Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2013

Skärmen visar ingen bild

Hejsan! Jag köpte min dators delar hos er för ett antal år sedan, cirka 3-4 år sedan. Nu har det uppstått ett problem med den som jag hoppas ni kan hjälpa mig med då jag alltid har vänt mig till er utifall någonting händer.

Mina två skärmar står i power saving mode. Den ena står i "Dsub power saving mode", och den andra står i "DVI power saving mode".

Idag hade jag tänkt att sätta in 2 nya RAM sticks i moderkortet för att boosta upp min RAM från 4gb till 8gb. Jag tryckte in dem och satte in alla kablar etc och startade datorn igen. Jag kollade hur många RAM jag hade nu och jag hade endast 2gb(?) så jag stängde ner datorn igen för att dra ut de nya RAM sticksen och boota upp datorn igen. Jag kom inte åt några sladdar eller någonting under fifflandet och jag har klargjort att det inte är några kablar som sitter löst till några komponenter alls. Inne och utanför datorn.

Sedan när jag försökte starta datorn igen ville den inte riktigt starta, den startade, men sedan stängdes den av igen, sedan startade den automatiskt igen, men stängdes av igen, och så höll den på. Då gav jag det 30 minuters fifflande och sedan så fungerade den som vanligt, enda problemet nu är bara att båda mina skärmar vill inte gå igång. De står antingen i DSUB eller DVI power saving mode, och reagerar inte på att jag startar datorn.

Mina skärmar fungerar med samma sladdar när jag kopplar in min laptop, dessutom fungerar också musen och tangentbordet. När jag har kopplat in tangentbordet till min stationära som inte fungerar fungerar inte tangentbordet eller musen, så problemet måste ligga i datorn. På något sätt måste jag ha skapat en kortslutning eller liknande då jag testade de nya RAMen. Jag har testat att ta ut batteriet från mitt moderkort i cirka 2 timmar utan resultat, skärmarna svarar fortfarande inte.

När jag startar datorn snurrar alla fläktar, grafikkortet snurrar, processorn snurrar, chassit snurrar, allt snurrar, så jag gissar på att det är moderkortet. Jag har testat också med att ansluta skärmen till min laptop och skärmen visade bild. Jag har endast DVI sladds uttag så jag kan inte testa andra sladdar.

Mina specs:
Nätagg: Corsair TW650W
Grafikkort: ATI Radeon HD-5850
Moderkort: Gigabyte GA-P55-UD3
Processor: Intel i5 processor
RAM: crucial 4gb, 2st

Min dator är cirka 3-4 år gammal.

Vad tror ni visa clockers?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2014

Hej

jag har samma problem har det fixat sig för digisåfall vad gjorde du tack för svar