Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
lidingö
Registrerad
Apr 2011

Överklocka i7 2600k

Tja jag har ett ASRock extreme 6 och en i7 2600k processor. Jag har vattenkylning så jag vill klocka CPUn. Jag gjorde det en gång fast med Auto överklock. Men det strulade så jag tänkte göra det manuellt. Men jag vet inte vad jag ska ändra och hur mycket. Jag har läst Guiden på sweclockers men jag är rätt trög så. Det skulle vara snällt om någon kunde hjälpa mig Tack

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2010

Denna guide är som gjord för dig samma moderkort med bilder så borde vara väldigt lätt att följa. tänk dock på att hans inställningar inte nödvändigtviss funkar för dig och garanterat inte är optimala.

http://www.sweclockers.com/forum/2-kylning-och-overklockning-...

Dator: ASRock P67 Extreme 4, i5 2500K @ 4.6Ghz XFX RX 480 RS 8GB, 16GB RAM, Corsair TX 850W 80+, Fractal Design Define R3, SSD 256+120GB.
Ljud: O2+ODAC, Hd650, Blue Snowball.
Laptop: Sony Vaio PRO 13. Telefon: OnePlus One

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skottland, Schweiz, Sverige
Registrerad
Dec 2010
Skrivet av tol9411:

Tja jag har ett ASRock extreme 6 och en i7 2600k processor. Jag har vattenkylning så jag vill klocka CPUn. Jag gjorde det en gång fast med Auto överklock. Men det strulade så jag tänkte göra det manuellt. Men jag vet inte vad jag ska ändra och hur mycket. Jag har läst Guiden på sweclockers men jag är rätt trög så. Det skulle vara snällt om någon kunde hjälpa mig Tack

det du ska ändra är multipeln (multiplyer) och volten( vid behov), öka multipeln med 1-3 åt gången, sen ökar du volten när det blir inbstabilt.

|ASUS Maximus IV | Intel 2600K | H80 | ASUS STRIX DCU III GTX980TI| | OCZ ZX 1250W 80+ Gold | 1TB WD Caviar Black | Crucial M4 128GB | |SSD Samsung Basic 500GB SSD | HAF X | Samsung BD-reader | 16GB Corsair Vengence 1600MHz |