Permalänk

H80i VS Luftkylare till FM2

Hej!

Jag har lite beslutångest gällande kylningen till min AMD A10 5800k.

Det står mellan en Corsair H80i eller någon luftkylare (Ni kanske kan ge mig några tips).

Beslutångesten kommer då jag blir lite rädd att vattenkylningen ska gå sönder på något vänster och läcka.

Sen finns det kanske luftkylare som kyler bättre än H80i och låter mindre, vad vet jag

Frågan är alltså: Om inte H80i, vilken?

Jag kommer att överklocka.

Permalänk
Medlem

Kan inte minnas att jag sett nåt om läckageproblem med de förfyllda vattenkylningarna.
Det är ju såklart en teoretisk risk.
Skulle det vara läckage så misstänker jag att SBS ligger bakom

Permalänk
Medlem

största fördelen med att ta en integrerad vattenkylare är att den tar mycket mindre plats i anspråk jämfört med en tornkylare. det gör det lättare att komma åt andra komponenter på insidan av datorn och man behöver inte oroa sig för att det blir ont om plats runt CPU-sockeln.

skaffade mig nyligen en H80i och är mycket nöjd med den. den största glädjen kommer från corsair link. det är extremt lätt att byta mellan fläktprofiler med ett par knapptryck. ska man överklocka kan man lätt köra en aggressiv profil som kyler väl (jag körde min 3770k @ 4.6GHz 30min OCCT ~70 grader med "performance" profilen).
när man vill kolla film och inte vill störas av höga fläktljud kan man istället köra en tyst profil. den senaste profilen sparas i ett minne i pumpen så den håller sig mellan omstarter och ominstallationer. alla customprofiler sparas som XML-filer i appdata-mappen, så de är lätta att backa upp.

Permalänk

Tackar för svar. H80i är nu beställd.