Vågar man lämna ut sitt kontonummer ?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
moffa
Registrerad
Apr 2002

Vågar man lämna ut sitt kontonummer ?

det är så här att jag är väldigt sugen på att börja spela ett MMORPG men tyvärr e det ju så att nästan alla har bara kortbetalning som alternativ
hur e det egentligen, vågar man lämna ut sitt kontonummer ?
jag har hört så många skräckhistorier om folk som blivit blåsta så jag vågar knappt. föresten funderar jag på DAOC eller AO. om det är någon som spelar dom får ni gärna lägga en kommentar om hur ni tycker allting fungerar.

thx guys !

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Aelyn
Registrerad
Mar 2002

Först och främst tycker jag att du ska skriva ut vad du har för VISA/mastercard nummer här på swec så vi kan garantera att numret är helt okej

Skämt o sido. Jag känner väldigt många personer som spelar MMORPG som Everquest, Dark ages of camelot, Ultima Online, Anarchy Online och Microsofts MMORPG spel (kommer inte ihåg vad det heter nu)...
De har ALDRIG haft några som helst problem.

Satsar du på något av dessa spel så kan jag nästan garantera att du inte blir blåst.

[size="1"]Jag hatar att äga!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
moffa
Registrerad
Apr 2002

ok tack för svaret. jag har ett vanligt VISA kort föresten.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Jul 2001

Tänkte bara påpeka att visakortnumret inte är något kontonummer...

Sitt kontonummer kan man ju lugnt lämna ut.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2002

Alla kreditkort har väl bedrägeriskydd i alla fall.

...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Jul 2001

Jag har handlat hur mycket som helst med mitt VISA kort på internet... inga problem alls.

Teeworlds - För dig som gillar gulliga saker med stora vapen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2002

dra en viruscan på din dator ifall du är skraj, så du inte har ngn trojan

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
V-ås
Registrerad
Okt 2001

det är lungt att lämna ut nummret, iaf om man vill spela ett seriöst MMORRPG, tror inte dom går in för att blåsa folk på pengar direkt

Logic is the art of going wrong with confidence.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2001

Jag har spelat Dark Age of Camelot och det har inte varit några problem alls med betalningar, har inte hört att någon har haft problem heller så det är lugnt.

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Nordeuropa
Registrerad
Jul 2001

*Tråd flyttad

[color="red"] » [/color] castor@sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Härryda
Registrerad
Sep 2002

Är man orolig kan man ju skaffa sig ytterligare ett kort, och bara se till att det finns en liten summa pengar på det. Kortet får ej vara kopplat till kredt givetvis! Då kan man inte bli blåst på mer än den summa som finns på kortet.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
skogen
Registrerad
Dec 2001

sen har ju vissa banker exempelvis föreningssparbanken sk. e-kort. ett litet program som man genererar kortnummer som man kan bestämma giltighetstid och summa på har jag för mig. har aldrig använt det. kostar gratis iaf

Jag har Internet I min dator.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Underground
Registrerad
Dec 2001

Du vet att första månaden för DAOC är gratis va?

Zlatan är bättre än Henke.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2002
Citat:

Ursprungligen inskrivet av smirre
sen har ju vissa banker exempelvis föreningssparbanken sk. e-kort. ett litet program som man genererar kortnummer som man kan bestämma giltighetstid och summa på har jag för mig. har aldrig använt det. kostar gratis iaf

Fungerar kanon! Har beställt med e-kortsnummer ett 20-tal gånger. Särskilt bra om man man är osäker på hur seriös någon är, de kan ju aldrig dra pengar fler gånger eller tömma kontot.

| System: i7 4790k | Asus Maximus VII Hero Z97 | 16GB Adata Red | MSI GTX 770 TwinFrozr | Noctua NH-U12S |
| Lagring: Samsung 850 Pro 256GB. 2x Crucial MX100 512GB, HDD 17TB+ | NZXT H440W | EVGA Supernova G2 750W |
| Dell U2713HM | Corsair K70 RGB | Steelseries Rival | Corsair SP2500 | Windows 7 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2001
Citat:

Ursprungligen inskrivet av menååh
Alla kreditkort har väl bedrägeriskydd i alla fall.

skitsnack, på polisstationen i var by har de ca 60m med ouppklarade fall. folk får icke pengar tillbaka. jag har använt det en eller två gånger men än så länge är det bajs.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2002
Citat:

Ursprungligen inskrivet av slackercore

skitsnack, på polisstationen i var by har de ca 60m med ouppklarade fall. folk får icke pengar tillbaka. jag har använt det en eller två gånger men än så länge är det bajs.

Nu går väl särskrivningen lite väl långt? "var by"

Visa har bedrägerisskydd, Föreningssparbanken har sagt att om nån blir blåst står dom för det.

...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
moffa
Registrerad
Apr 2002

hmm verkar som föreningsparbanken e lite bättre på att informera om sånt här. jag har SEB och dom sa bara till mig "du ska inte använda kortet på nätet". sen hade dom inte mer att säga

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2001

Har blivit bedragen en gång, det var något äckel som på något sätt fått tag på mitt visa-nummer och handlat slut på alla pengarna... Jag pratade med föreningsparbanken och jag fick tillbaka vartenda öre direkt. Så har man den banken behöver man då inte vara orolig att man blir av med pengarna om något skulle hända

ASUS P5QL PRO, Q9300@3GHz, 2x2GB XMS2, XFX GTX 280, Intel X25-M G2 80GB, Benq G2220HD, soundblaster audigy

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2001

Kan ju påpeka att det är stor skillnad på att anförtro sitt kreditkortsnummer till ett företag som GOA, Microsoft eller liknande och en privatperson.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2001

kört Ultima Online sedan 97 utan att haft några som helst problem...stora företag ser inte jag några problem att ge visa nummer, man kan ju vara lite försiktig när det är små butiker utomlands

[size="1"]"When everything seems to be under control, you're not going fast enough" Mario Andretti[/size]