Bitfenix gör fönsterpanel för Prodigy och färgglada kablar

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyZk0:

Ja men den har också löjligt mycket plats för högpresterande komponenter samt flertalet hårddiskar och ssder

Absolut, men enligt mig är inte det poängen med ett mITX-bygge - då kan man lika gärna satsa på ett mATX istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninjaflipp:

Ser fint ut men jag personligen tycker att Prodigy är löjligt stor med tanke på att det egentligen är ett mITX-chassi. Finns ju mATX-chassin som är mindre...

Löjligt stor enligt vissa ja..

Sjukt trevligt enligt mig.
Byggde nyligen Mitx "nas" i ett svart prodigy till en bekant och för storleken så får du in ypperligt med hårddiskar OCH ssder till caching utav dina arrayer....
samtidigt så är det ypperligt luftflöde över diskarna och med en h80 i bakkant + lite dämpmaterial är maskinen i stort sett knäpptyst.. förutom ljudet av diskarnas spin ups då självklart.. (7200RPM diskar)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shoppey:

Löjligt stor enligt vissa ja..

Sjukt trevligt enligt mig.
Byggde nyligen Mitx "nas" i ett svart prodigy till en bekant och för storleken så får du in ypperligt med hårddiskar OCH ssder till caching utav dina arrayer....
samtidigt så är det ypperligt luftflöde över diskarna och med en h80 i bakkant + lite dämpmaterial är maskinen i stort sett knäpptyst.. förutom ljudet av diskarnas spin ups då självklart.. (7200RPM diskar)

Väldigt trevligt att bygga i dock så fick jag kapa och meka lite med det för att jag är bäng nog att köpa ett modulärt att för ett år sedan (!).

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Medlem

Undra hur det går med luftinsug om man sätter dit ett stort grafikkort 😳

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU:i7 3770k @4,5Ghz Kylning:Custom water-loop RAM:16GB @1866Mhz GPU: 2 X R9 290x @ 1200Mhz PSU:Corsair AX 1200w MB: P8 Z77-pro Chassi:NZXT swich 810 white

Macbook Pro Retina.iPhone 7
200/200Mbit/s fiber.

Permalänk
Medlem

Prodigy, vilket skämt...

Man vet att ett mitx chassi är för stort om man får in ett e-atx moderkort (ja, ni läste rätt).

Kolla in nikkop's bygglogg här på forumet!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Medlem

Mm. Prodigy är väldigt stor för att vara mITX, och jag hade hellre sett att de vänt på moderkortet och gjort det till ett schysst mATX-chassi.

Byggde min hemmaserver i en prodigy eftersom man får plats med så många hårddiskar plus en stor, och därmed tyst, luftkylare. En liten portabel gamingburk är det inte det rätta chassit för, känner jag.

Visa signatur

i9-10980XE ~4.6GHz | 128GB DDR4-3600 | ASUS WS X299 PRO | RTX 4070 Super, Founders Edition
i7-7820X 4.8GHz | 64GB DDR4-3200 | ASUS WS X299 PRO | RTX 3080, Founders Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sheik Yerbouti:

Prodigy, vilket skämt...

Man vet att ett mitx chassi är för stort om man får in ett e-atx moderkort (ja, ni läste rätt).

Kolla in nikkop's bygglogg här på forumet!

Skickades från m.sweclockers.com

Det är stort, men inte för stort. Väldigt lätt och trevligt att bygga i och mycket plats för olika kylningslösningar.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teddis:

Mm. Prodigy är väldigt stor för att vara mITX, och jag hade hellre sett att de vänt på moderkortet och gjort det till ett schysst mATX-chassi.

Byggde min hemmaserver i en prodigy eftersom man får plats med så många hårddiskar plus en stor, och därmed tyst, luftkylare. En liten portabel gamingburk är det inte det rätta chassit för, känner jag.

Var på LAN med mitt Prodigy häromveckan. Folk slet med sina monsterchassin medan jag kunde ta både skärm och dator samtidigt när jag gick ut för att lasta bilen. Visst, det är inte som mitt andra mITX-chassi från Lian Li, men å andra sidan så mycket smidigare på alla andra sätt.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Skrivet av Marticus:

... Är det ricer med sidofönster till datorn? Trodde den termen bara kunde appliceras på bilar...

Tyvärr så är det inte endast bilar som drabbas av ricer utseende.

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB