Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Dec 2011

Ram = ram kyling

Hej, jag satte dit en ram kylare på min dator, men jag undrar blir verkligen ram minnen så pass varma ?

nu har jag satt dit en i alla fall men var de onödigt eller kan de vara bra jag menar jag har ändå 16 gb ram 1333 mhz. min pappa brukar video redigera o då kan jag tänka mig att ramen jobbar mycket så där kanske den kommer till en använding ? eller när jag spelar ?

Vad tror ni ?

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Apr 2012
Skrivet av ultracpu:

Hej, jag satte dit en ram kylare på min dator, men jag undrar blir verkligen ram minnen så pass varma ?

nu har jag satt dit en i alla fall men var de onödigt eller kan de vara bra jag menar jag har ändå 16 gb ram 1333 mhz. min pappa brukar video redigera o då kan jag tänka mig att ramen jobbar mycket så där kanske den kommer till en använding ? eller när jag spelar ?

Vad tror ni ?

1333mhz blir absolut inte så varma att en särkild fläkt behövs för dessa, helt onödigt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Östersund
Registrerad
Jan 2011

Sålänge du inte klockar skiten ur dom behövs ingen extra kylning, nej.

Inget är för dyrt om man är nöjd över det.
Inet Fri Frakt
Asus Xonar Essence STX | Yamaha HS50M | Beyerdynamic DT990 PRO

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Dec 2011

okej, men jag har satt dit den, så nu får den sitta där.

men jag kunde ha varit utan säger ni ?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2012
Skrivet av ultracpu:

okej, men jag har satt dit den, så nu får den sitta där.

men jag kunde ha varit utan säger ni ?

ja

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Finland
Registrerad
Feb 2012

höjer bara ljudnivån skulle jag säga

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2011

Ramkylare är till för att lura folk som inte vet vad dom köper Eller kanske kan behövas om du ska pressa skiten ur ditt ram (Alltså om du klockar skiten ur det)

Dyselxi är INTE kul att ha, beklagar för eventuella stavfel och/eller grammatikfel

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009

Håller med om att ramkylare mest bara skapar problem, de kostar pengar och tillför inget prestandamässigt och sitter dessutom ofta i vägen för cpu kylare eller fläktar, de säljer för att en del tycker de ser häftiga ut men de behövs inte för funktionens skull, kanske vid verkligt extrem klockning, men jag är inte säker på att det behövs då heller och de behövs då inte vid normal klockning, de fyller kanske ett behov hos de som vill ha ljus och fönster på datorn och mest vill visa upp den istället för att använda den.

Phenom 2 960T (körs x6) med passivt Ninja på Asus Crosshair 4 Asus 4850 och en väldig massa masslagring.Passiv kyld Northq nätdel 450W Antec P 180 med Schyte o Sharkoon fläktar via en t-balancer, väldigt tyst, oftast passivt. Datorljud 2kanal: ljudkort/dsp Behringer DCX2496, högtalare Truth B3031A, Truth B2092A Har också Oscilloskop och mätmikrofon.