SweClockers provkör Oculus Rift på CES 2013

Permalänk
Melding Plague

SweClockers provkör Oculus Rift på CES 2013

Amerikanska Oculus är på plats under CES 2013, givetvis med VR-headsetet Rift i packningen. SweClockers utsända tar tillfället i akt att jaga snöflingor i tre dimensioner. 

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag är själv något helt makalöst taggad inför den här utvecklingsprodukten. Jag sållar mig utan betänkligheter till redaktörerna genom att stå med pengarna i hand som en liten pojke i godisaffären så fort produkten är mogen för marknaden!

Hej då riktiga världen!

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem

Det där lär bli grymt kul

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Medlem

Detta blir ett givet köp vad priset än blir

Visa signatur

Antec Twelve Hundred | i7 920 ca 2.7Ghz | Gigabyte GA-X58A-UD7 | XFX ATI HD 7970 3GB | Corsair XMS3 1600MHz 6GB CL7-7-7-20 | Intel X25-M SSD 80GB / WD Caviar® Black 1TB | Corsair HX 750W | Win 7 64-bit

Permalänk
Medlem

Hah, ja, det har minst sagt hänt en del på VR-fronten sedan de hade det där tjossanet med två plattformar och tokblockiga pterodaktyler i Grönans arkadhall. Hette inte det rätt och slätt Virtual Reality förresten?

Bara att hoppas att det här inte är ännu en av de där spelprylarna som verkar skitcoola på pappret, men i slutändan likförbannat får på näsan av en gammal SNES när det gäller rått underhållningsvärde

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som inte alls är hypad över den här och nästan önskar att den inte får genomslag?
Det känns som om den kommer få större genomslag på spelbranschen än t o m konsollportar. Jag vill inte att alla spel ska komma att bli rena gimmicks.

Jag respekterar alla som ser fram emot det, och jag vill inte ta ifrån er något, men jag vill bara inte att den här ska bli den enda vägen heller.

Permalänk
Avstängd

Jag tror inte detta kommer revolutionera spelvärlden men att köpa än är ju en självklarhet för en gamer. Inget jag kommer använda dagligen kanske men ändå en unik produkt och det är fantastiskt att folk stöttar denna typ av teknologi, detta är bara början det är genom dessa kickstarter projekt som denna teknologi kommer finslipas och inom några år kommer nästa generation se VR som en självklarhet

Visa signatur

27" BenQ 144 hz XL2720Z - Fractal Design Define S Black Windowed - Corsair Force LE 240GB - Crucial Ballistix Sport LT Red 2x8GB - Gigabyte Z170-GAMING K3-EU - Corsair CX750M 750W - Intel Core i7-6700K 4,0Ghz - MSI GeForce GTX980 Ti"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tigerhamster:

Är det bara jag som inte alls är hypad över den här och nästan önskar att den inte får genomslag?
Det känns som om den kommer få större genomslag på spelbranschen än t o m konsollportar. Jag vill inte att alla spel ska komma att bli rena gimmicks.

Jag respekterar alla som ser fram emot det, och jag vill inte ta ifrån er något, men jag vill bara inte att den här ska bli den enda vägen heller.

Jag kan delvis hålla med dig. VR likt 3D på bio ska finnas tillgängligt som ett komplement för de som vill utvidga sin upplevelse. Börjar utvecklingen av spel fokuseras runt VR så kommer snart någon annan del av utvecklingen att prioriteras ner.

Jag kommer troligtvis köpa ett par Rift när de finns tillgängliga men jag kommer inte byta ut min vanliga skärm.

Permalänk
Medlem

Hade inte köpt den innan den här inslaget.

Nu kan jag knappt hålla mig

Permalänk
Avstängd

Vad skiljer denna mot Sonys. Är det rörelsesensorn och att Sonys Personal 3D Viewer är mer skapat för film?

Utvecklarkit för 2 000 kr + moms och tull kan man beställa här: https://www.oculusvr.com/pre-order/

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem

Jag var nästan sugen på att köpa ett utvecklarkit, men insåg att jag vill ha den färdiga produkten. Men helt klart ett givet köp.

Visa signatur

Ei bor i stockholm och tar inget ansvar för allt som han säger
7900, 64 gig ram, radeon r290
Solna arbetscenter

Permalänk
Medlem

Sword Art Online here we come!

Permalänk
Medlem

Oj oj oj.. Detta kommer ja köpa, Vad det än kostar!!

Visa signatur

FRACTAL DESIGN R3|| GIGABYTE GA- Z68X-UD3H|| INTEL 2500K ||GIGABYTE R9 290 WF||OCZ PRO 700W|| CORSAIR H60|| CORSAIR 8GB VENGEANCE 1600MHZ || SAMSUNG spintpoint f3 || CORSAIR SSD 120gb || SAMSUNG dvd || OS win7|| DELL U2311H"
MEDIADATOR:INTEL I3 540|| ASUS P7H55-M LX P55 || HD5450 || DDR3 2GB || FINLUX 47"

Permalänk
Medlem

Jag blir lyrisk av att bara kolla på videon!

För er som är sugna på att testa "Epic Citadel" http://www.unrealengine.com/udk/downloads/

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem

Ohh kan man fortfarande donera 300$ så att man får en sån?

EDIT: Går att beställa här!

Visa signatur

C>++

Permalänk

Ett par såna här har jag velat ha sedan 90-talet, helt urgrymt att tekniken äntligen börjat fungera!

Visa signatur

EVGA G2 Supernova 750W, ... , 2x8GB Vengance, MSI GTX760 4GB Gaming Ed + GTX580 3GB Phantom (ej SLI).

Permalänk
Inaktiv

Kommer lätt köpa slutproduktion, utan tvekan en av de mest intressanta grejerna jag sett till pc gaming.

Permalänk
Medlem

Håller med flera andra som skrivit. Jag är superhypad för Oculus Rift och tror att det kan bli stort.

Permalänk
Medlem

Jag kommer iaf att sälja min devkit direkt när den levereras i mars / april..
Tekniken är häftig och något jag ser fram emot, men väntar hellre till en consumer-version lanseras.

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk

Är också taggad över den här. När den färdiga produkten kommer ut med ny skärmpanel med lägre responstid och högre upplösning, så blir det ett självklart köp.

Permalänk
Medlem

Kan bli nåt för alla simulator-freaks där ute, och racing-fantaster:)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Den där i kombination med en Kinect kan nog bli en oslagbar upplevelse i säg ett Starwars FPS...

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Redstar:

Kan bli nåt för alla simulator-freaks där ute, och racing-fantaster:)

Jag vill köra Skyrim eller likande i den.

Permalänk
Medlem

Att människan en vacker dag kommer nå liknande virtual reality som i "The Matrix" är jag rätt övertygad om, dock så lär det inte bli under min livstid :/

Visa signatur

GTX 670 - 3570K - 8GB CORSAIR LP

Permalänk
Medlem

Kommer troligtvis bli oslagbar i flyg och racingspel där man verkligen vill kunna titta fritt runt sig för att få en uppfattning av var övriga bilar eller flygplan befinner sig i relation!!

Är ju inte helt ovanligt redan idag att folk köper motion tracking separat för sådanna spel.

Permalänk

"Vi stod och såg helt.... påtända ut."
LoL bra ordval där, Jonas.

Visa signatur

Intel Core i5-8600k / ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING /Corsair 2x4GB DDR4 3000MHz / PowerColor HD5750 1GB SCS3 Passiv kylning / Intel SSD 256GB / 2st Samsung SpinPoint F1 1TB / Be quiet! Pure Rock Cpu-kylare / Be quiet! Straight Power 10 400W / Antec Sonata Elite /
Fri frakt Inet

Permalänk
Medlem

Frågan är ju också hur många spel som tillåter sido-tiltning eller full free look som man kan se i den här videon t.ex:

som förövrigt är en väldigt, väldigt bra intervju!

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem

Fyfan vad häftigt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bluestreakfus:

Ett par såna här har jag velat ha sedan 90-talet, helt urgrymt att tekniken äntligen börjat fungera!

Körde sådant här headset på 90-talet!

Upplösning vad då riktigt dålig (körde Heretic http://en.wikipedia.org/wiki/Heretic_%28video_game%29, på kanske 200x300 pixlar...) men upplevelsen är enorm, och mycket bättre än 3D tv-skärm idag.

Visa signatur

| Fractal Design Define R5| Asrock X399 Fatal1ty| Threadripper 1950X| Noctua NH-U14S TR4-SP3| Corsair Vengeance LPX 8x16GB 3200 C16| be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W| ASUS RTX 3080 10GB Strix| LG OLED 4k 42" C2| Debian Sid| KDE 5.x|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Jag vill köra Skyrim eller likande i den.

Ja det hade varit awesome