Sega, Crytek och Ubisoft köper delar av spelhuset THQ

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2005

Fast denna licens är väl inte samma som Wahammer 40.000?

Jack of all trades

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hemma
Registrerad
Maj 2006
Skrivet av FERGUS:

Varför köpa rättigheterna till Homefront 2? Homefront var ett enligt mig riktigt dåligt spel.

Visst, det skiljer sig från dagens mainstream CoD kloner vilket inte tilltalar alla, men de som gillade den gamla skolans BF älskar spelet.
32 spelare på dedikerade servrar även på konsol, balanserade fordon och vapen, grymt gameplay, stora banor som inte bara är öppna fält, smart AI (battlecommander) som stoppar camping, spawnkilling bestraffas, ordnance system som föregick Halo.
Homefront var dock inte perfekt, långt ifrån, då THQ tvingade KAOS att släppa spelet fastän de ville ha ett par månader till (minst) att fixa buggarna. Nå, KAOS är en av de få utvecklare som man fick kritisera på forumet, som satt på sina egna forum och bemötte kritiken (jhänder aldrig hos Dice/EA/Activison), de lyssnade på spelarna och arbetade aktivt på att implementera våra önskningar i spelet, som Dice gjorde på den gamla goda tiden.

Homefront har potential, om det görs rätt, en perfekt mix av CoDs cqc strider blandat med de stora banorna, fordonen och teamplay från gamla Battlefield, det bästa av två världar. Dock så kräver spelet mer taktik och skills än ditt vanliga "mainstream run 'n' gun" vilket gör att det blir svårt/frusterarnde för moderna gamers som gärna vill vara proffs direkt och inte lära sig från grunden. Speciellt då campande med sniper eller smg är synnerligen ineffektivt och du ska ut i fält och kämpa för att få kills, aktivt, som gamla FPS.
OLD school passar helt enkelt inte dagens casual FPS gamers, men då finns alltid nya CoD, MoH eller BF, same shit with different names. För alla andra, finns spel som försöker vara innovativa, som fokuserar på servrar, vapenbalans och spelarnas åsikter, utvecklare som bryr sig...

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2011
Skrivet av Grumbledock:

Visst, det skiljer sig från dagens mainstream CoD kloner vilket inte tilltalar alla, men de som gillade den gamla skolans BF älskar spelet.
32 spelare på dedikerade servrar även på konsol, balanserade fordon och vapen, grymt gameplay, stora banor som inte bara är öppna fält, smart AI (battlecommander) som stoppar camping, spawnkilling bestraffas, ordnance system som föregick Halo.
Homefront var dock inte perfekt, långt ifrån, då THQ tvingade KAOS att släppa spelet fastän de ville ha ett par månader till (minst) att fixa buggarna. Nå, KAOS är en av de få utvecklare som man fick kritisera på forumet, som satt på sina egna forum och bemötte kritiken (jhänder aldrig hos Dice/EA/Activison), de lyssnade på spelarna och arbetade aktivt på att implementera våra önskningar i spelet, som Dice gjorde på den gamla goda tiden.

Homefront har potential, om det görs rätt, en perfekt mix av CoDs cqc strider blandat med de stora banorna, fordonen och teamplay från gamla Battlefield, det bästa av två världar. Dock så kräver spelet mer taktik och skills än ditt vanliga "mainstream run 'n' gun" vilket gör att det blir svårt/frusterarnde för moderna gamers som gärna vill vara proffs direkt och inte lära sig från grunden. Speciellt då campande med sniper eller smg är synnerligen ineffektivt och du ska ut i fält och kämpa för att få kills, aktivt, som gamla FPS.
OLD school passar helt enkelt inte dagens casual FPS gamers, men då finns alltid nya CoD, MoH eller BF, same shit with different names. För alla andra, finns spel som försöker vara innovativa, som fokuserar på servrar, vapenbalans och spelarnas åsikter, utvecklare som bryr sig...

Har Homefront multiplayer? Det har jag inte ens ett minne av att ha noterat.
Mitt uttalande var om singleplayer, jag blev aldrig riktigt fångad av spelet eftersom jag störde mig på de klyschade personligheterna som de tre huvudkaraktärerna har.

  • Connor är en empatilös patriot, alldeles för hetlevrad för sitt eget bästa.

  • Hopper är en ung, teknikkunnig asiat.

  • Rianna är en empatifull kvinna som vill det bästa för allas välbefinnande och inte använda mer våld än som krävs.

Jag störde mig även på att det var alldeles för mycket "Corridor-shooter", inte ens uppdraget där man skulle smyga över en farm hade några alternativa vägar.

Om man prompt ska jämföra alla FPS med CoD, så kan jag säga att detta var snäppet värre, åtminstone i singleplayer. De flesta banor kunde klaras genom att man tog upp första bästa maskingevär, gick rakt in i striden och aldrig släppte vänster musknapp.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011

TAGGA TUSEN!!! nej jag råkade inte trycka på caps lock!
Awesome ! Älskar allt som har med warhammer att göra! Har tom böcker hemma! så jävla bra att dem spelen kommer leva vidare!

- Chassi-Corsair Obsidian 650D, MB-Asus Sabertooth Z77 , CPU-Intel i5 2500k 3,7Ghz, RAM-16Gb Corsair Vengeance LP , GPU-Msi Lightning 580, PSU-Cooler Master Silent Pro Gold 800w, Skärm-BenQ G2420HD, Mus-Razer Imperator 4G, Tangentbord-Logitech G11, Hörlurar-Logitech G35 -
http://www.sweclockers.com/galleri/9230-purple-sands

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2003

Cliffy B aka "Gears of War" uttalar sig om Saints Row:
http://www.vg247.com/2013/01/25/bleszinski-on-saints-row-lose...

I princip säger han att de ska tona ner allt det sjuka och perversa för att sälja bättre och slå GTA. Som någon sa i kommentarerna typ; make it safe, make it more boring, but it will sell a lot more!

Jason Rubin lämnar THQ med lite personliga ägodelar; still #notembarrased
https://twitter.com/Jason_Rubin/status/294617294422831104