Cpu fläkt ändrar hastighet hela tiden

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2013

Cpu fläkt ändrar hastighet hela tiden

Hej

Har extrema problem med cpu fläkten som är inkopplad på moderkortet som ändrar hastigheten upp och ner hela tiden som skapar vibrationer och oljud.
Temperaturen på cpun är också konstig om jag kollar i hwmonitor, skiftar allt från 10 grader till 25 grader inom några få sekunder. När jag kollar i bios verkar dock temperaturen vara korrekt och fläkten rusar inte i hastighet... Vad kan det vara för fel?

Det här dök plötsligt upp från ingenstans

Moderkortet är ett gigabyte 970A-D3

Trädvy Permalänk
Proffsmoddare
Plats
Lomma
Registrerad
Nov 2011
Skrivet av goxen:

Hej

Har extrema problem med cpu fläkten som är inkopplad på moderkortet som ändrar hastigheten upp och ner hela tiden som skapar vibrationer och oljud.
Temperaturen på cpun är också konstig om jag kollar i hwmonitor, skiftar allt från 10 grader till 25 grader inom några få sekunder. När jag kollar i bios verkar dock temperaturen vara korrekt och fläkten rusar inte i hastighet... Vad kan det vara för fel?

Det här dök plötsligt upp från ingenstans

Moderkortet är ett gigabyte 970A-D3

Hur varmt är ditt rum?
Låter konstigt

Lucas är en glad 19-åring, på fritiden bygger han datorer, spelar volleyboll och saxofon. Att hjälpa andra är en självklarhet och han hänger massor i gruppen Swerigs på Facebook. Ni hittar hans hemsida här www.auxiliumdesign.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Habo
Registrerad
Okt 2005

Uppdatera bios, kolla gigabytes hemsida

Burk: Asus Rampage Extreme V x99, i7 5960x @4500mhz, cache 4300mhz, G.SKill ddr4 3200 mhz quad 16gig, 1st EVGA 980ti + EK @1551mhz, Samsung 840 pro 240 gig x2 raid0, 1 tb 2.5" WD Red, Skärm: Asus PB278, TJ07 custom water, Ljud: HiFiman 400i + EONE MK2 Muses

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2013

Har redan försökt med det dessvärre ingen skillnad