Corsair Vengeance Low Profile och Corsair Vengeance (vanliga)

Permalänk
Medlem

Corsair Vengeance Low Profile och Corsair Vengeance (vanliga)

Tjena, undrar om man kan ha en mix mellan Corsair Vengeance Low Profile och de vanliga minnena? Skall köpa en NH-D14 kylare, men en av ramslotsen täck över av den, så jag tänkte köpa Low Profile minnen för just detta.

MVH!

Visa signatur

CPU: Intel core i7-2600K @ 4.8 GHz, GPU: Asus Strix RX580, Moderkort: Asus Maximux IV Gene-Z, RAM: 16gb Corsair Vengance 1600 MHz PSU: Corsair AX 850w Chassi: CM SL600M.

Permalänk
99:e percentilen

Ja, det kan man. Det är bara kylflänsen som skiljer dem åt.

Köp minnen med samma klockfrekvens, latens och storlek.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nirr1:

Tjena, undrar om man kan ha en mix mellan Corsair Vengeance Low Profile och de vanliga minnena? Skall köpa en NH-D14 kylare, men en av ramslotsen täck över av den, så jag tänkte köpa Low Profile minnen för just detta.

MVH!

http://www.inet.se/jamfor?compare=5315098&compare=5315229

Jämförelse på inet jag ser ingen skillnad

Visa signatur

Chassi: CM 690 II Advanced | CPU: i-5 3570K 3.8 Ghz | CPU Cooler: CM Hyper 212 Evo | GPU: Gigabyte Geforce GTX 670 x3 | PSU: Corsair AX 750W | MB: Gigabyte Z77X-UD5H | SSD: Samsung 830 256gb | RAM: Corsair Vengeance LP 4x4gb | Skärm: 1 Acer 24¨ GD245HQAbid 120Hz | Skärm: 2 LG 22¨ Flatron L222WS | Tangentbord: Microsoft Sidewinder X4 | Mus: Razer Diamondback 3G

Permalänk
Medlem
Skrivet av HurMycket:

Ja, det kan man. Det är bara kylflänsen som skiljer dem åt.

Köp minnen med samma klockfrekvens, latens och storlek.

Gött. Tack för snabbt svar!

Visa signatur

CPU: Intel core i7-2600K @ 4.8 GHz, GPU: Asus Strix RX580, Moderkort: Asus Maximux IV Gene-Z, RAM: 16gb Corsair Vengance 1600 MHz PSU: Corsair AX 850w Chassi: CM SL600M.

Permalänk
Medlem

Jag ser inget skäl till varför det inte skulle funka, det är ju tekniskt sett samma minne. Iaf sen så skulle iaf jag hellre köra på LP fullt ut eftersom kylflänsen inte bidrar med mycket mer än att potentiellt göra så att minnet inte får plats

Visa signatur

För övrigt anser jag att Kartago bör förstöras

Permalänk

Inga problem, kör själv phanteks-kylare med 2lp och 2 vanliga vengeance.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninji:

Jag ser inget skäl till varför det inte skulle funka, det är ju tekniskt sett samma minne. Iaf sen så skulle iaf jag hellre köra på LP fullt ut eftersom kylflänsen inte bidrar med mycket mer än att potentiellt göra så att minnet inte får plats

Det hade varit optimalt, men har redan 4 stick och inte så mycket pengar att spendera, så jag får köpa 1 LP

Visa signatur

CPU: Intel core i7-2600K @ 4.8 GHz, GPU: Asus Strix RX580, Moderkort: Asus Maximux IV Gene-Z, RAM: 16gb Corsair Vengance 1600 MHz PSU: Corsair AX 850w Chassi: CM SL600M.

Permalänk
Skrivet av Ninji:
Skrivet av Nirr1:
Skrivet av Fiskeen:
Skrivet av HurMycket:
Skrivet av WolfOfVengeance:

Lånar tråden lite.

Hur stora (i BxH) brukar LP-minnen vara?
Finns det något som är extra litet?

Visa signatur

Bio & Ljud: Optoma HD67, B&W 805D, Dali Fazon Sat, Dali Lektor Sub, Denon AVR3313
Dator: CPU: i5 2500K@4.5 GHz GPU: 2x6950 2GB Mobo: Asus P8P67 RAM: 16GB HDD: Corsair Force 3 120GB + WD 1TB + WD 2TB Kylning: Thermalright Silver Arrow + 4st Noctua 120mm + 2st Noctua 140mm Skärm: Samsung SA23700d
Övrigt: Synology DS413j + WD Red 12TB, Playstation 3, Xbox 360, Nintendo Wii

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av saindrenan:

Lånar tråden lite.

Hur stora (i BxH) brukar LP-minnen vara?
Finns det något som är extra litet?

Om jag inte har helt fel är de max ett par millimeter högre än standardminnen (utan flänsar). De är också tjockare, men jag har aldrig hört att det skulle vara något problem. Faktiskt heller aldrig hört om något fall där LP-minnen varit för höga.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Skrivet av HurMycket:

Om jag inte har helt fel är de max ett par millimeter högre än standardminnen (utan flänsar). De är också tjockare, men jag har aldrig hört att det skulle vara något problem. Faktiskt heller aldrig hört om något fall där LP-minnen varit för höga.

Undrade mest då jag tänkte försöka trycka i dem utan att behöva montera av kylaren
Vet du något ddr3 1600mhz minne som är extra litet?

Visa signatur

Bio & Ljud: Optoma HD67, B&W 805D, Dali Fazon Sat, Dali Lektor Sub, Denon AVR3313
Dator: CPU: i5 2500K@4.5 GHz GPU: 2x6950 2GB Mobo: Asus P8P67 RAM: 16GB HDD: Corsair Force 3 120GB + WD 1TB + WD 2TB Kylning: Thermalright Silver Arrow + 4st Noctua 120mm + 2st Noctua 140mm Skärm: Samsung SA23700d
Övrigt: Synology DS413j + WD Red 12TB, Playstation 3, Xbox 360, Nintendo Wii