Dålig service och bemötande från UPS

Permalänk
Medlem

Dålig service och bemötande från UPS

Hej!

Måste bara skriva av mig lite och även passa på att varna för UPS urusla service. Skulle idag fått ett paket levererat till mig i centrala Göteborg men självklart så har underbara UPS varit här och lämnat en liten lapp som satt fastklämd utanför min port. På "InfoNotice"-lappen står det "Idag har vi försökt att leverera/hämta en sändning på din adress", vilket dem inte alls har gjort. Inte ens ett ärligt försök att kontakta mig genom varken porttelefon eller via mobil när jag varit hemma hela dagen.

Efter att ha suttit i kö till deras underbara kundtjänst kommer man fram till en bitter kvinna som säger att man inte kan göra ett nytt försök idag utan ska försöka imorgon, även denna gång utan att ringa på varken mobil eller på porttelefon. Jag frågar då snällt om den som kör budbilen inte skulle kunna ringa innan han/hon kommer för att leverera paketet och får då till svar att dem inte har en mobiltelefon! Hur fan ska dem kunna leverera några paket då? Ska jag behöva sätta upp ett tält och dedikera en hel dag till att invänta ett paket utanför min lägenhet?

Kan förstå att UPS nedprioriterar privatkunder, men det kan ju inte vara vettigt att åka runt hela stan i en budbil full av paket för att sätta upp lappar? Min enda chans verkar vara att åka till UPS servicecenter i Mölndal och frakta hem mitt 12 kg tunga paket på buss/spårvagn om jag ska få mitt paket innan det skickas tillbaka till avsändaren (ska hämtas inom fem dagar). Sämre service har jag aldrig varit med om.

Permalänk

Surt som fan, men om dom " misslyckats " leverera så kan du väl bara ringa och be att få hämta upp paketet på deras lager om du nu har möjlighet till det.

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro, Ryzen 5700X, G.skill Trident 3600, AMD 6600XT]

Permalänk
Medlem
Skrivet av ante_ante:

Surt som fan, men om dom " misslyckats " leverera så kan du väl bara ringa och be att få hämta upp paketet på deras lager om du nu har möjlighet till det.

Tyvärr har jag ingen möjlighet att ta mig till deras "servicecenter" med bil utan får i så fall åka spårvagn/buss och gå i sammanlagt en timma, inte optimalt när man ska hämta ett paket som väger 12 kg och är ganska stort. Det här är såklart inte hela världen men var ändå tvungen att skriva av mig då jag förväntade mig en leverans idag som utlovat.

Permalänk
Medlem

välkomen till världen med ups du är inte den första som råkat ut för detta finns hur många som helst http://www.rejta.se/omdome/624061/ups
finns tillomed rapporter om att ups påstår sig varit på ställen som varit kamera övervakade och kamerorna har inte fångat något alls...

Visa signatur

Valkommitens ordförande går till dikatorn och säger vi har en bra och en dålig nyhet vilken vill du höra först?
-Den Bra -Du är president igen
-Så vad är den dåliga nyheten? -Ingen röstade på dig!
Om du vill veta hur det är att leva i en diktatur läs här https://charter97.org/en/news/

Permalänk
Medlem

Sådär gör de ju, UPS. De har visst inte tid att ringa varenda kund, till viss del kan man väl förstå det men samtidigt tycker man det borde gå snabbare att spendera 30s på att ringa än att behöva åka ut igen.

Det jag brukar göra när jag ska ta emot något från UPS och inte har tid att sitta och vakta är att jag lämnar en påskriven fullmakt med namn och kollinummer där det står att de får lämna paketet vid dörren. Då brukar de faktiskt ringa och säga att de har gjort det. Så att de inte skulle ha telefon vettefan ...

Funkar väl olika bra beroende på hur du bor .. inte supersmidigt om du bor i lägenhet och de inte skulle ringa så att det står obevakat en längre tid.

Permalänk
Medlem

Konstigt om de inte ens ringt på porttelefonen innan de sätter upp lappen! Låter som att det är "någon" som borde jobba med något annat.

Det låter väldigt skumt detta. Som du säger lär de ju vilja bli av med paketen i bilen...

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk
Medlem

UPS is the shit, brossan har berättat om några bateljer han haft med dom. Bästa va när dom skickade ett brev till honom där det stod att hans address inte va giltlig och att dom inte kunde skicka paketet till honom.

Fast brevet gick bra att skicka..

Visa signatur

Jag har en fin men gammal dator som ej är värd att skriva om

Permalänk
Avstängd

Ahhh hello thää ups man. A mans wife is his life mr ups mään.

Ot förlåt, men åh

http://www.youtube.com/watch?v=_iKoy0Qwh-g

Permalänk
Medlem
Skrivet av roadspig:

Sådär gör de ju, UPS. De har visst inte tid att ringa varenda kund, till viss del kan man väl förstå det men samtidigt tycker man det borde gå snabbare att spendera 30s på att ringa än att behöva åka ut igen.

Det jag brukar göra när jag ska ta emot något från UPS och inte har tid att sitta och vakta är att jag lämnar en påskriven fullmakt med namn och kollinummer där det står att de får lämna paketet vid dörren. Då brukar de faktiskt ringa och säga att de har gjort det. Så att de inte skulle ha telefon vettefan ...

Funkar väl olika bra beroende på hur du bor .. inte supersmidigt om du bor i lägenhet och de inte skulle ringa så att det står obevakat en längre tid.

Är nog inte bästa idén om man bor i ett lägenhetskomplex med nästan 500 lägenheter utan då får man nog räkna med att paketet försvinner. Förstår bara inte logiken med att ett jätteföretag som UPS inte skulle vilja effektivisera sin verksamhet genom att utrusta varje bil med en stackars telefon för att underlätta både för kunder och förare. När det kommer till företagsleveranser så brukar det minsann ringa i telefonen innan det levereras, men tydligen inte till privatkunder.

Permalänk
Medlem

Ja det är löjligt hur det går till för privatkunder ibland, undrar om de är lika kassa i hemlandet också?

Att de inte skulle ha mobil låter som bullshit tycker jag, mig har de också ringt upp de 3-4 gångerna jag lämnat fullmakt. (bor i villa)

Permalänk
Medlem
Skrivet av megamats:

Är nog inte bästa idén om man bor i ett lägenhetskomplex med nästan 500 lägenheter utan då får man nog räkna med att paketet försvinner. Förstår bara inte logiken med att ett jätteföretag som UPS inte skulle vilja effektivisera sin verksamhet genom att utrusta varje bil med en stackars telefon för att underlätta både för kunder och förare. När det kommer till företagsleveranser så brukar det minsann ringa i telefonen innan det levereras, men tydligen inte till privatkunder.

man kan ju undra hur svårt det skulle vara för dom att bara bygga ett sms system som t.ex postens men istället för "ditt paket finns att hämta på xxxx"
så får man ett sms från ups "En leverans kommer till dig inom 10minuter" (detta system ska då funka genom att föraren snabbt och enkelt väljer vem smset ska skickas till och sen med ett knapp tryck skicka iväg det)

jag är inte så insatt i sånt här med programmering men så svårt kan det inte vara

Permalänk
Medlem

Brukar få leveranser hem via jobbet med ups.
Inte det smidigaste sättet då man jobbar ute.
Efter tre leveransförsök kan man få hämta paketen 15 mil bort. Frågar man när de kommer svarar dom "mellan 7 och 18" eller något liknande. Visst, man kan skriva fullmakt, finns på baksidan av deras meddelanden, men där kan man i stort bli betalningsskyldig TILL UPS om paketet försvinner. Aja, gillar firman ups så får dom väl hålla på.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Shuttle XPC Z170R8 V2
Microsoft Surface Pro

Permalänk
Skrivet av Rocklets:

Konstigt om de inte ens ringt på porttelefonen innan de sätter upp lappen! Låter som att det är "någon" som borde jobba med något annat.

Det låter väldigt skumt detta. Som du säger lär de ju vilja bli av med paketen i bilen...

Jag har aldrig varit med om att de ens försökt. Jag har fönstret en våning upp bredvid entrédörren in till byggnaden, och jag ser regelbundet budfirmor som inte ens tar med sig paketet till dörren. De går raka vägen till byggnaden med lapparna och sätter upp att de försökt leverera, går tillbaka till sin bil och kör iväg. Jag har börjat tvivla på att paketen ens finns i bilen.

Han ska vara glad att de i alla fall verkar göra ett nytt försök. Flera budföretag gör endast ett försök innan man måste hämta det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_moggo:

Jag har aldrig varit med om att de ens försökt. Jag har fönstret en våning upp bredvid entrédörren in till byggnaden, och jag ser regelbundet budfirmor som inte ens tar med sig paketet till dörren. De går raka vägen till byggnaden med lapparna och sätter upp att de försökt leverera, går tillbaka till sin bil och kör iväg. Jag har börjat tvivla på att paketen ens finns i bilen.

Han ska vara glad att de i alla fall verkar göra ett nytt försök. Flera budföretag gör endast ett försök innan man måste hämta det.

Ja det ska bli spännande att se om det blir en ny lapp imorgon eller om budet kanske t om lyckas kommunicera med mig. I fall jag måste åka till deras "servicecenter" så förväntar jag mig inget annat än att någon spottar mig i ansiktet för att sedan elda upp paketet framför mig. Jag förstår som sagt att det inte är budets fel att det saknas verktyg för att utföra jobbet effektivt och smidigt men hela UPS division som har hand om privatkunder verkar inte förstå bättre.

Permalänk
Medlem

Man kan tycka att det är konstigt att dom inte ringer, eller använder sig av portkoder, men vad jag har förstått så har chaufförerna extremt mycket att göra, och det ser precis lika bra ut i statistiken om ett försök har gjorts att leverera som om paketet faktiskt har levererats. Alltså - om ett försök har gjorts en dag efter leverans till Sverige, men kunden inte får paketet förrän 14 dagar senare så står det i statistiken som att leveransen tog 1 dag. Och det är det enda om bryr sig om eftersom det är det dom säljer sig med.

Sedan så är privatkunder inte prioriterade direkt, om ens önskade.

Permalänk
Medlem

Låter skumt att de inte kan ringa.

Varje gång jag fått paket med både DHL och UPS har dem ringt flera timmar i förväg, ibland dagen innan, och frågat när jag kan ta emot. Dock företags- och expressleveranser.

Permalänk
Skrivet av TAG9217:

Låter skumt att de inte kan ringa.

Varje gång jag fått paket med både DHL och UPS har dem ringt flera timmar i förväg, ibland dagen innan, och frågat när jag kan ta emot. Dock företags- och expressleveranser.

Enorm skillnad när det är företags leveranser. Även DHL har en helt annan service som jag bara kan säga gott om.

Permalänk
Medlem

Testa sätta en lapp vid porttelefonen där du ber budet att ringa på så gör han det säkert.

Permalänk
Medlem

Har inte fått något levererat till mig som privatperson från UPS. På mitt jobb får vi dock leveranser från UPS flera gånger i veckan, allt från ett kuvert till flera stora kolli. Vad jag har sett är det 3 personer som varit här och levererat de senaste året, när vi inte hade någon inne ringde de mig på mobilen och frågade om det går bra att de lämnar paketet till grannen (vi har kommit överens om att ta emot paket åt varandra om det behövs)

Skrämmande läsning på rejta.se, verkar vara riktiga nissar som levererar till privatpersoner.

Är det så här det fungerar? http://www.youtube.com/watch?v=LTlLOF2moxY verkar inte bättre

Visa signatur

Dubstep, hjärndöd musik för en hjärndöd generation

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcusk:

Testa sätta en lapp vid porttelefonen där du ber budet att ringa på så gör han det säkert.

Nej, jag har haft samma problem med UPS.
Har till och med skrivit både telefonnummer och portkod i rutan där det brukar stå "Meddelande till budfirma/leverans".
Har fått allt från att "Jag hade inte ditt nummer" (nähä, det stod ju på etiketten ), till att "Våra chafförer har inte telefon" (Vanligaste svaret).

UPS sa till mig att dom "förväntar sig" att det ska finnas ett företagsnamn + lobby eller porttelefon till detta företagsnamn.

DHL är bättre, men inte alltid bra. Beställde ett paket till jobbet, under sommar/semester när reception tillfälligt var obemannad. Skrev då mitt namn + telefonnummer istället för företagsnamnet eftersom ingen ändå hade märkt av & öppnat om han hade ringt på porttelefon.
Av en händelse så släppte en kollega in budet som skällde ut mig, varpå jag återigen hänvisade till mina instruktioner som stod tryckta på etiketten. Återigen svarade han bara med "Jag har ingen telefon".

Tycker att det är dags att UPS & DHL nu år 2013 kan förse sina chaffisar med en telefon.

Permalänk
Medlem

En bekant var tvungen att stanna hemma en hel dag när hon väntade på ett UPS-paket eftersom ifall hon missat leveransen så skulle paketet hamna på UPS uppsamlingscentral 10 mil bort.

En granne skulle få ett paket levererat av UPS, men när hon inte var hemma lämnade UPS över paketet till en för henne okänd granne som förvisso bodde i samma hus men på en annan våning. Han som tog emot paketet fick signera och det var UPS helt nöjda med.

Rätt otroligt tycker jag dock... Men själv har jag ingen erfarenhet av UPS. Däremot Postens hemleverans som kommer på andra tider än som man kommit överens om. Eller som ringer på dörren men inte har tid att vänta mer än ett par få sekunder innan de bär ner paketen igen och skickar dem till postterminalen. Men visst, de stackars buden är väl stressade

Visa signatur

/Seriously

Permalänk
Medlem

Ups är faktiskt helt sinnessjuka! Samma skit har hänt mig med. Sitter på första våningen med fönster ut mot porten. Får ett SMS där står att UPS har försökt göra en leverans men inte kommit in i porten. Och jag har suttit vidi köksfönstret hela dan och jobbat. Ringer upp och säger att det är omöjligt och han kan svänga om så möter jag chauffören utanför men den gubben gick inte. Samma skit dagen efter... Nu ligger mitt kontor bredvid UPS på Arlanda.... jag traskade in där och hämtade mitt paket och sa att deras service var patetisk, försök lura vanliga människor med det där men inte en som ser deras jävla bilar varje dag.

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

Permalänk
Medlem

Jasså, inte bara jag som har haft problem med UPS.
Hos mig var de och lämnade en lapp, jag satt i köket 10 meter från dörren vid den tiden som budet hade skrivit på lappen då de varit hos mig, min ringklocka är lite svårtryckt och trycks den inte in riktigt blir det inget ljud. Men hallå, det går väl att knacka?

Nytt försök dagen efter, då satt jag och kollade ut genom fönstret vid den tiden de hade angivit på lappen i dörren, och när budet kom ringde hon inte på klockan eller knackade så jag väntade 30 sek vid dörren för att se vad de gjorde och när jag tillslut öppnade dörren höll budet på att skriva en ny lapp om misslyckad leverans.

Patetiskt.

Visa signatur

AMD 5800X3D - Asus ROG B450-F - AMD Sapphire Vega 56 Pulse
Intel 330 180GB - 32gb DDR4 - Meshify C - beQuiet L8 530w
Panasonic 50" VT60 - Xonar Essence STX - Arcam FMJ A39 - Monitor Audio BR5 - Nintendo

Permalänk

Tacka fan för dhl.
Dom vet var och när jag jobbar, men hem lämnar dom aldrig av.
Lite jobbigt att få hem min 300kg tunga quadricycle (vägreggad atv) från jobbet, ringa farsan så han kom med släp, bara lasta på med trucken.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Medlem

Haha, har precis samma upplevelse. När en laptop jag hade skulle in på lagning och jag skulle få tillbaka den, mitt i semestertider så satte de upp dessa förbaskade lappar. Var man inte hemma på tredje försöket så var man tvungen att hämta ut det i någon byhåla tiotals mil hemifrån.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Jag dricker öl med sugrör, och litar inte på betong

Permalänk
Medlem

I ett desperat försök att försöka få mitt paket levererat har jag nu satt upp en lapp bredvid porten där det klart och tydligt står mitt telefonnummer och lägenhetsnummer för den som ska köra ut paket imorgon. Går snabbare för mig att komma ut och ta emot
paketet än för budet att fylla i en satans lapp. Ser jag en till "InfoNotice" imorgon så vet jag inte vad jag tar mig till...

Permalänk
Medlem
Skrivet av megamats:

I ett desperat försök att försöka få mitt paket levererat har jag nu satt upp en lapp bredvid porten där det klart och tydligt står mitt telefonnummer och lägenhetsnummer för den som ska köra ut paket imorgon. Går snabbare för mig att komma ut och ta emot
paketet än för budet att fylla i en satans lapp. Ser jag en till "InfoNotice" imorgon så vet jag inte vad jag tar mig till...

Jag håller tummarna!

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

Permalänk
Medlem
Skrivet av megamats:

Hej!

Måste bara skriva av mig lite och även passa på att varna för UPS urusla service. Skulle idag fått ett paket levererat till mig i centrala Göteborg men självklart så har underbara UPS varit här och lämnat en liten lapp som satt fastklämd utanför min port. På "InfoNotice"-lappen står det "Idag har vi försökt att leverera/hämta en sändning på din adress", vilket dem inte alls har gjort. Inte ens ett ärligt försök att kontakta mig genom varken porttelefon eller via mobil när jag varit hemma hela dagen.

Efter att ha suttit i kö till deras underbara kundtjänst kommer man fram till en bitter kvinna som säger att man inte kan göra ett nytt försök idag utan ska försöka imorgon, även denna gång utan att ringa på varken mobil eller på porttelefon. Jag frågar då snällt om den som kör budbilen inte skulle kunna ringa innan han/hon kommer för att leverera paketet och får då till svar att dem inte har en mobiltelefon! Hur fan ska dem kunna leverera några paket då? Ska jag behöva sätta upp ett tält och dedikera en hel dag till att invänta ett paket utanför min lägenhet?

Kan förstå att UPS nedprioriterar privatkunder, men det kan ju inte vara vettigt att åka runt hela stan i en budbil full av paket för att sätta upp lappar? Min enda chans verkar vara att åka till UPS servicecenter i Mölndal och frakta hem mitt 12 kg tunga paket på buss/spårvagn om jag ska få mitt paket innan det skickas tillbaka till avsändaren (ska hämtas inom fem dagar). Sämre service har jag aldrig varit med om.

exakt samma sak hände mig, jag beställde coilovers till min bil, sitter hemma o spelar medans min mamma som står i köket o lagar mat ser en UPS man kommer fram till posten o lämnar en liten gul lapp utan att ha med sig någon packet, ringer dem o då säger dem att jag inte var hemma, men tack som attan så bevisade jag det genom att jag mejlade lol att få report när jag spelade på den tiden vilket jag fick sedan mejlade jag det till dem och med ett litet hot som var att "ifall mitt packet åker tillbaka till avsändaren så får ni stå för kostnaden + fraken + 10% utav vad varan kostade (5000kr)" se så, dagen där på kom det en UPS man med ett stort packet, utan hej eller något, här är packetet o sticker därifrån

Visa signatur

NZXT Phantom Special Edition Red Stripes & I5 4670k 4.4ghz & Noctua D14 & Asus Z87-A ATX & Samsung 840 EVO 250GB & Sapphire R9 390X & OCZ FATAL1TY - 750 W & W10 PRO 64x & R.A.T 7 & Saitek Cyborg
LOL (WEST) Norowner!!! inte den bästa men inte den sämsta heller!

Permalänk
Medlem

Jag har också en mardrömshistoria från UPS men jag ska bara dra en godbit "adressee living in a remote area. Daily deliveries not possible".
Då bor jag i Stockholms postnrområde precis söder om södermalm....man blir matt.