Vågar man lämna ut sitt kontonummer ?

Permalänk
Medlem

Vågar man lämna ut sitt kontonummer ?

det är så här att jag är väldigt sugen på att börja spela ett MMORPG men tyvärr e det ju så att nästan alla har bara kortbetalning som alternativ
hur e det egentligen, vågar man lämna ut sitt kontonummer ?
jag har hört så många skräckhistorier om folk som blivit blåsta så jag vågar knappt. föresten funderar jag på DAOC eller AO. om det är någon som spelar dom får ni gärna lägga en kommentar om hur ni tycker allting fungerar.

thx guys !

Permalänk

Först och främst tycker jag att du ska skriva ut vad du har för VISA/mastercard nummer här på swec så vi kan garantera att numret är helt okej

Skämt o sido. Jag känner väldigt många personer som spelar MMORPG som Everquest, Dark ages of camelot, Ultima Online, Anarchy Online och Microsofts MMORPG spel (kommer inte ihåg vad det heter nu)...
De har ALDRIG haft några som helst problem.

Satsar du på något av dessa spel så kan jag nästan garantera att du inte blir blåst.

Visa signatur

[size="1"]Jag hatar att äga!
icq: #153521608 | mail: tolsirion@home.se[/size]

Permalänk
Medlem

ok tack för svaret. jag har ett vanligt VISA kort föresten.

Permalänk
Medlem

Tänkte bara påpeka att visakortnumret inte är något kontonummer...

Sitt kontonummer kan man ju lugnt lämna ut.

Permalänk
Medlem

Alla kreditkort har väl bedrägeriskydd i alla fall.

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem

Jag har handlat hur mycket som helst med mitt VISA kort på internet... inga problem alls.

Visa signatur

Teeworlds - För dig som gillar gulliga saker med stora vapen.

Permalänk
Medlem

dra en viruscan på din dator ifall du är skraj, så du inte har ngn trojan

Permalänk
Medlem

det är lungt att lämna ut nummret, iaf om man vill spela ett seriöst MMORRPG, tror inte dom går in för att blåsa folk på pengar direkt

Visa signatur

Logic is the art of going wrong with confidence.

Permalänk
Medlem

Jag har spelat Dark Age of Camelot och det har inte varit några problem alls med betalningar, har inte hört att någon har haft problem heller så det är lugnt.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Är man orolig kan man ju skaffa sig ytterligare ett kort, och bara se till att det finns en liten summa pengar på det. Kortet får ej vara kopplat till kredt givetvis! Då kan man inte bli blåst på mer än den summa som finns på kortet.

Permalänk
Medlem

sen har ju vissa banker exempelvis föreningssparbanken sk. e-kort. ett litet program som man genererar kortnummer som man kan bestämma giltighetstid och summa på har jag för mig. har aldrig använt det. kostar gratis iaf

Visa signatur

Jag har Internet I min dator.

Permalänk
Medlem

Du vet att första månaden för DAOC är gratis va?

Visa signatur

Zlatan är bättre än Henke.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av smirre
sen har ju vissa banker exempelvis föreningssparbanken sk. e-kort. ett litet program som man genererar kortnummer som man kan bestämma giltighetstid och summa på har jag för mig. har aldrig använt det. kostar gratis iaf

Fungerar kanon! Har beställt med e-kortsnummer ett 20-tal gånger. Särskilt bra om man man är osäker på hur seriös någon är, de kan ju aldrig dra pengar fler gånger eller tömma kontot.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av menååh
Alla kreditkort har väl bedrägeriskydd i alla fall.

skitsnack, på polisstationen i var by har de ca 60m med ouppklarade fall. folk får icke pengar tillbaka. jag har använt det en eller två gånger men än så länge är det bajs.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av slackercore

skitsnack, på polisstationen i var by har de ca 60m med ouppklarade fall. folk får icke pengar tillbaka. jag har använt det en eller två gånger men än så länge är det bajs.

Nu går väl särskrivningen lite väl långt? "var by"

Visa har bedrägerisskydd, Föreningssparbanken har sagt att om nån blir blåst står dom för det.

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem

hmm verkar som föreningsparbanken e lite bättre på att informera om sånt här. jag har SEB och dom sa bara till mig "du ska inte använda kortet på nätet". sen hade dom inte mer att säga

Permalänk
Medlem

Har blivit bedragen en gång, det var något äckel som på något sätt fått tag på mitt visa-nummer och handlat slut på alla pengarna... Jag pratade med föreningsparbanken och jag fick tillbaka vartenda öre direkt. Så har man den banken behöver man då inte vara orolig att man blir av med pengarna om något skulle hända

Permalänk
Medlem

Kan ju påpeka att det är stor skillnad på att anförtro sitt kreditkortsnummer till ett företag som GOA, Microsoft eller liknande och en privatperson.

Permalänk
Medlem

kört Ultima Online sedan 97 utan att haft några som helst problem...stora företag ser inte jag några problem att ge visa nummer, man kan ju vara lite försiktig när det är små butiker utomlands

Visa signatur

[size="1"]"When everything seems to be under control, you're not going fast enough" Mario Andretti[/size]