Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Dec 2012

Fan controller!

Har lite problem med för höga temperaturer på CPU´n och skulle behöva hjälp med någon mjukvara där man manuellt kan ställa in fläkt-hastigheten. Jag sitter på en bärbar Lenovo Y500 och hade efter en halvtimmes spelande i Bf3 81grader på den ena kärnan, och runt 72-73 grader på de andra.

Tack på förhand!

Bitfenix Shanobi Red. CPU: i5 4690K GPU: EVGA 970 Ram: 8GB 1600mhz. Lagring: Hyper X 256GB SSDSmartphone: Xperia Z3Macbook Pro Retina Late 2013

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kinna
Registrerad
Jan 2012

det är ett problem med bärbara datorer, dom blir varma lätt. kolla så att det är inte damm i kylflänsen.

4690K @ 4.8 Ghz 1.333 V Powered by Asus Ranger, Cooled by Corsair H100i
Mitt problem: Bra kisel, dålig kylning|Simon253s problem : Dåligt kisel, bra kylning.
Citera för svar|Fraktfritt
Flickr

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
nynäshamn
Registrerad
Dec 2012

jag använder fanspeed (tror jag det heter) funkar skiit bra!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Dec 2012
Skrivet av EvilWord:

det är ett problem med bärbara datorer, dom blir varma lätt. kolla så att det är inte damm i kylflänsen.

Skrivet av pilsner-ronk:

jag använder fanspeed (tror jag det heter) funkar skiit bra!

Datorn är helt ny, så borde inte vara något dam i kylflänsarna. Skall kolla in det programmet, tack för tipset!

Bitfenix Shanobi Red. CPU: i5 4690K GPU: EVGA 970 Ram: 8GB 1600mhz. Lagring: Hyper X 256GB SSDSmartphone: Xperia Z3Macbook Pro Retina Late 2013

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Jan 2010

Speedfan heter det och det är ett kanonprogram för fläktstyrning, dock inte helt enkelt innan man satt sig in i det.

/GannTrader