Permalänk
Medlem
Skrivet av Eawo:

Är inte så insatt i detta men jag köpte mig en N66U router och ersatte zyxel routern. Är de här med bryggat läge för de som kör ADSL? för mitt fiber 100/10 med asus routern fick rejäl boost av nya routern dessutom gick de ställa in iptv på den så i mitt fall behövdes inte zyxel routern alls längre

Hur fick du igång din IPtv med asus:en?

Du kör exakt samma setup som jag nämligen men jag får inte IPTV:n att fungera om jag bara kör vägg -> Asus.

Måste ha Zyxeln emellan..

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem

Har också problem med routern, har nu inte läst igenom allting så vet inte om någon har haft samma problem. Vet dock inte om det är modemet i sig eller BBB eller stället vi bor på. Men vi betalar för 24mbit BBB, får ut 10.76mbit/s på bredbandskollen. Problemet är att vi inte kan använda två datorer samtidigt i princip, min lillebror kollar oftast streams och på youtube osv och jag spelar CS:GO och det går inte att kombinera. Startar han en stream så blir pingen sjukt ostabil och studsar runt mellan 50-100 och man laggar sönder.

Men ifall han inte har något uppe så är pingen normal på ca 40ms, runt 30 på svenska bra servrar. Tror ni att det kan vara modemet eller BBB, funderar på att byta leverantör helt eftersom vi haft ganska mycket problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MANDER:

Har också problem med routern, har nu inte läst igenom allting så vet inte om någon har haft samma problem. Vet dock inte om det är modemet i sig eller BBB eller stället vi bor på. Men vi betalar för 24mbit BBB, får ut 10.76mbit/s på bredbandskollen. Problemet är att vi inte kan använda två datorer samtidigt i princip, min lillebror kollar oftast streams och på youtube osv och jag spelar CS:GO och det går inte att kombinera. Startar han en stream så blir pingen sjukt ostabil och studsar runt mellan 50-100 och man laggar sönder.

Men ifall han inte har något uppe så är pingen normal på ca 40ms, runt 30 på svenska bra servrar. Tror ni att det kan vara modemet eller BBB, funderar på att byta leverantör helt eftersom vi haft ganska mycket problem.

Lite sent svar men:

Reseta modem samt säkerställ att inget program tar bandbredd i bakrunden.

Annars ring deras support som snabbt kan se om något ser galet ut

Permalänk
Skrivet av MANDER:

Har också problem med routern, har nu inte läst igenom allting så vet inte om någon har haft samma problem. Vet dock inte om det är modemet i sig eller BBB eller stället vi bor på. Men vi betalar för 24mbit BBB, får ut 10.76mbit/s på bredbandskollen. Problemet är att vi inte kan använda två datorer samtidigt i princip, min lillebror kollar oftast streams och på youtube osv och jag spelar CS:GO och det går inte att kombinera. Startar han en stream så blir pingen sjukt ostabil och studsar runt mellan 50-100 och man laggar sönder.

Men ifall han inte har något uppe så är pingen normal på ca 40ms, runt 30 på svenska bra servrar. Tror ni att det kan vara modemet eller BBB, funderar på att byta leverantör helt eftersom vi haft ganska mycket problem.

Har exakt samma problem här hemma.. Efter att ha skummat igenom tråden verkar det som om modemet inte pallar av flera enheter samtidigt. Funkar fint sena kvällar när alla sover men annars är det i princip omöjligt att lira CS:GO.

Permalänk
Avstängd

Fråga först om dom kan uppdatera mjukvaran.Säger dom nej.så säg till om ett nytt modem.Mitt 3.e funka faktiskt bra.

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem

Hade samma problem och köpte en egen router och har inte haft ett enda problem sedan dess. Trodde man var tvungen att ha BBB routern för att "låsa upp" abonemanget typ som Telia har/hade. men vad fel jag hade, det är bara att koppla på eget modem rätt i väggen.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KingCobra:

Hade samma problem och köpte en egen router och har inte haft ett enda problem sedan dess. Trodde man var tvungen att ha BBB routern för att "låsa upp" abonemanget typ som Telia har/hade. men vad fel jag hade, det är bara att koppla på eget modem rätt i väggen.

Jag körde min i bryggat läge o hade en Netgear 3700. till router.(Kanske därför det funka för mig) Har numera Fiber Telia 100/100 med tv. och det är ju makalös skillnad.Har försökt få det och flippa ur med tvn igång,Ladda ner spel från origin/Steam och streama musik/film på någon annan dator samtidigt. men testet gjorde ingen skillnad allt bara funkar

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk

Min lösning på problemet (nybörjarvänlig)

Jag vill gärna dela med mig min lösning på problemet - som verkar vara liknande problem som alla andra beskriver.

Jag är nyinflyttad i en kåk ute i skogen 1,5mil utanför Karlskoga, ville ha bredband, jämförde Telia med BBB som visade sig vara lite billigare så jag valde det. Abonnemanget heter Bredband24 och ska ge från 12 till 24 mbit enligt BBB (med mitt avstånd till telestationen så var det denna hastighet jag kunde få). Till en början så jag jag tillägga att här ute drog internet inte igång av sig själv, fick hem deras router (2601) men för att få det att funka var en tekniker tvungen att ta en titt på telestationen och "dra igång" internet här - även fast de som bodde här innan hade haft internet (Telia) genom telefonjacket som fungerade.

Väl igång kände jag att det inte var stabilt, blev frånkopplad väldigt ofta till en början och segt gick det, spel lagade och det var allmänt dåligt - ca 12-15 mbit enligt bredbandskollen. Jag hade en egen bra router som jag tänkte jag kunde koppla in (ASUS RT-N56U) och ringde kundservice för att be om råd. Satt i telefonkö ca 1h och började själv kolla på nätet om hur man skulle brygga deras router till en egen. När jag hittade denna tråd tänkte jag "vad f*n har jag gjort? Varför har jag lyckats valt leverantören med den sämsta routern?!"...

Killen i supporten sade att jag skulle gå ur internet på datorn och starta om deras router och sedan skriva 192.168.1.254 i adressfältet (för att komma åt inställningarna) – men inget hände. Inte nog med att varken jag eller han själv inte ens kunde gå in i routern, det verkade som att detta var spärrat på något sätt. Jag har läst att de tagit bort denna funktion för kunderna efter allt snack om intrång och i dessa routers, men att inte ens han kunde göra något?

Lösningen jag fick var att jag skulle koppla in min egen router med en kabel mellan lan-portarna och koppla in min dator till min router, utan att brygga deras router - vilket egentligen är den bättre lösningen men detta skulle fungera också. Nu kunde jag logga in på min egen routers ip-adress och komma åt dess inställningar. Jag fick ett felmeddelande - ip-adresskonflikt, vilket löste sig genom att klicka vidare så sökte den till sig en ny adress.

Nu känns allt mycket bättre och har nu 22,5 mbit enligt bredbandskollen.

Så det går tydligen att köra med egen router utan att brygga deras. Nu är det bara att hoppas på att denna metod håller.

Jag frågade även om de jobbar på någon lösning för deras usla zyxel routers och han sade att de håller på att kolla på nya avtal till andra leverantörer, så enligt honom kommer nya kunder få nya routers (någonting i framtiden) och att kunder som har deras nuvarande zyxel routers får ringa in och klaga så skickar de nya. Men denna lösning ska man väl inte förvänta sig inom en snar framtid.

Tack för mig!

Visa signatur

MSI B450-A PRO MAX | Corsair CR650M | GeForce RTX 2070 SUPER | AMD Ryzen 5 1600 | Corsair Vengeance LPX 16 GB DDR4 3200 MHz | LG 27GL83A-B IPS GSync 144Hz

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av bearforestgrove:

Jag vill gärna dela med mig min lösning på problemet - som verkar vara liknande problem som alla andra beskriver.

Jag är nyinflyttad i en kåk ute i skogen 1,5mil utanför Karlskoga, ville ha bredband, jämförde Telia med BBB som visade sig vara lite billigare så jag valde det. Abonnemanget heter Bredband24 och ska ge från 12 till 24 mbit enligt BBB (med mitt avstånd till telestationen så var det denna hastighet jag kunde få). Till en början så jag jag tillägga att här ute drog internet inte igång av sig själv, fick hem deras router (2601) men för att få det att funka var en tekniker tvungen att ta en titt på telestationen och "dra igång" internet här - även fast de som bodde här innan hade haft internet (Telia) genom telefonjacket som fungerade.

Väl igång kände jag att det inte var stabilt, blev frånkopplad väldigt ofta till en början och segt gick det, spel lagade och det var allmänt dåligt - ca 12-15 mbit enligt bredbandskollen. Jag hade en egen bra router som jag tänkte jag kunde koppla in (ASUS RT-N56U) och ringde kundservice för att be om råd. Satt i telefonkö ca 1h och började själv kolla på nätet om hur man skulle brygga deras router till en egen. När jag hittade denna tråd tänkte jag "vad f*n har jag gjort? Varför har jag lyckats valt leverantören med den sämsta routern?!"...

Killen i supporten sade att jag skulle gå ur internet på datorn och starta om deras router och sedan skriva 192.168.1.254 i adressfältet (för att komma åt inställningarna) – men inget hände. Inte nog med att varken jag eller han själv inte ens kunde gå in i routern, det verkade som att detta var spärrat på något sätt. Jag har läst att de tagit bort denna funktion för kunderna efter allt snack om intrång och i dessa routers, men att inte ens han kunde göra något?

Lösningen jag fick var att jag skulle koppla in min egen router med en kabel mellan lan-portarna och koppla in min dator till min router, utan att brygga deras router - vilket egentligen är den bättre lösningen men detta skulle fungera också. Nu kunde jag logga in på min egen routers ip-adress och komma åt dess inställningar. Jag fick ett felmeddelande - ip-adresskonflikt, vilket löste sig genom att klicka vidare så sökte den till sig en ny adress.

Nu känns allt mycket bättre och har nu 22,5 mbit enligt bredbandskollen.

Så det går tydligen att köra med egen router utan att brygga deras. Nu är det bara att hoppas på att denna metod håller.

Jag frågade även om de jobbar på någon lösning för deras usla zyxel routers och han sade att de håller på att kolla på nya avtal till andra leverantörer, så enligt honom kommer nya kunder få nya routers (någonting i framtiden) och att kunder som har deras nuvarande zyxel routers får ringa in och klaga så skickar de nya. Men denna lösning ska man väl inte förvänta sig inom en snar framtid.

Tack för mig!

Som du kopplat bör ge din ASusrouter en annan adress till admininterfacet än BBB routern, tex ha en .2 i sista oktetten och du ska stänga av Asusens dhcp server.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bearforestgrove:

Tack för mig!

Delvis samma problem. Gjorde misstaget att gå över till Glocalnet som hyr linan från bredbandsbolaget. Fick detta kassa modem av Glocalnet och insåg direkt att Wifi-täckning var det sämsta jag har varit med om när det kommer just till Wifi-täckning.

Har ingen router hemma men däremot ett trådlöst ADSL modem (TP-link). Nu börjar helvetet.

1. Zyxel modemets config-sida (192.168.1.254) har man inte tillgång till, detta enligt kundtjänsten.

2. Får 15Mbit i bredbandskollen. Kundtjänst säger att det är min max hastighet. Jag har haft Glocalnet ADSL 24Mbit innan och då fick jag ~24Mbit i bredbandskollen.

Stänger av trådlösa på Zyxel-modemet och kopplar in mitt TP-link modem.
För att få internet att fungera via TP-Link blir jag tvungen att använda inställningarna nedan. Se bilder.

http://i62.tinypic.com/idazyt.jpg
http://i57.tinypic.com/28l9grn.jpg

Internet fungerar men det känns slött.

Anslutning ser ut så här:
TElekontakt från väggen --> Zyxel Voip modem --> Rj45 kabel till en av TP-Link modemets LAN-ingång (används som trådlös router)

Zyxel inställningar kan inte jag ändra därav inställningarna i bilderna.

Vad gör jag för fel? Fan är bunden i 18 månader....

Permalänk
Medlem

Detta modem stör våran semester-ro, och det är nu extra irriterande i detta dåliga väder. Att räckvidden på modemets wifi är urusel när den väl fungerar gör inte saken bättre

Vad rekommenderas för prisvärd router att brygga till detta modem och hur ska man ställa in routern när man har så begränsad tillgång till modemets inställningar?
Den ska kunna hantera ganska många trådlösa enheter.

Permalänk
Skrivet av dammskog:

Detta modem stör våran semester-ro, och det är nu extra irriterande i detta dåliga väder. Att räckvidden på modemets wifi är urusel när den väl fungerar gör inte saken bättre

Vad rekommenderas för prisvärd router att brygga till detta modem och hur ska man ställa in routern när man har så begränsad tillgång till modemets inställningar?
Den ska kunna hantera ganska många trådlösa enheter.

Du har två val. Antingen kontaktar du Kundservice, med en telefonkö på flera timmar. Eller så gör du följande:

https://www.facebook.com/Bredbandsbolaget/
http://www.bredbandsbolaget.se/kundservice/senaste-nytt/overs...

Citat:

Så här gör du egna konfigureringar i modemet
En av de säkeråtgärder vi har vidtagit är att vi tagit bort tillgången till det webbaserade administrationsgränssnittet. Vill du göra egna inställningar gör så här:

* Dra ur nätverkskabeln så att ditt modem inte är uppkopplat mot internet. Du ska göra en nollställning av modemet som innebär att ditt modem går tillbaka till de inställningar Bredbandsbolaget ursprungligen satte i modemet, så kallad "fabriksinställning".

* Du nollställer ditt modem genom att trycka in ”reset-knappen” i minst 10 sekunder. Du kan behöva ha ett gem eller en trubbig nål till hands för att återställa modemet. Knappen hittar du på bak- eller undersidan av ditt modem.

* Ta en nätverkskabel mellan din dator och ditt modem och slå in IP-adressen 192.168.1.254 i din webbläsare. Gör de uppdateringar du vill göra.

* Koppla upp ditt modem mot internet igen.

Notera:
Denna lösning kommer radera alla eventuella inställningar du gjort tidigare så du får göra dessa igen.

Du kan också kontakta kundservice så hjälper vi dig.

Visa signatur

Intel i5 6600K | Be Quiet, Pure Rock! | Asus Z170 Pro Gaming | Asus GTX 1070 Strix Gaming | HyperX 16 GB (2x8GB) DDR4 2133MHz Fury Black | Samsung 850 Evo 250GB | Skärm: Samsung S27D390H | Chassi: Fractal Design Define R4 Black
Spelnick: Jernhand

Permalänk
Medlem
Skrivet av gothenburg:

Du har två val. Antingen kontaktar du Kundservice, med en telefonkö på flera timmar. Eller så gör du följande:

https://www.facebook.com/Bredbandsbolaget/
http://www.bredbandsbolaget.se/kundservice/senaste-nytt/overs...

Hoppas det fungerar för dammskog.

Då jag försökt att fabriksåterställa mitt p-2601hn-f1, med gem, dvs minutiöst följt det citat du infogat,
så har det fortfarande varit helt omöjligt att logga in i modemet.

Visa signatur

“There will be people that are burdened by only having the capacity to see what has always been instead of what can be.
But don’t you let that burden you.”

Permalänk
Skrivet av FatherOfThree:

Hoppas det fungerar för dammskog.

Då jag försökt att fabriksåterställa mitt p-2601hn-f1, med gem, dvs minutiöst följt det citat du infogat,
så har det fortfarande varit helt omöjligt att logga in i modemet.

Men supporten har admin interface annars. Men lite drygt att ringa dit för varenda sak.

Visa signatur

Intel i5 6600K | Be Quiet, Pure Rock! | Asus Z170 Pro Gaming | Asus GTX 1070 Strix Gaming | HyperX 16 GB (2x8GB) DDR4 2133MHz Fury Black | Samsung 850 Evo 250GB | Skärm: Samsung S27D390H | Chassi: Fractal Design Define R4 Black
Spelnick: Jernhand

Permalänk
Medlem
Skrivet av gothenburg:

Men supporten har admin interface annars. Men lite drygt att ringa dit för varenda sak.

Precis!
Bredbandsbolaget verkar dessvärre tycka att "normal" väntetid vid telefonsupport skall räknas i timmar...

Så här skrev man rörande att lösa detta problem i Oktober i fjol:
http://www.bredbandsbolaget.se/kundservice/senaste-nytt/overs...

"Ny version av mjukvaran

"Vi arbetar även med att ta fram ny mjukvara till våra modem. När den är klar ska de säkerhetsluckor som identifierats vara stängda och du ska återigen kunna göra egna inställningar i modemet på samma sätt som tidigare."

Bredbandsbolagets affärside verkar sammanfattningsvis gå ut på att:
1. Höja priserna.
2. reducera servicenivån.

Visa signatur

“There will be people that are burdened by only having the capacity to see what has always been instead of what can be.
But don’t you let that burden you.”

Permalänk
Medlem

Det här med flera timmars väntetid känner jag inte igen. De tre gångerna jag ringt under dessa två veckor så har det typ varit tre minuters väntetid.

Men varför har de inte bytt till andra modem efter att säkerhetsbristen blivit känd?

Permalänk
Medlem

Ska logga in på denna router men det går ju förfan inte haha..

Försökt med 192.168.1.1 som ska vara orginal ip enligt manualen, sen har jag testat med min default gateway som är 192.168.1.254 och även testat med väldigt många andra adresser som jag hittat på google men får bara upp att anslutningen kan inte nås

Visa signatur

Gigabyte H55N-USB3 mini-ITX | i5 760 3Ghz | 4GB Corsair | XFX 7970 3GB
Lian Li PC-Q08 | Be quiet! Pure Power L8 630W | 27" Samsung S27B750 | Samsung 840EVO 120GB + 750GB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av tonix:

Ska logga in på denna router men det går ju förfan inte haha..

Försökt med 192.168.1.1 som ska vara orginal ip enligt manualen, sen har jag testat med min default gateway som är 192.168.1.254 och även testat med väldigt många andra adresser som jag hittat på google men får bara upp att anslutningen kan inte nås

Du måste koppla ned modemet och reseta det för att komma åt konfigurationsgränssnittet.

Skrivet av LemonIllusion:

Du kan konfigurera modemet genom följande steg:
1. Koppla från DSL-kabeln.
2. Håll in reset-knappen i 10 sekunder med modemet på.
3. Anslut en dator till modemet och surfa till http://192.168.1.254/
4. Logga in med användarnamnet user och den trådlösa nätverksnyckeln som lösenord.
5. Konfigurera modemet
6. Koppla in DSL-kabeln

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tonix:

Ska logga in på denna router men det går ju förfan inte haha..

Försökt med 192.168.1.1 som ska vara orginal ip enligt manualen, sen har jag testat med min default gateway som är 192.168.1.254 och även testat med väldigt många andra adresser som jag hittat på google men får bara upp att anslutningen kan inte nås

Skrivet av LemonIllusion:

Du måste koppla ned modemet och reseta det för att komma åt konfigurationsgränssnittet.

Det går inte. Sedan det upptäcktes en enligt mig, mindre allvarlig säkerhetsbrist med routern så stängde de ned funktionen.

https://www.nordichardware.se/nyheter/security-news/bredbands...

De lovade då att det skulle komma en ny firmware snarast som korrigerade detta. Ingen info om när och om denna utlovade fw ska komma/kommer har gått få sedan dess. Har varit i kontakt med BBB många, många gånger. Jag gissar helt enkelt på att de slutade köpa in modellen eftersom den inte var speciellt bra till att börja med.

Skulle rekommendera dig att kasta deras skitrouter åt helvete och investera i en egen som jag till slut gjorde

EDIT: för att förtydliga, att ansluta till den i offline-läge fungerar i ca fem sekunder, sedan slutar routern helt att svara. Det enda jag kan tänka mig är någon magiskt olycklig kombination med hårdvara som skapar detta problem. Har avverkat fyra P2812-HNU...

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Det går inte. Sedan det upptäcktes en enligt mig, mindre allvarlig säkerhetsbrist med routern så stängde de ned funktionen.

https://www.nordichardware.se/nyheter/security-news/bredbands...

De lovade då att det skulle komma en ny firmware snarast som korrigerade detta. Ingen info om när och om denna utlovade fw ska komma/kommer har gått få sedan dess. Har varit i kontakt med BBB många, många gånger. Jag gissar helt enkelt på att de slutade köpa in modellen eftersom den inte var speciellt bra till att börja med.

Skulle rekommendera dig att kasta deras skitrouter åt helvete och investera i en egen som jag till slut gjorde

EDIT: för att förtydliga, att ansluta till den i offline-läge fungerar i ca fem sekunder, sedan slutar routern helt att svara. Det enda jag kan tänka mig är någon magiskt olycklig kombination med hårdvara som skapar detta problem. Har avverkat fyra P2812-HNU...

Jag gjorde det i juni 2016, samtidigt som jag skrev inlägget jag citerade. Det kanske inte går med P2812, men den här tråden handlar om P2601.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Jag gjorde det i juni 2016, samtidigt som jag skrev inlägget jag citerade. Det kanske inte går med P2812, men den här tråden handlar om P2601.

Alright, eftersom de var flera olika som var berörda så antog jag att det var samma för alla. Dock så är det ju typ en one-time fix om jag inte minns fel eftersom den uppdaterar till senaste fw igen så fort du ansluter dig mot internet igen.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2