överklockningfrågor hjälp tips/råd???

Permalänk
Medlem

överklockningfrågor hjälp tips/råd???

heej vet inte vad ja skulle ha för titel/rubrik men men iallafall, tänkte fråga och höra lite med någon/er om buss speed, NB freqvensy,QPI link.. ser det bra ut enligt bilden eller något galet?

sen undrar ja hur man fixar så inte tagentbordet stänger av sig bara sådär eller visa knappar slutar funka, vet att de har med moderkortets usb enheter o göra o de blev så efter överklockningen o då undrar ja om de har något med nb freqvensy eller buss speed?

tacksam för hjälp

Permalänk
Medlem

Ehm, ostabil processor? testat köra prime? Och det är rekommenderat att ha en K versions processor för att overklocka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Amazinx:

Ehm, ostabil processor? testat köra prime? Och det är rekommenderat att ha en K versions processor för att overklocka.

har kört prime över 6h och inga problem o blir inte varm heller och du kanske borde se vad ja har för prolle innan du tänker för de är gerneration socket 1156, och då fanns de inte dem nyare varianterna där dem inkluderar "K". så det du skrev var inte till någon hjälp.

Permalänk
Medlem

Vad har du för minnen? Bara nyfiken eftersom de går så snabbt

Tycker väl det ser bra ut, du kommer inte högre med den Vcoren eller?

Det där med USB-enheterna kan jag inte hjälpa dig med, men det låter väldigt konstigt. Blir det så även om du bara klockar litegrann?

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rydisen:

Vad har du för minnen? Bara nyfiken eftersom de går så snabbt

Tycker väl det ser bra ut, du kommer inte högre med den Vcoren eller?

Det där med USB-enheterna kan jag inte hjälpa dig med, men det låter väldigt konstigt. Blir det så även om du bara klockar litegrann?

hallloj, jo ja har dessa minnen https://www.inet.se/produkt/5322172/corsair-16gb-4x4096mb-cl9...

har testat olika vcore men datorn blir konstig under 1.38 och stälde då in på en funktion som ställer in atomatiskt vilket blev då 1.38 fast ibland tickar den upp till 1.39 den tar lixom det den behöver med andra ord, fast ja vet att enligt intell så är 1.4 max vilket ja skulle kunna använda men de skulle nogi nte spela mig så stor roll eftersom de inte händer något med Ghz på prollen så vinner ingen vinst på det.

grejjen är att ja inte överklockade prollen med vcore utan bara höjde mulltiplayern (ellerh ur de stavas) från 15 till 20 så fick ja den ghzen som anges på bild.

här är rammines spex:

Minnestyp DDR3
Antal per förpackning 4 st
Kapacitet 16 GB, 4x4096MB
Hastighet 1866 MHz kör dom i 1870Mhz
Minneshastighet 1866 MHz
Formfaktor 240-pin DIMM
Latens 9-10-9-27
Spänning 1,5V

de där med tagentbordet... jadu de hände direkt efter överklockningen tänkte inte så mycket på det förän ja började stopa in fler usb kablar och även när ja spelade och så har ett Logitech G110
då man märker att shift och tabb och de blåa led försvinner ibland. har läst någonstans när man klockade upp till 4.0ghz på prollen så var man tvungen o höja busspeed till minst 200mhz för annars skulle usb problem uppstå.. men ja vet inte. därför ja blev fundersam när ja såg att NB freqvensy var så hög om de var det eller något. hmm med busvärdet så måste man klocka ramminet vilket jag kan göra eftersom ja har sådana proffs extremt nya minnen men vene om min kylning räcker till, men som ja förståt de rätt så är de kanske det ja ska höja, plus ja tjänar nog endel på det oxå, vet oxå att under tiden då ja i början när ja hade byggt ihop så testade ja o köra asus overclock program och fick upp ramminena till 3200mhz men vågar inte sätta dem så högt just nu hehe. hmm