Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2012

<Februari Rea>?

tjenare någon som vet om de kommer vara någon februari rea på cdon/inet eller något liknande, hörde för ett tagsen att Cdon kör med någon februari rea då dator komponenter kommer att rasa i pris? är detta sant?

/Michel

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2009

Cdon kör en kampanj i slutet av varje månad där dom sänker utvalda komponenter med 15%.

[ Chassi: Corsair Carbide 400R ] [ Moderkort: Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 ] [ CPU: Intel Core i7 2600k @ 4.5GHz ] [ RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 4x4GB ] [ Grafikkort: Gainward GTX 1080 Phoenix GS ] [ Nätagg: OCZ ZT 750W ] [ Lagring: 2x Corsair Force 3 120GB, Samsung Spinpoint 1TB ]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2009

Ja..men de är CDON vi snackar om..och de flesta här i SweC idag avstår från CDon..

|CPU: I7 3770K | MB: MSI Mpower z77|RAM: Corsair 16GB VengeanceLP |GPU:GTX 780 Lightning |PSU: Corsair AX860i | Kylare: Noctua D14 |Burk: Fractal Design Define R4|SSD: Samsung SSD 840 Pro 256GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halmstad
Registrerad
Apr 2009
Skrivet av Hagge:

Ja..men de är CDON vi snackar om..och de flesta här i SweC idag avstår från CDon..

Jag kommer för alltid att göra det i alla fall..

Moderkort: AsRock Z77 Extreme4 | CPU: Intel Core i7 2700K @ 3,9Ghz | CPU Kylare: Noctua NH-D14 SE2011 | GPU: EVGA 680 2gb SC | RAM: Corsair 16GB 1600Mhz Vengeance | SSD Samsung 830 256GB | PSU: XFX 850W | Chassi: Fractal Design Define R4 | Skärm: LG W2363D
Macbook Pro Early 2011 med 160GB Intel SSD och 8GB Minne | iPad 2 16GB | OnePlus One 64GB | Apple TV3 | Raspberry Pi 2

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Mar 2009
Skrivet av Hagge:

Det är dock inte sant, dom har fortfarande mkt bra priser ibland, kundtjänst osv kan jag inte uttala mig om...

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2012
Skrivet av G4ban:

Det är dock inte sant, dom har fortfarande mkt bra priser ibland, kundtjänst osv kan jag inte uttala mig om...

beror väll totalt på vem man snackar med eller hur, kan inte dra hela företaget över en kant..broshan har köpt mycket grejer där ifrån för längesen o har aldrig haft några problem mycket bra/trevlig service tycker han iallafall:P

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2009
Skrivet av G4ban:

De har priser..Ja,
Men majoriteten i deras Kundservice är helt ute o cycklar...förutom det är de otrevliga...inte alla utan majoriteten.
Leveranstiderna är ju liksom bara....ehh...vet inte vad jag ska kalla det..
Saker finns i lager på hemsidan, men tar 2 veckor och komma hem...nja...problem?

|CPU: I7 3770K | MB: MSI Mpower z77|RAM: Corsair 16GB VengeanceLP |GPU:GTX 780 Lightning |PSU: Corsair AX860i | Kylare: Noctua D14 |Burk: Fractal Design Define R4|SSD: Samsung SSD 840 Pro 256GB

Trädvy Permalänk
Entusiast
Plats
Chalmers
Registrerad
Aug 2011
Skrivet av Hagge:

Jag har handlat den absoluta majoriteten av mina datorprodukter där och alla problem jag haft har lösts på ett bra sätt av CDON. Visst, de har inte telefonsupport och de har inte lika högklassigt kundbemötande som Inet, men de är definitivt inte dåliga! Jag gillar CDON.

5930K • Corsair DP 32 GiB 2666 MHz • EVGA GTX 980
6600K • Corsair Vengeance 8 GiB 2666 MHz • EVGA GTX 960
Asus ROG Swift • Yamakasi Catleap Q270 2B
Better SweClockers

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011
Skrivet av Hagge:

Beror ju vem man pratar med som sagt. Jag har handlat många av mina komponenter från cdon, speciellt under deras "slutet av månaden rea". Då avstår jag hellre från inet, större hycklar butik får man leta efter.

PC: Q6600 | M2G | GTX980 | 4GB DDR2 | AX1200 | 1TB HDD |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2012
Skrivet av HurMycket:

Jag har handlat den absoluta majoriteten av mina datorprodukter där och alla problem jag haft har lösts på ett bra sätt av CDON. Visst, de har inte telefonsupport och de har inte lika högklassigt kundbemötande som Inet, men de är definitivt inte dåliga! Jag gillar CDON.

kul att höra va alla har o säga:P både posetivt o negativt men har en fråga här kanske är lite off-topic. men har tänkt att köpa ram minnen, är de värt att satsa på ram minnen som är över 1600? tex 2133, va är skildnaden har aldrig fattat de...

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2011
Skrivet av HurMycket:

mig tvingade de till att åka till min närmsta vän med ett Z68 system som ville prova en CPU jag hade köpt (2700K) för jag tyckte tempen på den var helt åt skogen.
De ville inte ta tillbaka den och kolla själva, så iväg åkte jag 4mil för att testa den INNAN de ens ville godkänna retur, och mycket riktigt min var defekt med ca 15grader mot min väns 2600K (stock klock)

det kallar jag inte bra kundbemötande att behöva åka totalt 8 mil för de ska ta tillbaka och kika på den...
helt plötsligt har den 100lappen man sparat försvunnit...

bra priser, mja, kundservice? obefintlig...

Gigabyte Z170 Gaming 7 | Skylake i5K 4.5ghz |16GB G.Skill 3866mhz
Zotac 980ti AMP Extreme --- Soon In Zen Mode
iPhone 7 Guld- 32GB
Örongodis: M-Audio Studiophile Q40,Blue Yeti, Razer Tiamat 2.2

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2009
Skrivet av HurMycket:

Skrivet av Rappe Rodent:

Beror ju vem man pratar med som sagt. Jag har handlat många av mina komponenter från cdon, speciellt under deras "slutet av månaden rea". Då avstår jag hellre från inet, större hycklar butik får man leta efter.

Saken är att jag inte snacka så mycket om mig själv..jag har köpt produkter där..men de har då haft jävligt kassa leveranstider..varje gång..1-3 veckor..
Kundservice har jag aldrig behövt snacka med då mina saker funkat..
När ja sa att de flesta avstår från CDON..då menade jag alla som har klagat på dem här i forumet..och jag har sett minst 30 trådar om hur folk avstår från CDON..tack vare kundservice Bli inte sura över mig:)

Trädvy Permalänk
Entusiast
Plats
Chalmers
Registrerad
Aug 2011
Skrivet av slashnixx:

kul att höra va alla har o säga:P både posetivt o negativt men har en fråga här kanske är lite off-topic. men har tänkt att köpa ram minnen, är de värt att satsa på ram minnen som är över 1600? tex 2133, va är skildnaden har aldrig fattat de...

Nej, inte värt om du inte vet att du arbetar med någonting som drar nytta av den extra minnesbandbredden. Eftersom du frågar behöver du inte mer än 1600 MHz.

Undantaget är om man kör på processorns integrerade grafik, som använder RAM som VRAM.

Better SweClockers

Trädvy Permalänk
Entusiast
Plats
Chalmers
Registrerad
Aug 2011
Skrivet av Hagge:

Saken är att jag inte snacka så mycket om mig själv..jag har köpt produkter där..men de har då haft jävligt kassa leveranstider..varje gång..1-3 veckor..
Kundservice har jag aldrig behövt snacka med då mina saker funkat..
När ja sa att de flesta avstår från CDON..då menade jag alla som har klagat på dem här i forumet..och jag har sett minst 30 trådar om hur folk avstår från CDON..tack vare kundservice Bli inte sura över mig:)

Jag är inte sur, men CDON har hjälpt mig mycket och jag vill därför försvara dem.

Better SweClockers

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2009
Skrivet av HurMycket:

Jag är inte sur, men CDON har hjälpt mig mycket och jag vill därför försvara dem.

Förstår dig, och du har all min respekt för de

Trädvy Permalänk
Inaktiv
Registrerad
Jan 2008
Skrivet av slashnixx:

beror väll totalt på vem man snackar med eller hur, kan inte dra hela företaget över en kant..broshan har köpt mycket grejer där ifrån för längesen o har aldrig haft några problem mycket bra/trevlig service tycker han iallafall:P

Säger en hel del.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2012
Skrivet av El_Raspberry:

Säger en hel del.

precis:D