:

Tja, blir man lika nöjd med den som med Gelid wings, why not?
Fästningsanordningen, sett från de två bilderna, ser lite krånglig ut.

Det var min tanke med. Det sista man behöver är krånglig montering av kylaren. Där är noctua fortfarande kung. Går inte ha det enklare än så.

Permalänk
Medlem

Döper man sin kylare till Black Edition kan man väl åtmionstonde göra den svart :/

Permalänk
Avstängd
Skrivet av biorrith:

Döper man sin kylare till Black Edition kan man väl åtmionstonde göra den svart :/

Tillverkarna tänker nog mer på att man ser kylaren på topp än på sidorna, bara en tanke.

Permalänk
Medlem

Ser som många andra framemot recension, börjar fundera på att byta ut min cpu fläkt och tror inte att jag får plats med en noctua d14 eller va fasen den nu heter

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Döper man sin kylare till Black Edition kan man väl åtmionstonde göra den svart :/

Jag tror bar aluminium avleder värme en aning bättre än målad aluminium. Resten är ju svart.

Visa signatur

Sandy-bridge + gtx770 /dator
http://dreamhack.se/dhw15/

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1up:

Jag tror bar aluminium avleder värme en aning bättre än målad aluminium. Resten är ju svart.

Om man använder ett lager av täckande färg, jepp, men det finns andra sätt att färga aluminium på.

Mer utförligt på engelska.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Avstängd

varför heter de alltid "black edition" när de ska vara något häftigt och bra?

Fattar inte riktigt :D?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Granter:

varför heter de alltid "black edition" när de ska vara något häftigt och bra?

Fattar inte riktigt :D?

Jag vet inte vad/vem som myntade begreppet, men AMD började sent 2007 att kalla sina överklockningsbara topprocessorer för Black Edition. Säkerligen ingen tillfällighet att "topmodeller" av olika produkter får epitetet "Black Edition".

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Skrivet av Granter:

varför heter de alltid "black edition" när de ska vara något häftigt och bra?

Fattar inte riktigt :D?

Hehe, blir nog censurerat snart ska du se. Snart får vi inte ha pepparkaks, "host, host, host", jag menar, svarta datorkomponenter längre.

Visa signatur

I Fractal Design Define R4 Arctic White I EVGA GeForce GTX 680 2GB I i7 2600K I 16gb 1333mhz I Be-Quiet Pure Power L8 630W I 1 TB hårddisk I SanDisk SSD Extreme 120GB I Logitech MX Master I SteelSeries 4HD Mousepad I Samsung S27A950D I Logitech Z623 I

Permalänk
Medlem

hade chat me gelids återförsäljare i sverige o de hade ingen plan att satsa på den. frågade varför o fick till svar de var komplicerat.

men gilla stuket på kylaren så ville ha mer info men ja finns ej nog för min del

Visa signatur

ORD POLISER O FOLK SOM STÖR SEJ PÅ SÄTTET JAG SKRIVER HITTA ER EN VETTIG MENING ME LIVET IST FÖR SOM I MITT FALL HACKA PÅ EN MED ETT HANDIKAP. FÖR DE E BARA TRÖTTSAMT

Permalänk

Trevligt med nya kylare, varit lite tyst på sistone tycker jag... Förutom AIO vattenkylare, där börjar det bli på tok för många istället.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

På ett inte-speciellt-givande snedspår.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.