Ska jag uppgradera processorn först?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Jan 2013

Ska jag uppgradera processorn först?

Hej alla!

Det är tänkt att jag ska så småningom bygga ett mitx/matx system. Jag behöver helt enkelt byta ut många av mina komponenter i datorn som jag har just nu.

Jag har siktat byta ut mitt grafik kort eller processor först. Jag äger ett Asus 6870 OC kort. Samt ett FX-4100 chip.

Vad borde jag byta ut först? Anledningen varför jag måste välja något av det är för att jag har inte råd att lägga ut så mycket pengar vid samma tillfälle.

Jag tänkte skaffa en intel 3570k samt moderkort till det.
ELLER
MSI 660 ti Twin Frozr OC.

Tack på förhand för ditt svar!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2013
Skrivet av thisistoby:

Hej alla!

Det är tänkt att jag ska så småningom bygga ett mitx/matx system. Jag behöver helt enkelt byta ut många av mina komponenter i datorn som jag har just nu.

Jag har siktat byta ut mitt grafik kort eller processor först. Jag äger ett Asus 6870 OC kort. Samt ett FX-4100 chip.

Vad borde jag byta ut först? Anledningen varför jag måste välja något av det är för att jag har inte råd att lägga ut så mycket pengar vid samma tillfälle.

Jag tänkte skaffa en intel 3570k samt moderkort till det.
ELLER
MSI 660 ti Twin Frozr OC.

Tack på förhand för ditt svar!

jag skulle säga grafik kort, din processor (personligen för jag har en likadan) är tillräckligt bra i dagens bruk, för den processorn funkar jätte bra med de flesta bra grafik kort idag.
och om du köper processorn, skulle istället grafik kortet inte klara av lika mycket som din processor gör.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Jan 2013
Skrivet av arekusanda:

jag skulle säga grafik kort, din processor (personligen för jag har en likadan) är tillräckligt bra i dagens bruk, för den processorn funkar jätte bra med de flesta bra grafik kort idag.
och om du köper processorn, skulle istället grafik kortet inte klara av lika mycket som din processor gör.

Intressant, det ligger sanning i det du säger. Jag får inte många fler fps om jag har en bra processor gentemot en sämre, om man hade haft ett bra kort.

Jag ska fundera vidare på detta. Tack för ditt svar!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2013
Skrivet av thisistoby:

Intressant, det ligger sanning i det du säger. Jag får inte många fler fps om jag har en bra processor gentemot en sämre, om man hade haft ett bra kort.

Jag ska fundera vidare på detta. Tack för ditt svar!

du kan ta de i mitt fall, jag hade en urdålig processor, du anar inte asså, den var äckligt dålig (jag tar battlefield 3 som exempel)
jag kunde inte ens köra på lägsta utan att laga extremt mycket, sen uppgraderade jag grafik kortet till en xfx Radeon 6950 2Gb, då kunde jag köra på hög (inte ultra) lagfritt. och nu sitter jag med FX 4100 och maxar allting