Permalänk
Skrivet av djrockarm2:

tjena , nice bygge , men undrar vart du köpte fläktkontrollen eller alla delar till den ?

det är 4st fläktkontrollar som jag monterat isär, alla kommer ifrån ebay. plåten har jag kapat ut och borrat i för att dom skall passa!

Skrivet av roobi:

Varför 3st fläktkontrollers? ska du styra 12st fläktar individuellt?

det är 4st kontrollrar, dom kan styra 12 fläktar totalt. jag kommer att ha 10 fläktar i chassit som jag vill kunna ställa in. beroende på ifall dom är längre ut/längre in i chassit.

Permalänk
Medlem

Stackars nätagg som kommer värmas upp av radiatorn... Du borde kanske tänka om där Snyggt annars!

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Skrivet av _NsMs_:

Stackars nätagg som kommer värmas upp av radiatorn... Du borde kanske tänka om där Snyggt annars!

120+240+160 håller systemet kallt. Under stresstest under längre tid så påverkas inte temps på vatten så mycket. Och nätagget får ett extremt genomflöde med 2 fläktar push och 4 fläktar pull.

Permalänk
Skrivet av _NsMs_:

Stackars nätagg som kommer värmas upp av radiatorn... Du borde kanske tänka om där Snyggt annars!

Jag fick nästan exakt samma fråga i mitt forum. för mig funkar det jätte bra.
#13195345

Skrivet av MSCB:

120+240+160 håller systemet kallt. Under stresstest under längre tid så påverkas inte temps på vatten så mycket. Och nätagget får ett extremt genomflöde med 2 fläktar push och 4 fläktar pull.

Jag är inte det minsta orolig för tempen i nätagget.

En liten tanke jag fick är bara, det är mycket fläktar som "inte" kommer tillföra något.

Det jag försöker få fram är om du har 2st fläktar en på vardera sida av radiatorn, kommer den fläkt som trycker in luft "inte" göra någon verkan om dom går på samma rpm, luftflödet kan inte ökar så mycket igenom radiatorn så det borde inte göra någon skillnad på vatten tempen. Går dom inte på samma rpm kommer dom motverka varandra och luftflödet blir sämre genom radiatorn. nått att tänka på... eller inte, det väljer du själv.

Intressant bygge hoppa du blir nöjd, för det är det som är viktigast. kommer att följa detta och sätta betyg när det börja närma sig klart.

Permalänk
Skrivet av johny cobra:

Jag fick nästan exakt samma fråga i mitt forum. för mig funkar det jätte bra.
#13195345

Jag är inte det minsta orolig för tempen i nätagget.

En liten tanke jag fick är bara, det är mycket fläktar som "inte" kommer tillföra något.

Det jag försöker få fram är om du har 2st fläktar en på vardera sida av radiatorn, kommer den fläkt som trycker in luft "inte" göra någon verkan om dom går på samma rpm, luftflödet kan inte ökar så mycket igenom radiatorn så det borde inte göra någon skillnad på vatten tempen. Går dom inte på samma rpm kommer dom motverka varandra och luftflödet blir sämre genom radiatorn. nått att tänka på... eller inte, det väljer du själv.

Intressant bygge hoppa du blir nöjd, för det är det som är viktigast. kommer att följa detta och sätta betyg när det börja närma sig klart.

Tack för härlig feedback!

Jag har kännt efter och provat endel med olika hastigheter i fronten, 2st push 120mm FD fläktar på cirka 35-40% effekt trycker inte igenom jättemycket luft. 2st 60-65% pull på insidan ger väldigt mycket mer fart på det hela. Vill ha lite vind över reservoaren+ moderkortet. och en genomströmning i chassit kommer nog göra gott ( kommer även ha ett utblås bredvid i/o plåt.

Dessa sakee gör nog i praktiken inte jättemycket skillnad, men det är riktigt kul att skruva! även att driva ett extremt överklockat system på nåra fläktar som knappt snurrar är ju lite skojj

Permalänk
Medlem

hahaha! bilderna på reservoarerna fick mig av en konstig anledning att tänka på "vakumpump" för ett visst endamål (ja, det finns ju mindreåriga på sweC)

Kommer f.ö bli ett riktigt bra bygge!
Rätt ball lösning med nätagget där, att man inte ens har haft tanken själv tidigare oO

Visa signatur

Never trust a computer you can't throw out a window

Permalänk
Medlem
Skrivet av Semplezz:

hahaha! bilderna på reservoarerna fick mig av en konstig anledning att tänka på "vakumpump" för ett visst endamål (ja, det finns ju mindreåriga på sweC)

Kommer f.ö bli ett riktigt bra bygge!
Rätt ball lösning med nätagget där, att man inte ens har haft tanken själv tidigare oO

kukpump hehe jag var före dej hehe ;D

till ts:
riktigt fint börjar likna nåt vill se resultet

Permalänk
Medlem

Ser snyggt ut. Kommer du fixa några andra fläktar i fronten för att kyla hårddiskarna?

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk
Skrivet av stylarn:

Ser snyggt ut. Kommer du fixa några andra fläktar i fronten för att kyla hårddiskarna?

Ssder och 2.5" 5400rpm utvecklar ikgen värme

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gulbanan:

kukpump hehe jag var före dej hehe ;D

till ts:
riktigt fint börjar likna nåt vill se resultet

Haha yes, stämmer!;D

Visa signatur

Never trust a computer you can't throw out a window

Permalänk

Hur får nätagget någon luft underifrån?

Permalänk
Skrivet av skogstomtarna:

Hur får nätagget någon luft underifrån?

insug genom plåten, funkar finfint

Permalänk
Medlem

Fyfan vad härligt , älskar din ide med PUSn