Permalänk

ang 360 radiator ek.

har lyckas göra hål i min radiator så det läckte vatten men som sagt så använde jag dom tillhörande skruvarna som följde med för att skruva fast radiatorn. ? hmm what do do. dom långa skruvarna. galet.xD.

men fick ju inte med några andra ju. sen så kom det inte vatten inuti burken som tur är beställt en ny radiator. men vilka skruv ska man ha xD. ?

Visa signatur

Cpu: Amd Ryzen 1500x. Moderkort: Asrock Killer Sli x370. Ramminne: Ddr4 G.SKILL TridentZ RGB Series 16gb 2444mhz klockade till 2666mhz. Nätaggregat: Corsair Gs 600watt.Chassi: Mission SG GGX 3.5 Tempered glass.Gpu: ROG STRIX-GTX1080-O8G-GAMING .
Hdd1: Ssd m.2 Samsung 960 pro.
Hdd2: Seagate barracuda 1tb.

Permalänk
Medlem

Du får fixa kortare skruvar eller korta av dem själv för att vara helt säker, de långa är gjorda för att passa med alla fläktar. Ganska vanligt tror jag att man skruvar in dem för mycket.

Du kan försöka fixa radiatorn men man måste använda nåt som inte korroderar.

Permalänk

Vad var det för fläktar? Om dom har öppna hörn (dvs inget stag där skruven går) så kan du dra ihop hörnen och därmed skruva rakt ner i radden.

Du ska använda skruvarna som följer med, du måste dock vara lite försiktig.

Visa signatur

Simlärare

Permalänk

Jag ska ta kort på skruvarna imorgon och visa er hur det ser ur med skruvarna. =P. Det vart riktikt jäkla frustrerande förut när jag skulle fästa radiatorn i chassit iaf. Men som sagt så funka allt annat klockrent. =D

Visa signatur

Cpu: Amd Ryzen 1500x. Moderkort: Asrock Killer Sli x370. Ramminne: Ddr4 G.SKILL TridentZ RGB Series 16gb 2444mhz klockade till 2666mhz. Nätaggregat: Corsair Gs 600watt.Chassi: Mission SG GGX 3.5 Tempered glass.Gpu: ROG STRIX-GTX1080-O8G-GAMING .
Hdd1: Ssd m.2 Samsung 960 pro.
Hdd2: Seagate barracuda 1tb.