Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2012

Kylning till min processor!

Hejsan, hade nu tänkt att skaffa mig en ny processor kylare, pga att Intels stock kylare = skräp enligt mig, och för att jag vill börja leka lite med att överklocka min 3770k

jag har tittat på båda "vattenkylning" så som H80 osv men även luftkylare... och jag har ingen aning om vad som är bättre eller sämre om jag ska vara ärlig..
Så jag undrar nu om någon har nåt tips på en bra processor kylare?

700 - 800 kr max....

Jag har en intel i7 3770k (socket 1155 xD)
och ett Asus sabertooth z77 om det nu gör någon skillnad :s

Jag borde ha plats för ganska stora kylare i mitt HAF X så det är bara o tipsa på

♦I7 3770K♦ ♦ASUS GTX 680 DCII TOP♦ ♦HAF X♦ ♦ASUS SABERTOOTH Z77♦ ♦660GB SSD♦ ♦1TB HDD♦ ♦H100i♦

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2009

Jag skulle köpt vattenkylaren utan att tveka om jag skulle köpa nytt idag. Jag böt fläktarna dock på min. Ljudlöst!

| Intel Core i7 2700K @ 4.6GHZ 1.34V | Corsair H80 Scythe Typhoon 1850rpm P&P |
| Asus Maximus IV Gene-Z |
| Asus Matrix GTX 580 Platinum | OCZ Vertex 2 SSD |
| DDR3 Corsair Vengeance 8gb | PSU 1000w 80+ |
| Antec Six Hundred | Asus VG278H 120hz 3D monitor |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sundsvall
Registrerad
Mar 2012

Om man vill ha vatten- eller luftkylning är personligt, då det presterar lika i de flesta fall.
Men att rekommendera inom luftkylning är: Noctua NH-D14, Be Quiet! Darkrock Pro och Thermalright Silver Arrow.
Inom vattenkylning är Antec Kühler H20 920 och Corsair Hydro Series 70 att rekommendera inom din prisram.

Spela World of Tanks med oss på SweClockers.com!
Vi har en inofficiell klan där alla som gillar att vara social och spela tanks får vara med!
SweC - World of Tanks clan
Välkommen!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2012
Skrivet av Slaktardej:

Om man vill ha vatten- eller luftkylning är personligt, då det presterar lika i de flesta fall.
Men att rekommendera inom luftkylning är: Noctua NH-D14, Be Quiet! Darkrock Pro och Thermalright Silver Arrow.
Inom vattenkylning är Antec Kühler H20 920 och Corsair Hydro Series 70 att rekommendera inom din prisram.

Okej

har tittat på v8:an... verkar väldigt bra enligt alla, vet du nåt om den är set eller ej?

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=430950#reviews

♦I7 3770K♦ ♦ASUS GTX 680 DCII TOP♦ ♦HAF X♦ ♦ASUS SABERTOOTH Z77♦ ♦660GB SSD♦ ♦1TB HDD♦ ♦H100i♦