Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hammarö
Registrerad
Sep 2011

Stänga av fläkten

Tjena!

Äger ett ASUS 7950 och undrar kort och gott idfall det finns nåt program där man kan slå av fläktarna helt och håller. Det närmaste jag har kommit är "auto" i Catalyst

Tänker främst på när jag ska se film o så

| OS: Windows 10 Home 64bit | CPU: Intel Core i7 6700K | GPU: EVGA 1070 FTW GAMING
| MB: EVGA Z170 Stinger | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair AX650
| Chassi: Fractal Design Define Nano S | SSD: Samsung 850 Pro | CPU-Kylare: Corsair H110i

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karleby
Registrerad
Jun 2012

Du ska nog alldrig stänga fläktarna på de kprtet Rekomenderas INTE!

Mvh.Joel

Skickades från m.sweclockers.com

Feministers ideologi bottnar i att män är svin och kvinnor ska vara lika bra

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norberg
Registrerad
Okt 2011
Skrivet av YamahaDGX630:

Tjena!

Äger ett ASUS 7950 och undrar kort och gott idfall det finns nåt program där man kan slå av fläktarna helt och håller. Det närmaste jag har kommit är "auto" i Catalyst

Tänker främst på när jag ska se film o så

Antar att du har ett DCUII? Det är ju nästintill ljudlöst när man kollar film? Det är mitt 660Ti iaf.. Sen så står det förövrigt 8950 i din signatur

|Moderkort: MSI Z170A Krait Gaming |GPU: Gigabyte GTX 1070 G1 Gaming
|CPU: i5 6600K @ 4,6Ghz |PSU: FD Tesla R2 650W |SSD: 2x 240GB
|Minne: 16GB Corsair LPX DDR4 2133 Mhz |Chassi: Phanteks Enthoo Pro|
|Datorskärm: Acer XB270HU Predator 27" 1440p 144Hz IPS G-Sync|
|Lur: Sony Xperia XZ 32GB|

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2008

Vad är det för kort mer exakt, kylare och så? Blir det inte tillräckligt tyst om du drar ner fläkten till lägsta möjliga i MSI Afterburner? Mitt kort blir så gott som ljudlöst med fläkten på 30% och då är mitt kort ändå ett med referens kylare.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hammarö
Registrerad
Sep 2011
Skrivet av TontteJooi:

Du ska nog alldrig stänga fläktarna på de kprtet Rekomenderas INTE!

Mvh.Joel

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Thumbii:

Antar att du har ett DCUII? Det är ju nästintill ljudlöst när man kollar film? Det är mitt 660Ti iaf.. Sen så står det förövrigt 8950 i din signatur

De klart jag är tillräkligt erfaren för att fatta att man inte ska köra grafikkortet utan fläktar Men just när jag ser på film så hörs den faktiskt lite grann Och går det nu att stänga av fläktarna så är de nog ingen fara när man ser på film?

Japp, DCII 3-slots..

| OS: Windows 10 Home 64bit | CPU: Intel Core i7 6700K | GPU: EVGA 1070 FTW GAMING
| MB: EVGA Z170 Stinger | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair AX650
| Chassi: Fractal Design Define Nano S | SSD: Samsung 850 Pro | CPU-Kylare: Corsair H110i

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hammarö
Registrerad
Sep 2011
Skrivet av Thumbii:

AMD bytte ju namn lika bra att vänja sig