Spelkontrollen Audojo för Ipad på Kickstarter

Trädvy Permalänk
Robot
Registrerad
Dec 1999

Spelkontrollen Audojo för Ipad på Kickstarter

Surfplattor kan vara spelmaskiner av rang, men många saknar riktiga knappar och styrspakar. Audojo lovar att lösa problemet med en finurlig konstruktion för Ipad.

Läs artikeln

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa leder till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Okt 2009

Värdelöst namn!

| Phanteks Enthoo Luxe | MSI X99S XPOWER | Intel Core i7-5820K | 32GB Corsair Vengeance LPX | EVGA GeForce GTX Titan X 2-Way SLI | 4x256GB Kingston HyperX FURY | Asus ROG Swift | Vattenkylning | Asus Xonar Essence STX II | Sennheiser HD650 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011

Hoppas de inte får funding.

CPU: Intel® Core™ i7-4770K @ 4.4GHz MB: ASUS® MAXIMUS VI HERO GPU: Sapphire Radeon R9 Fury X RAM: G.SKILL TridentX 2133MHz CL9 16GB Chassi: Cooltek W2

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2006

"Kan" bli intressant, beror ju helt på hur uppfinningsrika dom är, Wii U kontrollskärmkonceptet har stor potential

Bra med fler sånna här lösningar, man kan ju hoppas att en vacker dag när det är finslipat så får vi en PC variant

Tror denna sekundära skärmlösning skulle kunna passa bra till t.ex. ArmA 3, diverse guided weapons/datorstyrda vapen, man kan ju alltid drömma

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bålsta
Registrerad
Nov 2010

Hade hellre sett något liknande till en x86 platta. Där det redan finns en hel del spel som kan köra med joypads och/eller köra emulatorer. Typ psone etc.

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ängelholm
Registrerad
Feb 2011

Med rätt spel tror jag nog det kan bli populärt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2008

Eller så köper man en Android platta och kopplar in sin PS3 Dual-shock.

♦ Macbook Pro 13,3" Retina Mid-14 ♦ 8 GB ♦ 256 GB SSD
♦ WD EX4100 16TB NAS
♦ PlayStation 4

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sala
Registrerad
Okt 2011

Dom lär ju tänka mer på ergonomin om detdär ska bli något..

| Chassi: Corsair Obsidian 250D | Moderkort: Gigabyte Z97N-Gaming 5 | CPU: Intel i5 4690K | PSU: CM G550M |
| SSD: Samsung 840 Evo 120GB | Minne: 8GB HyperX Fury 1600Mhz | GPU: Palit GTX 970 JetStream 4GB |

| Lur: Sony Xperia Z1 Compact |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
STHLM
Registrerad
Apr 2008
Skrivet av zhrooms:

"Kan" bli intressant, beror ju helt på hur uppfinningsrika dom är, Wii U kontrollskärmkonceptet har stor potential

Hur intressant det blir tror jag beror på utbudet av spel som kan utnyttja fördelarna som en spelkontroll eventuellt kan erbjuda framör att kladda med fingrar vars precision kan diskuteras.

Skrivet av Lindgren92:

Eller så diskuterar man trådens ämne.

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Maj 2012

Betydligt mer lovande än "RAZER EDGE PRO" i alla fall. Om jag skulle köpa någon variant av "gamingtablet" skulle det nog bli den här till vår iPad, men då just för att vi har en iPad. Men med tanke på hur många där ute som faktiskt har en är det inte helt omöjligt att detta kan bli en väl säljande produkt.

>500kr känns dock lite väl saftigt med tanke på att "riktiga" handkontroller så som Xbox 360 kontrollen kostar runt 300kr i dagsläget. Men ser jag den på svensk marknad för <400kr blir det förmodligen ett köp

Corsair Carbide 330R Blackout
CPU i5 3570K CPU-kyl Corsair Hydro H100i GTX MB ASRock Z77 Extreme4
GPU EVGA GeForce GTX 680 SC Signature SSD 500GB Samsung 850 EVO
RAM Corsair Vengeance LP 8GB CL9 PSU NZXT HALE90 850W 80+ Gold Modulär
LJUD Philips Fidelio X2 @ Pro-Ject Head Box S BILD S23A700D @ 120Hz

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2012

köp en mobil spel konsol istället ?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2008

På tok för få knappar och på tok för dyr för att fånga mitt intresse. Man skulle t.ex. inte kunna spela GTA med den. Tanken är god, och behövs verkligen för att surfplattor ska kunna fungera som riktiga spelkonsoler, men det här känns som ännu ett misslyckat försök att göra något så simpelt som en kontroll. Gör en produkt som har liknande struktur som Wii U's gamepad och ni får mina pengar.

Intel i5 2500K @ 4.6 GHz | ASUS P8P67 PRO | Gigabyte Geforce GTX 680 | 16GB Corsair XMS3 Vengeance | Fractal Design Define XL

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Du kan ju alltid gissa
Registrerad
Maj 2012
Skrivet av biorrith:

Med rätt spel tror jag nog det kan bli populärt.

Jo det är rätt najs till FPS spel.
Man skulle ju nog totalt äga folk online om man hade en sådan

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Du kan ju alltid gissa
Registrerad
Maj 2012
Skrivet av Mansion:

Betydligt mer lovande än "RAZER EDGE PRO" i alla fall. Om jag skulle köpa någon variant av "gamingtablet" skulle det nog bli den här till vår iPad, men då just för att vi har en iPad. Men med tanke på hur många där ute som faktiskt har en är det inte helt omöjligt att detta kan bli en väl säljande produkt.

>500kr känns dock lite väl saftigt med tanke på att "riktiga" handkontroller så som Xbox 360 kontrollen kostar runt 300kr i dagsläget. Men ser jag den på svensk marknad för <400kr blir det förmodligen ett köp

99 dollar blir inte i sverige 500kr det blir minst 900kr eftersom vi har så hög moms

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Aug 2007

En sån här kontroller till ipad mini skulle vara bättre.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrtälje
Registrerad
Jul 2001

och där gick razer edge pro i graven innan den ens lanserats..genialt!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2007

Gör en som passar min mini så kanske

Skickades från m.sweclockers.com

i7-4790K 4.7 GHz | 32GB DDR3 | ASUS Maximus VII Gene Z97 | Geforce GTX 980 | 500GB SSD | 4TB Stripe
i5-3450S 3.5 GHz | 16GB DDR3 | ASUS P8Z77-M Pro | Geforce GTX 750 Ti LP | 128GB SSD | 2TB HDD

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2007
Skrivet av OptiMizer:

och där gick razer edge pro i graven innan den ens lanserats..genialt!

Prestandaskillnad och helt annat spelbibliotek. Inte för att jag tror att razer kommer lyckas, den kan nog floppa av andra orsaker såsom pris och tillgänglighet.

i7-4790K 4.7 GHz | 32GB DDR3 | ASUS Maximus VII Gene Z97 | Geforce GTX 980 | 500GB SSD | 4TB Stripe
i5-3450S 3.5 GHz | 16GB DDR3 | ASUS P8Z77-M Pro | Geforce GTX 750 Ti LP | 128GB SSD | 2TB HDD

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2010
Skrivet av Teddis:

Gör en som passar min mini så kanske

usch då. har du en sån du...

STATIONÄR: Asus P8P67 PRO | i5 2500k | 16GB RAM | R9 290 OC | 2x 128GB SSD |
BÄRBAR: Sony Vaio Pro 13 |
LJUD: M-Audio BX8 D2 | ATH-M50 | Focusrite Scarlett 2i2 | ModMic 3.0 |
NAS 24TB: 8x 3TB @ RAIDz2 | ASRock C2550D4I | 16GB ECC RAM | FreeNAS 9.2 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Maj 2012
Skrivet av Waowt:

99 dollar blir inte i sverige 500kr det blir minst 900kr eftersom vi har så hög moms

Notera ">"

Mvh. Mansion

Corsair Carbide 330R Blackout
CPU i5 3570K CPU-kyl Corsair Hydro H100i GTX MB ASRock Z77 Extreme4
GPU EVGA GeForce GTX 680 SC Signature SSD 500GB Samsung 850 EVO
RAM Corsair Vengeance LP 8GB CL9 PSU NZXT HALE90 850W 80+ Gold Modulär
LJUD Philips Fidelio X2 @ Pro-Ject Head Box S BILD S23A700D @ 120Hz

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vänersborg
Registrerad
Jan 2008
Skrivet av Lindgren92:

Har du en tredje hand för att hålla plattan med då?

Fx 8350. 8gb ram. R9 290. Vattenkyld Cpu och Gpu.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uddevalla
Registrerad
Jun 2009

Kanske inte lika skön spak, men definitivt smidigare och billigare alternativ är denna:

http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/143455-logitech_joyst...

Vi är alla unikt lika, men även lika unika.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hemma
Registrerad
Jan 2011

Hur är det nu, finns det emulatorer för allt möjligt för iOS? Att spela temple run och angry birds med denna känns helt onödigt, men om man kunde köra Super Smash Brothers eller nåt sånt så skulle det vara jättekul Om man nu av någon anledning inte vill ha någon android-platta

| AMD pheno... nej, jag orkar inte |

Hej jag heter Mattias och jag gillar chassin och cola

Stolt byggare och ägare av det 3e fulaste chassit på DHS12

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2007
Skrivet av morxy49:

usch då. har du en sån du...

Man hatar på det som man inte förstår, ser jag ;O

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Okt 2011

Bränner folk verkligen så mycket pengar för att kunna spela på tablets??

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2009

Fan vad dyrt. 300kr kanske.

Lian Li någonting || AMD Phenom ll X4 965 med EK Supreme AMD vattenblock || ATI Radeon 4890 med EK vattenblock || Asus M4A79T Deluxe || Corsair HS 620 W || 4 GB RAM || 1 TB HDD, 111 GB HDD || 1 st EK 120 mm radiator, 1 st EK 2x120 mm radiator || X5PC reservoar med 12 V pump ||

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2005
Skrivet av Ignostic:

Bränner folk verkligen så mycket pengar för att kunna spela på tablets??

2017 kommer alla på Swec klaga på tabletportar istället för konsolportar.

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmø
Registrerad
Maj 2003

Taskig design IMO.

- Taskigt med knappar
- Spakarna ser riktigt trista ut
- Ingen vibration/rumble
- Ful design

Intel Core i5-750, Asus Maximus III Formula, Asus CUII GTX 570, Corsair 4GB Dominator GT, Corsair 620w HX, Corsair H50 Hydro, Intel X25-M 80GB, Samsung F3 Spinpoint 500GB, Silverstone Fortress (FT01B-W).

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bollnäs
Registrerad
Jun 2008

Dyr och klumpig och ful design, annars en riktigt bra tanke, tråkigt att inte genomförandet vart bättre men det kanske kommer en uppföljare.

2joysticks och två knappar räcker dessutom inte långt, mer knappar annars faller hela idén med att köpa en separat knappsats om den inte har några knappar...

GUOS89 - Running 24/7 @ Intel i5 haswell, 12GB ram, 240GB ssd + 10TB, WIN 8.1 64bit, 24" + 40" fullHD, R9 270 2GB, ljudlöst Define R2, OCZ 550watt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2008
Skrivet av jOnÄTÄn:

Har du en tredje hand för att hålla plattan med då?

Stativ för 10kr löser det problemet, inte så svart right?

♦ Macbook Pro 13,3" Retina Mid-14 ♦ 8 GB ♦ 256 GB SSD
♦ WD EX4100 16TB NAS
♦ PlayStation 4