Vatten kylning? något man borde testa? svårt och installera?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jakke567:

Är det svårt att bygga in vattenkylning?

Hur lätt som helst. Låt ingen skrämma upp dig att det ska vara svårt. Ta bara det lugnt och se till så att allt sitter ordentligt så kommer du att lösa det galant.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av jakke567:

en fråga om jag skulle köpa vanlig processor kylning inte vatten då , finns de Processor fläkt me neon? skulle ju va as häftigt

Finns med Led.
Annars bara köpa kylare och komplettera med fläktar som har led.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Skrivet av jakke567:

klarar High enkelt , kan gå över till Ultra fast får lite laggs då jag kör på 1920x1080

som sagt hade inte ett 6570 har ett Gigabyte Radeon HD6750

aja tror inte på dig, men men.
lycja till!
mvh

Visa signatur

NZXT Source 210 Elite | Asus P8Z77-M | Intel Core 3570K | Asus 6970 DC II | Corsair TX750w | Intel 330 120gb | 8 GB Crucial 1600MHz | 1 TB Seagate | Windows 8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av jakke567:

en fråga om jag skulle köpa vanlig processor kylning inte vatten då , finns de Processor fläkt me neon? skulle ju va as häftigt

Du kommer garanterat tröttna på det ganska snart, köp istället en stilren och bra kylare.
https://www.inet.se/produkt/6308768/be-quiet-cpu-cooler-dark-...

https://www.inet.se/produkt/6909659/phanteks-ph-tc14pe-vit

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolboll123:

aja tror inte på dig, men men.
lycja till!
mvh

SKREV FEL i början har ett Gigabyte Radeon HD6750
Oh jo jag kör High utan problem btw vart ser man fps ?

Permalänk
Medlem

har du nog rätt i. funderar ändå på detta att göra me 2 grafikkort
Kan man köra 2 stycken Gigabyte radeon HD6750 ?? Går det ihop lixom? (LÄGGMÄRKE TILL 6750! INTE 6570 skrev fel innan)

Permalänk
Inaktiv

Annars så har du färdiga kit. http://www.inet.se/kategori/683/kit

Lycka till

Permalänk
Skrivet av Hyperspam:

Jag byggde vattenkylning i ett Define R3 härom veckan och det är något jag inte kan rekommendera. Chassiet har ju två st 140 mm platser i toppen och två 120 mm i fronten, men de stämmer inte överens med de standardmått som radiatorer använder sig av.

Tex. är det 20 mm mellan inre skruvhålen i toppen istället för 16 mm som det är på 280 mm radiatorer, så man får borra nya hål. Radiatorn får heller inte plats i lådan utan måste placeras ovanpå, och då behöver man dra ut slangarna igenom de hål som finns på baksidan. Men det går inte att få igenom en slang där oavsett hur tunn den är om man har en fläkt på platsen bak, så då får man sätta den fläkten på utsidan. Och då får man inte på sidoplåten, och tvingas kapa en massa plåt. Och så vidare. Plåten är dessutom så pass tunn att taket sviktar med en radiator ovanpå.

Platsen fram kan du glömma om du inte vill kapa bort hela hårddiskburen som är popnitad på plats.

Annars är vattenkylning suveränt. Men det första jag hade köpt om jag vore dig är ett nytt chassi.

Hårddiskburen fram tog jag bort på tre minuter, bara köra dremeln och slipa bort popnitarna. Där fram får en 240-radiator plats hur bra som helst. Satte fyra fläktar på den. Har även haft en 240-radiator i toppen, på insidan av chassit. Vart lite trångt med en av kontakterna men att säga att det inte går är bara lögn. I värsta fall får man ta en lite tunnare radiator.

Visa signatur

Argaste

Permalänk
Skrivet av jakke567:

SKREV FEL i början har ett Gigabyte Radeon HD6750
Oh jo jag kör High utan problem btw vart ser man fps ?

Spelar ingen roll att du skrev fel, ett 6570 är knappast ett spelkort, och i 1920x1080 så bör du inte får ut mer än knappt 10 FPS på High...
FPS ser du genom att gå in i konsollrutan (§) och skriva: "render.drawfps 1" utan citattecknen.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slaktardej:

Spelar ingen roll att du skrev fel, ett 6570 är knappast ett spelkort, och i 1920x1080 så bör du inte får ut mer än knappt 10 FPS på High...
FPS ser du genom att gå in i konsollrutan (§) och skriva: "render.drawfps 1" utan citattecknen.

JAG HAR JU INTE 6570 JAG HAR 6750

Permalänk
Skrivet av jakke567:

JAG HAR JU INTE 6570 JAG HAR 6750

Menade såklart 6750 xD
Det är inte ett spelkort.

Visa signatur

Insert funny joke here