Irrational Games publicerar systemkraven för Bioshock Infinite

Permalänk
Melding Plague

Irrational Games publicerar systemkraven för Bioshock Infinite

Utvecklarstudion Irrational Games släpper de officiella systemkraven för Bioshock Infinite. Ett modernt grafikkort ur generation DX11 och en fyrkärnig processor rekommenderas.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ser spännande ut!

Permalänk
Medlem

Undrar hur dom lyckas skala ner allt till konsol, om kravet på PC är GTX560 och det sitter 7800GTX i en ps3:a

Visa signatur

[Moderkort]: ASUS P8Z68-V PRO [CPU]: i7 3770k @Stock [Minne]: Corsair 2x8Gb Vengeance LP [GPU]: Sapphire RX480 8gb Nitro+ OC [Systemdisk]: Corsair SSD Force 3 90Gb [Storage]: Crucial M4 64Gb, 4Tb SATA 7200rpm [PSU]: Corsair AX750W [Chassi]: Coolermaster CM690 II Adv

Permalänk
Entusiast

Blir ett jäkla jobb med 30GB om man köper det på skiva

Och som vanligt måste man väll whipea hela hårddisken på xboxen för att få plats med spelet, som med BF3 eller Halo 4. 20GB HDD är löjligt lite

Permalänk

Tyckte inte game play såg så roligt ut men pc gamer UK var eld och lågor över spelet så det blir ett test trots allt.

Tråkigt att mitt gamla 5850 inte klarar recommended längre, tur att jag har 2... Motivation för ett nytt graffe om inte annat. ("ååh neeej" )

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av IgelQott:

Undrar hur dom lyckas skala ner allt till konsol, om kravet på PC är GTX560 och det sitter 7800GTX i en ps3:a

Du har inte märkt det menar du? Konsoll-versioner är ju sjukt bantade.

Trevliga specs, borde klara att spela det utan problem. Är sjukt taggad inför 3:an. De två tidigare spelen är ju kungliga!

Skrivet av Blargmode:

Blir ett jäkla jobb med 30GB om man köper det på skiva

Blir nog 4 dvd-skivor antagligen, dubbellagrade givetvis. Går ju snabbare än att ladda ner den mängden iaf...

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify, Skärm: LG C2 oled, GPU: AMD 6950XT, CPU: Ryzen 5800X3D, M2: 1TB , SSD: 480GB, M2 1TB, PSU: Dark Power Pro 1500W, Mobo: ASUS TUF GAMING X570-PLUS, RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT, Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy, Tbord: Logitech MX Mech Mini, Hörlurar: BD DT1990 Pro, DT770 PRO, Superlux HD-668B, Sennheiser HD599 OS: Win11. AI: Tascam US-20x20, Monitorer: Yamaha HS7 x2.
Citera när ni svarar! :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blargmode:

Blir ett jäkla jobb med 30GB om man köper det på skiva

Själv sitter man på 6-8 MBit/S ADSL, ladda ner 30 GB kommer ta en jävla lång tid (10 timmar ungefär).

Har inte varit så sugen på det här spelet, vet knappt nånting om det så ett köp för mig blir det nog inte. Spelade 1an mycket dock, asgrymt spel.

Skrivet av Wh1spY:

De två tidigare spelen är ju kungliga!

Inte 2an, dock var den riktigt bra men inte kunglig.

Visa signatur

AMD 5800X3D | PowerColor 7900 XT MBA | 32 GB DDR4 2666 MHz | Windows 10 Pro (64-bit)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wh1spY:

Blir nog 4 dvd-skivor antagligen, dubbellagrade givetvis. Går ju snabbare än att ladda ner den mängden iaf...

Skulle vara bra om man kunde köpa en nyckel, och sedan hämta via torrent.

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eronki:

Inte 2an, dock var den riktigt bra men inte kunglig.

Det är ju såklart en smaksak, jag räknade med DLCna också.

Skrivet av Thomaseron:

Skulle vara bra om man kunde köpa en nyckel, och sedan hämta via torrent.

Jo, tycker alternativet ska finnas. Men jag gillar att öppna ett nytt spelfodral och känna lukten från skivorna och manualen!

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify, Skärm: LG C2 oled, GPU: AMD 6950XT, CPU: Ryzen 5800X3D, M2: 1TB , SSD: 480GB, M2 1TB, PSU: Dark Power Pro 1500W, Mobo: ASUS TUF GAMING X570-PLUS, RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT, Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy, Tbord: Logitech MX Mech Mini, Hörlurar: BD DT1990 Pro, DT770 PRO, Superlux HD-668B, Sennheiser HD599 OS: Win11. AI: Tascam US-20x20, Monitorer: Yamaha HS7 x2.
Citera när ni svarar! :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blargmode:

Blir ett jäkla jobb med 30GB om man köper det på skiva

Och som vanligt måste man väll whipea hela hårddisken på xboxen för att få plats med spelet, som med BF3 eller Halo 4. 20GB HDD är löjligt lite

Kommer troligen ta mindre plats på konsoler då man ändå måste köra texturer och videor i lägre upplösning än på pc.

Visa signatur

Tänker inte skryta om alla mina prylar, så det får bli att framföra faktan att jag lagar godare köttbullar än dig.

Permalänk
Medlem

Läste tidigare att man inte kommer att kuna spela det på win Xp

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Wh1spY:

Blir nog 4 dvd-skivor antagligen, dubbellagrade givetvis. Går ju snabbare än att ladda ner den mängden iaf...

Skrivet av Eronki:

Själv sitter man på 6-8 MBit/S ADSL, ladda ner 30 GB kommer ta en jävla lång tid (10 timmar ungefär).

Med mina 30Mbit borde det gå på drygt 3,5 timmar, vilket antagligen går snabbare än att hitta CD-läsaren och en sata-kabel

Som dom säger; den som väntar på något gott, väntar aldrig förlänge

Permalänk
Medlem

Jaaaaaaa. Lite trippel A godis på pc också.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomaseron:

Skulle vara bra om man kunde köpa en nyckel, och sedan hämta via torrent.

Detta är nytänkande som tyvärr de aldrig kommer att förstå....

Permalänk
Medlem

Äntligen en konsollportning som faktiskt använder datorns hårdvara ordentligt. Hoppas CPU-kraven beror på rätt saker(draw distance och massa saker som händer i bakgrunden) och inte bara värdelös optimering.

Visa signatur

< i5 2500K @ 4.2GHz | 16 GB A-Data XPG + Corsair XMS3 1600MHz | ASUS GTX 670 DCU2 | Qnix QX2710 2560x1440 @ 96Hz | ASUS Xonar D2 | Samsung 830 128 GB | Crucial M4 240 GB | Samsung Spinpoint F3 1 TB | WD Green 2GB | Fractal Design Define R3 | Be Quiet! Straight Power 580W >

Permalänk
Medlem

Ser äckligt snyggt ut, men tvekar på att mitt usla 7770 klarar det på ok inställningar

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kronärtskocka:

Tråkigt att mitt gamla 5850 inte klarar recommended längre, tur att jag har 2... Motivation för ett nytt graffe om inte annat. ("ååh neeej" )

Skickades från m.sweclockers.com

Tusan, mitt gamla gtx260 klarar inte heller recommended, tur att jag inte använder det längre.

Visa signatur

Karl Pilkington, discussing dopplegangers - "How would I know which one I was?"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomaseron:

Skulle vara bra om man kunde köpa en nyckel, och sedan hämta via torrent.

Typ som steam då....

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av occe94:

Äntligen en konsollportning som faktiskt använder datorns hårdvara ordentligt. Hoppas CPU-kraven beror på rätt saker(draw distance och massa saker som händer i bakgrunden) och inte bara värdelös optimering.

Får hoppas på det. Nästa orosmoment är det klipp som visades på någon mässa för ett par månader sedan (var det kanske E3?) där en skjutsekvens visades. Hela tiden, jag menar _hela tiden_ när spelaren hoppade omkring och sköt så var det popuprutor som visade precis var man skulle skjuta, så fienden markerades och sen ett stort X för att man minsann ska veta att det är knapp X man trycker på för att skjuta mot fienden.

Är det så i fullversion och ej går att stänga av så blir det inget Bioshock för min del. Tror dom flesta förstår att man ska skjuta tillbaks när man blir beskjuten, eller är det bara jag med mitt gigantiska superintellekt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wh1spY:

Men jag gillar att öppna ett nytt spelfodral och känna lukten från skivorna och manualen!

Visst f*n är det härligt!

Dessutom brukar det vara en hel del billigare att köpa en 'hard copy' än att tanka på steam (vilket jag tycker är helt sjukt).
Mediamarkt eller elgiganten brukar ha kampanjer vid lanseringen för att locka kunder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon4992:

Får hoppas på det. Nästa orosmoment är det klipp som visades på någon mässa för ett par månader sedan (var det kanske E3?) där en skjutsekvens visades. Hela tiden, jag menar _hela tiden_ när spelaren hoppade omkring och sköt så var det popuprutor som visade precis var man skulle skjuta, så fienden markerades och sen ett stort X för att man minsann ska veta att det är knapp X man trycker på för att skjuta mot fienden.

Är det så i fullversion och ej går att stänga av så blir det inget Bioshock för min del. Tror dom flesta förstår att man ska skjuta tillbaks när man blir beskjuten, eller är det bara jag med mitt gigantiska superintellekt?

Förhoppningsvis var det en tutorial. De brukar kännas rätt hjärndöda när man för 20:e gången får veta att man rör sig med wasd

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

Typ som steam då....

Ja, typ.
Men ändå inte riktigt, utan mer som
om man använder uTorrent eller liknande.

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Medlem

Såg ut som ett mysigt spel, brukar inte hetsa upp mig nåt värre över Fps-shooters dock o gör så inte nu heller. Men fint såg det ut

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon4992:

Får hoppas på det. Nästa orosmoment är det klipp som visades på någon mässa för ett par månader sedan (var det kanske E3?) där en skjutsekvens visades. Hela tiden, jag menar _hela tiden_ när spelaren hoppade omkring och sköt så var det popuprutor som visade precis var man skulle skjuta, så fienden markerades och sen ett stort X för att man minsann ska veta att det är knapp X man trycker på för att skjuta mot fienden.

Är det så i fullversion och ej går att stänga av så blir det inget Bioshock för min del. Tror dom flesta förstår att man ska skjuta tillbaks när man blir beskjuten, eller är det bara jag med mitt gigantiska superintellekt?

I så fall är vi två. Jag vill också minnas att åtminstone en gång under uppvisningen sköt han ett skott som träffade med närmare 10 graders korrigering.
Det gick iof att fixa det med lite pillande i .ini-filer i ettan, förhoppningsvis även här

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

< i5 2500K @ 4.2GHz | 16 GB A-Data XPG + Corsair XMS3 1600MHz | ASUS GTX 670 DCU2 | Qnix QX2710 2560x1440 @ 96Hz | ASUS Xonar D2 | Samsung 830 128 GB | Crucial M4 240 GB | Samsung Spinpoint F3 1 TB | WD Green 2GB | Fractal Design Define R3 | Be Quiet! Straight Power 580W >

Permalänk

GAAH så långt kvar till Mars ju :/ VILL HA NU

Visa signatur

Det spelar ingen roll vad du säger, din Mac är fortfarande skit

Permalänk

längtar verkligen på Bs och crsysis 3 ;3 när dom säger 4 kärning processor räknas hyper threading?

Visa signatur

Ryzen 7950X3D [Cools with EKWB 2x 360mm XE/SE] | Asus Extreme X670E | ASUS RTX 4090 TUF EKWB WB | Corsair HX1500i | G.Skill Neo 64GB 6000MHz (2x32GB) | MP700 Gen5 2TB NVME | 980/950/970 NVME 1TB/512GB/2TB | 6x 512GB 850PRO | 4x512GB NVME WD Black | 4x1TB NVME Raid 0 - 4x18TB Raid 10 Qnap (+Backblaze Backup) | LianLi O11 Dynamic XL | Main Screen: Samsung Neo G9 240Hz Ultra-Wide | AUX: LG IPS7 27" (x2) | LG CX 55" G-sync | 10 Gbit/s ISP (Bahnhof) Connection | Copyright©1996-2023 RaW-D-Coy Inc.™ All rights reserved ®

Permalänk
Master of Overkill

Bara att stoppa in ett till 680 och börja benchmarka igen då

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Att döma av de systemkraven känns det som en överdrivet bra optimering, eller en ganska medelmåttig konsolport.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Inaktiv

Betydlligt fulare än 600 år gamla crysis.....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomaseron:

Ja, typ.
Men ändå inte riktigt, utan mer som
om man använder uTorrent eller liknande.

Fast varför använda just uTorrent när man kan använda: Steam, gamefly, origin eller någon annan av dessa tjänster. Alla dessa har lika bra hastigheter som torrents skulle ha.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell