Permalänk

Överklockning av min i3:a?

Hej!

Jag undrar bara hur jag överklockar min processor? Vilka är för- och nackdelarna? Vad är överklockning till för?

Linus

Permalänk
Medlem

Om du nu vill ha hjälp så får du skriva ut mer information. T.ex. vilken i3 och vilket moderkort har du?
Och om du känner till adressen www.google.se så kan du prova att söka där. Jag provade och fick upp en hel del resultat från just sweclockers....

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av linuscool2:

Hej!

Jag undrar bara hur jag överklockar min processor? Vilka är för- och nackdelarna? Vad är överklockning till för?

Linus

http://www.sweclockers.com/forum/2-kylning-och-overklockning-...

Permalänk
Entusiast

i3or "går inte att överklocka" (Det går men det är inte alls lika enkelt som med en av de upplåsta modellerna (k modellerna))

Men eftersom du frågar vad det är till för så känns det inte som du ska ge dig på det med en i3a.

Anyway, det du gör när du överklockar är i princip att du trimmar processorn, den blir helt enkelt snabbare. Detta med dom vanliga bieffekterna av trimning, mer värme och drar mer energi

Permalänk
Skrivet av Blargmode:

i3or "går inte att överklocka" (Det går men det är inte alls lika enkelt som med en av de upplåsta modellerna (k modellerna))

Men eftersom du frågar vad det är till för så känns det inte som du ska ge dig på det med en i3a.

Anyway, det du gör när du överklockar är i princip att du trimmar processorn, den blir helt enkelt snabbare. Detta med dom vanliga bieffekterna av trimning, mer värme och drar mer energi

Okej Tack för svaret! Nu när du säger att det inte är lika enkel får jag se om jag gör det. Det kanske blir någon gång i framtiden!