USB ratt till Xbox 360

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mariestad
Registrerad
Jan 2011

USB ratt till Xbox 360

Tjenare har en gammal microsoft sidewinder racing wheel hemma som jag tänkte använda till mitt xbox 360. Ska spela forza 4 och känner inte för att betala upp mot 1000kr för en ratt. Har sökt på google och har kommit fram till att det finns en adapter som man ska kunna koppla handkontrollern och en usb enhet till, alltså min ratt. Har sökt efter en sådan adapter och tror nu att jag hittat rätt.

http://www.ebay.com/itm/Universal-Controller-Adapter-Converte...

Skulle uppskatta svar om ni tror att det funkar med denna. Min ratt kopplas in till datorn med usb alltså borde denna adaptern fungera?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2005

Nej det lär det inte göra. Alla usbenheter kräver drivrutiner och jag tror knappast 360 har inbyggda drivrutiner för det där.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mariestad
Registrerad
Jan 2011

Hittat en guide om hur man gör, där står det inget om drivrutiner och han använder den ratten jag har, då borde det väl fungera?

http://www.ehow.com/how_7725924_convert-pc-wheel-xbox-360.htm...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tamriel
Registrerad
Jul 2011
Skrivet av DerbiTobbe:

Hittat en guide om hur man gör, där står det inget om drivrutiner och han använder den ratten jag har, då borde det väl fungera?

http://www.ehow.com/how_7725924_convert-pc-wheel-xbox-360.htm...

What?! Det här har jag inte sett nåt om förut, skulle ju vara guld om min gamla microsoftratt fick lite mer användning Det är väl bara att skicka efter och testa? Inga stora pengar precis om det inte skulle fungera, till skillnad mot att köpa nån fanatec för flera tusen.

Galleri: White Living [HTMPC]
Stationär: Bitfenix Prodigy Vit || Asus P8Z77-I Deluxe || i5 3570K + ArcticSilver + Noctua NH-U9B SE2 || R9 280X OC Windforce || Vengeance LP 8GB || SSD Intel 330 180GB || WD Caviar Black 1TB || FD Newton R3 600W Ljud: STR-DN1050 Dynavoice LCR-5 FX-4 SW-10EX || Denon AH-D510R || SoundMAGIC E30

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ucklum
Registrerad
Apr 2005

Har själv inte kladdat med usb-ratt till xbox så vet ej men har provat precis den ratten till PS3 där fungerade den direkt dock fungerade inte forcefeedback, så det betyder nog att systemen har generiska drivrutiner för usb-rattar.

Så har PS3:an det kanske har Xbox det men dock vet jag att xboxen har mer begränsningar vad det gäller usb än PS3 då PS3 är öppen för det mesta du kopplar in från tangentbord till usb-handkontroller/skrivare etc .

Men prova och skriv vad som händer

Amiga 1200, CPU: 68K ACA1231 "030" 42MHz, RAM: 2MB chip 63MB Fast + 1MB rom map, GFX: AGA, HDD: 4GB PATA/SSD + 4GB CF 4-way EDIE'99, 11Mb/s 16bit Wifi (toppar 3,2Mb/s på grund av bussen), DVD-Brännare, Chassi: Wedge. Kylning: 5x 40mm fläktar (Hemmabyggd koppar kylare till 030:an). www.som99.se

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mariestad
Registrerad
Jan 2011

Förstår inte varför xbox ska vara så jobbiga, alla rattar kunde vara usb och fungera på alla konsoller tycker jag Men är man snål och vill tjäna pengar så... Känns nästan mer värt att köpa en ny ratt, min gamla microsoft har väl sett sina bästa dagar den är ju ändå nästan 20 år gammal.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Orsa
Registrerad
Okt 2011

Thrustmaster Ferrari 458 italia funkar både för 360 och PC

Edit: Samt att den kostar mellan 700-1000kr beroende på vart du köper den.

><i5-2500K CPU><8GB ddr3><64-bit><GeForce GTX 560><DirectX 11><Stormscout>