Hur fungerar det med bitcoins?

Permalänk
Skrivet av xapa112:

Det är inte lite pengar! ca 450 * 6.6 =......... Cirka 3000!

Hade han väntat tills idag hade han fått drygt en femhundring mer, kanske ännu mer i framtiden!

Men jag hade nog gjort det samma och sålt om jag hade bitcoins, svårt att spekulera i hur priset kommer påverkas och ett prisras kan komma snabbt.

Permalänk
Medlem

finns folk som köper å säljer enbart också istället för att mine:a på sina GPU riggar.

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av phuonganh:

En 600 wattare räcker, men lite osäker om du skall med en sådan dygnet runt i veckor eller månader.

Nej, jag tänkte mina i max två till tre timmar åt gången.

Visa signatur

4690K - H110 ¶ Fractal R5 ¶ MSI KRAIT SLI ¶ EVGA SC GTX970 ¶
Samsung 500GB EVO ssd ¶ WD 2TB ¶ HYPERX 16GB ¶ Be Quiet! 700W KRAFT ¶

AKG K272 HD ¶ M-Audio Fast track MkI

Permalänk
Medlem

Hur många W tror ni en rig på 4>GPUs behöver? 1200 med +80 guld?
Är riktigt kass på nätagg

Visa signatur

"They took my stain!"
Anonyma Jonas

Permalänk
Medlem
Skrivet av LucasSj:

Ok så om jag har förstått det rätt.

1. Du startar din Bitcoin client, den jobbar / minear åt andra och som belöning för det får du Bitcouns.
2. Du handlar för Bitcoins online genom att skriva in deras adress i betalnings blalba formulär.
3. Du får produkten.

Borde det inte finnas en stor del "scammers" här.

https://www.bitmit.net/en/item/16163-msi-n580gtx-lightning-xt... - Tänk om killen här tar emot bit coinsen sen bara struntar i att skicka sitt grafikort.

Ja alltså mining är ett sätt att få bitcoins, dock rätt så olönsamt nuförtiden. Du kommer inte tjäna ihop till några nya datorprylar av att sitta och minea med datorn hemma, det är nåt som är säkert. Om du av nån anledning jättegärna vill ha bitcoins så går det ju att köpa med svenska kronor av bitcoin-handlare.

Ja precis, han kan ta dina pengar och strunta i att skicka varan, och det finns inget du kan göra åt saken. Transaktionen går inte att spåra på något sätt.

Visa signatur

jag lovar...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saxn:

Hur många W tror ni en rig på 4>GPUs behöver? 1200 med +80 guld?
Är riktigt kass på nätagg

jag har kört 2GPUer på 500w men det var ett skitagg i kvalité så de brann efter en vecka i OC mode, unclocked stock mode inga problem.
nu kör jag 700w per 2st OC GPUer å rigg. och lite bättre kvalité-

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ZaInT:

Det är olika hur många man är i en pool, men att minea helt ensam är i princip meningslöst.
Jag rekommenderar http://mining.bitcoin.cz

Varför fugnerar det inte?
Sitter fast på "starting" hela tiden, och gör jag en ny miner (cuda) fast fortf till slush så händer ingenting.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Varför fugnerar det inte?
Sitter fast på "starting" hela tiden, och gör jag en ny miner (cuda) fast fortf till slush så händer ingenting.

GPU?
Senaste drivrutiner? Är det beta rutiner?

Edit: såg nu att du hade 680 i din signatur. Jag har själv ATi kort men kolla så du har rätt worker username/pass.
Kan dock säga redan nu att du inte kommer få ut mycket i hash/s

Skrivet av WDac:

jag har kört 2GPUer på 500w men det var ett skitagg i kvalité så de brann efter en vecka i OC mode, unclocked stock mode inga problem.
nu kör jag 700w per 2st OC GPUer å rigg. och lite bättre kvalité-

Ok, då kanske det är lika bra att köra på ett emot 1k-1,2kW med guld cert.
Vad är det för kort du kör med? samt miner?

Visa signatur

"They took my stain!"
Anonyma Jonas

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Saxn:

GPU?
Senaste drivrutiner? Är det beta rutiner?

Jagh ar senaste WHQL.
GPU ser du i sig: 680.

Det står
"IO Errors - 1, Tolerance 2"
"IO Errors - 2, Tolerance 2"
Och "no more backup servers left"

Jo jag vet, men jag tänkte prova för att prova.
Jag har rätt username/pass enligt
Your account has been activated!

Your pool account is now ready for mining. Please use following credentials in your mining software:

ok lol nu fungerar det, 112mhash/s

Finns det ingen mjukvara för cuda?

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk

Lånar tråden bara lite.
Är det något ställe som ni vet som man kan sälja BTC som går direkt till paypal och inte ett ställle där du lägger ut att du vill sälja tex 2 BTC för 200 dollar.

Visa signatur

-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Jagh ar senaste WHQL.
GPU ser du i sig: 680.

Det står
"IO Errors - 1, Tolerance 2"
"IO Errors - 2, Tolerance 2"
Och "no more backup servers left"

Jo jag vet, men jag tänkte prova för att prova.
Jag har rätt username/pass enligt
Your account has been activated!

Your pool account is now ready for mining. Please use following credentials in your mining software:

ok lol nu fungerar det, 112mhash/s

Finns det ingen mjukvara för cuda?

Mitt slitna 6870 har 300Mh/s.
Nvidia kort är inget man skall använda om man vill göra en visnt.

Skrivet av TheCoLdSniPer:

Lånar tråden bara lite.
Är det något ställe som ni vet som man kan sälja BTC som går direkt till paypal och inte ett ställle där du lägger ut att du vill sälja tex 2 BTC för 200 dollar.

2BTC för 200$ kan jag betala direkt till dig om du vill

Tror inte det finns något sådant ställe som betalar direkt till paypal. Är inte så insatt i köp/sälj delen.

Visa signatur

"They took my stain!"
Anonyma Jonas

Permalänk

Priset går upp upp upp!

Visa signatur

Här skryter vi om vem som lägger ut mest pengar på hårdvara.

Permalänk
Medlem

Hur säljer man sina bitcoins och får "riktiga" pengar för dem? Ngn som kan dela erfarenheter?

Visa signatur

http://www.soundcloud.com/magnuseriksson
|AMD Ryzen 3700x (Thermaltake Floe Riing RGB 240) | 32GB G.Skill Trident Neo 3600 | ASROCK X570 Taichi | Gigabyte GTX 1080Ti Gaming 11G | Logitech G502 Proteus Core | Sabrent Rocket NvMe 1TB | X-STAR DP2710 | InWin 805c | Synology DS920+ & DS415 Play NAS |

Permalänk
Medlem

började mina för några min sen på mitt 7970 och det ligger på stadiga 90 grader, hur säkert är det igentligen :P?

Visa signatur

Gigabyte H55N-USB3 mini-ITX | i5 760 3Ghz | 4GB Corsair | XFX 7970 3GB
Lian Li PC-Q08 | Be quiet! Pure Power L8 630W | 27" Samsung S27B750 | Samsung 840EVO 120GB + 750GB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av erikss0n:

Hur säljer man sina bitcoins och får "riktiga" pengar för dem? Ngn som kan dela erfarenheter?

Antingen säljer du till personer i din närhet som du kan möta upp och få pengar i handen för. Eller använda sidor såsom:
MTGOX
Bitstamp

Visa signatur

"They took my stain!"
Anonyma Jonas

Permalänk
Medlem
Skrivet av erikss0n:

Hur säljer man sina bitcoins och får "riktiga" pengar för dem? Ngn som kan dela erfarenheter?

Skrivet av Saxn:

Antingen säljer du till personer i din närhet som du kan möta upp och få pengar i handen för. Eller använda sidor såsom:
MTGOX
Bitstamp

Kapiton fungerar bra också, lite mer flukturerande priser än Mt.Gox men man kan både ta ut och sätta in pengar till svenskt bankkonto i kronor.

https://kapiton.se/

Permalänk

i hopp om att ingen blir arg på mej så lånar jag tråden.

får cirka 305MH/s på et 7870 @ 1.230 ghz detta är väll ganska värdelöst? vad gör jag för fel?

använder CGminer och är med i slush's pool.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mickesven:

i hopp om att ingen blir arg på mej så lånar jag tråden.

får cirka 305MH/s på et 7870 @ 1.230 ghz detta är väll ganska värdelöst? vad gör jag för fel?

använder CGminer och är med i slush's pool.

jag får ut 531MH/s på ett stock 7970 i GUIMiner i slush pool, är det verkligen så stor skillnad mellan dessa kort

Visa signatur

Gigabyte H55N-USB3 mini-ITX | i5 760 3Ghz | 4GB Corsair | XFX 7970 3GB
Lian Li PC-Q08 | Be quiet! Pure Power L8 630W | 27" Samsung S27B750 | Samsung 840EVO 120GB + 750GB HDD

Permalänk
Skrivet av tonix:

jag får ut 531MH/s på ett stock 7970 i GUIMiner i slush pool, är det verkligen så stor skillnad mellan dessa kort

mitt kort skall ge ut ca 420 vid 1150 mhz, så jag har ju gjort fel på något sätt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mickesven:

mitt kort skall ge ut ca 420 vid 1150 mhz, så jag har ju gjort fel på något sätt!

mjo det låter skumt!

fyfan var tvungen att ta av sidan på mitt chassi och sätta en bordsfläkt vid den + att öppna balkongen och ett fönster för att få vinddrag så inte datorn brann upp haha! har gått ifrån 93 till 79 grader nu iallafall så lite skillnad vart det!

brukar dom bli såhär varma? tänkte på er som har på dom veckor i sträck? jag skulle bli rädd att den skulle brinna upp haha!

Visa signatur

Gigabyte H55N-USB3 mini-ITX | i5 760 3Ghz | 4GB Corsair | XFX 7970 3GB
Lian Li PC-Q08 | Be quiet! Pure Power L8 630W | 27" Samsung S27B750 | Samsung 840EVO 120GB + 750GB HDD

Permalänk

är det ens värt att prova mina med min rigg? och kan ngn snäll själ länka en wallet för minning, fick ngt error när jag laddade ner från bitcoins sida

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5900X MB: ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT AORUS Ultimate Xtreme WaterForce WB RAM: 32GB 3200 MT/s CL 16 Trident Z RGB SSD: WD Black SN750 1 TB PSU: ASUS ROG Loki 1000W SFX-L Skärm: Alienware AW3423DW

Permalänk
Skrivet av triplea:

Börja här:
http://bitcoin.org/en/

Här kan du få några bitcoins gratis:
http://skude.se/BTC

Här finns en bra tjänst som kan räkna ut hur mycket du kan tjäna på mining:
http://dustcoin.com/mining

Om du inte vet vad för hastigheter du kan få ut med ditt grafikkort finns en tabell här:
http://dustcoin.com/mining

Tyvärr är den forumavdelningen nedstängd. Kanske är det dags att återöppna den? I och med den drastiska värdeökningen på bitcoins sedan nyår är det nu ganska lönsamt att hålla på med bitcoin mining igen.

funkar det där gratis bitcoins?

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5900X MB: ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT AORUS Ultimate Xtreme WaterForce WB RAM: 32GB 3200 MT/s CL 16 Trident Z RGB SSD: WD Black SN750 1 TB PSU: ASUS ROG Loki 1000W SFX-L Skärm: Alienware AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saxn:

GPU?
Ok, då kanske det är lika bra att köra på ett emot 1k-1,2kW med guld cert.
Vad är det för kort du kör med? samt miner?

jag kör 2st HD5770 i en rig, 2st HD5850 i rig nummer två och i rig tre HD7950 + HD5850.

i min tredje rig med HD7950 kör jag med ett 650w nätagg. funkar bra.

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mickesven:

mitt kort skall ge ut ca 420 vid 1150 mhz, så jag har ju gjort fel på något sätt!

vad kör du för "Extra Flags" ?? jag skulle prova "-v -w 250" eller -v -w 256 f10 eller f1 på ditt HD7xxx kort.

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saxn:

Antingen säljer du till personer i din närhet som du kan möta upp och få pengar i handen för. Eller använda sidor såsom:
MTGOX
Bitstamp

BTCX.se har varit bra när jag sålt mina BTC.

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tonix:

började mina för några min sen på mitt 7970 och det ligger på stadiga 90 grader, hur säkert är det igentligen :P?

iom att du vill mine:A 24/7 så är de där inge vidare fixa någon typ av kylning så du hamnar under 80C+ iaf kan jag rekommendera och tänkt på VRM tempen också, den bör inte vara högre än 60C+ iaf så kylning på VRM är viktig,

man behöver bara klocka GPUn å inte minnena, så jag drar ner hastigheten på minnena på graffekorten för att minska värmeutvecklingen.

värmen är största problemet när man mine:ar BTC med GPUer som är i OC mode

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tonix:

jag får ut 531MH/s på ett stock 7970 i GUIMiner i slush pool, är det verkligen så stor skillnad mellan dessa kort

jag ligger på 512MHash/s på mitt 7950 clockat.

EDIT: mitt avarage i slush pool är lite mer än 460 på de kortet. men i clienten 512 i snitt. pendlar lite.

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av edasvangen:

Priset går upp upp upp!

skit bra ju, för de har ju ökat krypterings nivån 2 eller 3 gånger på mindre än 5 veckor. så man kan fortfarande tjäna pengar trotts att det är svårare att avkryptera blocken.

de har höjt pga AVALON ASIC enheten på 60+ GHash/s och att ButterFlyLabs.com är nära leverans nu.

men vi som mine:Ar med GPUer kan vara med i matchen ett tag till tackvare att värdet ökar kraftigt

hade det inte ökat är det inte värt å hålla på med GPU mining längre iom att AVALON har levereat mer än 600 enheter World Wide.

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

BitCoin verkar som en oerhört idiotisk valuta... energiförbrukningen äter nästan upp vinsten.

Vissa av oss har fast månadskostnad för el, så elförbrukning är inga problem
Doc mer osäker på hur man ska få ut valutan till konto, då paypal inte växlar in bitcoins längre.

Visa signatur

Legion 5 Pro" Ryzen 5800H / 32GB ram / 2TB+1TB nvme / RTX 3070 8GB 140w

Permalänk
Skrivet av Playboy_1338:

Vissa av oss har fast månadskostnad för el, så elförbrukning är inga problem
Doc mer osäker på hur man ska få ut valutan till konto, då paypal inte växlar in bitcoins längre.

mtgox kör ju wire transfer, enkelt att lägga till iban och föra över(var det för mig med swedbank iaf).

Skrivet av WDac:

skit bra ju, för de har ju ökat krypterings nivån 2 eller 3 gånger på mindre än 5 veckor. så man kan fortfarande tjäna pengar trotts att det är svårare att avkryptera blocken.

de har höjt pga AVALON ASIC enheten på 60+ GHash/s och att ButterFlyLabs.com är nära leverans nu.

men vi som mine:Ar med GPUer kan vara med i matchen ett tag till tackvare att värdet ökar kraftigt

hade det inte ökat är det inte värt å hålla på med GPU mining längre iom att AVALON har levereat mer än 600 enheter World Wide.

Visst är det bra att värdet höjs, surgubben var mest för att jag sålde av tre coins igår för $160/styck.

Jo det blir i stort sett hopplöst för vanliga gpuminers när fler asic enheter släpps, svårighetsgraden kommer ökas avsevärt på bara någon månad, tyvärr..

Visa signatur

Här skryter vi om vem som lägger ut mest pengar på hårdvara.