Permalänk

Onödiga system medelanden

Hej, jag har tagit bort den reklam som kommer upp varje gång jag startar datorn via bios men nu så kommer det upp annat när jag startar datorn. Det står i en vit text, t.ex installing usb och så vidare, finns det något sätt jag kan få bort dessa medelanden?

tacksam för svar

Visa signatur

PROCESSOR: Intel core I5 3570k KYLARE: Noctua NH-D14. GRAFIKKORTEN: Radeon 7970 GHZ i CROSSFIRE. RAM: G.Skill16GB 2300MHZ. MODERKORT: Asus P8Z77-V deluxe. HÅRDDISK: 3TB Western Digital Red. SSD: Samsung PRO 840 256GB OCH Samsung basic 830 128GB. LJUDKORT: Asus Xonar DX. CHASSI: Fractal design ARC.NÄTAGG: Fractal desing Newton R2 800W.

Permalänk
Medlem

Nej. Antingen visas det ena eller det andra.

Permalänk
Skrivet av thesecret89:

Hej, jag har tagit bort den reklam som kommer upp varje gång jag startar datorn via bios men nu så kommer det upp annat när jag startar datorn. Det står i en vit täxt, t.ex installing usb och så vidare, finns det något sätt jag kan få bort dessa medelanden?

tacksam för svar

text

Permalänk
Skrivet av White.By.Design:

min mobil hatar mig

Visa signatur

PROCESSOR: Intel core I5 3570k KYLARE: Noctua NH-D14. GRAFIKKORTEN: Radeon 7970 GHZ i CROSSFIRE. RAM: G.Skill16GB 2300MHZ. MODERKORT: Asus P8Z77-V deluxe. HÅRDDISK: 3TB Western Digital Red. SSD: Samsung PRO 840 256GB OCH Samsung basic 830 128GB. LJUDKORT: Asus Xonar DX. CHASSI: Fractal design ARC.NÄTAGG: Fractal desing Newton R2 800W.

Permalänk
Skrivet av MrMadMan:

Nej. Antingen visas det ena eller det andra.

Men om jag har moderkortets reklam så kommer den vita texten upp om olika information i alla fall, det gjorde den inte förut. Och när jag har loggat in poppar en svart ruta upp som försvinner på en sekund, varför händer det?

Visa signatur

PROCESSOR: Intel core I5 3570k KYLARE: Noctua NH-D14. GRAFIKKORTEN: Radeon 7970 GHZ i CROSSFIRE. RAM: G.Skill16GB 2300MHZ. MODERKORT: Asus P8Z77-V deluxe. HÅRDDISK: 3TB Western Digital Red. SSD: Samsung PRO 840 256GB OCH Samsung basic 830 128GB. LJUDKORT: Asus Xonar DX. CHASSI: Fractal design ARC.NÄTAGG: Fractal desing Newton R2 800W.

Permalänk
Medlem

Vissa moderkort tillåter dej att ladda in en egen bildfil att visas istället för "reklamen" du nämner men du kan aldrig får bort boot tiden tyvärr.

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Skrivet av Cyberhof:

Vissa moderkort tillåter dej att ladda in en egen bildfil att visas istället för "reklamen" du nämner men du kan aldrig får bort boot tiden tyvärr.

Hur kan man ladda in en egen bootfil? Och varför kommer det upp en svart ruta när datorn kommer till skrivbordet när den är ny startad, kan det varit något jag har laddat ner? För installationen är bara 1 månadert gammal

Visa signatur

PROCESSOR: Intel core I5 3570k KYLARE: Noctua NH-D14. GRAFIKKORTEN: Radeon 7970 GHZ i CROSSFIRE. RAM: G.Skill16GB 2300MHZ. MODERKORT: Asus P8Z77-V deluxe. HÅRDDISK: 3TB Western Digital Red. SSD: Samsung PRO 840 256GB OCH Samsung basic 830 128GB. LJUDKORT: Asus Xonar DX. CHASSI: Fractal design ARC.NÄTAGG: Fractal desing Newton R2 800W.

Permalänk
Medlem

Läs i manualen om ditt moderkort har stöd för egen bootbild.

Den svarta rutan som dyker upp är antagligen bara en drivrutin som laddas in speciellt om den bara blinkar förbi ligger den dock kvar efter boot så du får trycka ner den själv är det nog något avinstallerat eller felinstallerat program som bråkar med dej.

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Skrivet av Cyberhof:

Läs i manualen om ditt moderkort har stöd för egen bootbild.

Den svarta rutan som dyker upp är antagligen bara en drivrutin som laddas in speciellt om den bara blinkar förbi ligger den dock kvar efter boot så du får trycka ner den själv är det nog något avinstallerat eller felinstallerat program som bråkar med dej.

Den blinkar bara förbi. Hur kan jag få bort det, för jag vet inte vilket program det är

Visa signatur

PROCESSOR: Intel core I5 3570k KYLARE: Noctua NH-D14. GRAFIKKORTEN: Radeon 7970 GHZ i CROSSFIRE. RAM: G.Skill16GB 2300MHZ. MODERKORT: Asus P8Z77-V deluxe. HÅRDDISK: 3TB Western Digital Red. SSD: Samsung PRO 840 256GB OCH Samsung basic 830 128GB. LJUDKORT: Asus Xonar DX. CHASSI: Fractal design ARC.NÄTAGG: Fractal desing Newton R2 800W.

Permalänk
Medlem

Du verkar ju ha ett Asus moderkort med UEFI?

I så fall kan du byta boot image till något annat.

Permalänk
Medlem

vänta 30s med att starta skärmen?

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Medlem
Skrivet av thesecret89:

Hej, jag har tagit bort den reklam som kommer upp varje gång jag startar datorn via bios men nu så kommer det upp annat när jag startar datorn. Det står i en vit text, t.ex installing usb och så vidare, finns det något sätt jag kan få bort dessa medelanden?

Om du snackar om det moderkort du har i signaturen så kan du få bort boot-bilden genom att ändra inställningarna i BIOS. Jag har samma typ av mobo och garanterar att detta fungerar. Det enda som dyker upp i början är lite boot-text som meddelar mig om systeminfo och vilka enheter som är anslutna. Jag har ställt in så att detta varar i 1 sekund.

Läs alltid moderkortsmanualen innan du frågar på Swec