Bahnhof erbjuder blockering av SVT Play för att slippa tv-avgift

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bejje:

Det du skriver är typiskt för de som försvarar TV-avgiften.

Att säga att man inte betalar för SVT utan för att man innehar utrustning som kan ta emot TV-sändningar visar bara på att man gått på precis allt som radiotjänst prackat på en. Var någonstans tror du att våra pengar för TV-avgiften tar vägen? Jo det kan jag tala om. Knappt 200 miljoner går till att bekosta Radiotjänst och resten, d.v.s. flera miljarder kronor går till SVT och SR, men absoluta majoriteten till SVT.

Så istället för att säga att man betalar för att man innehar en mottagare så kan man ju vara öppen och ärlig och säga att man betalar för SVT.

Typiskt och typiskt, det är så det är och oavsett om man gillar avgiften eller ehj så är det detta som gäller.

Radiotjänst får ingalunda 200 mille, snarare runt 150, att sen säga at man bekostar SVT bara för politikerna sen fördelar pengarna till bla SVT ändrar ju inte faktum att det innehavet du betalar för. Du skall vara glad att pengarna går tillbaka till "Public Service" och inte svarta hål för att finansiera dumheter och skatteplanering som förekommer inom kommun och landsting.
Du kan inte säga ärligt att du betalar för SVT då så ej är fallet. Vore så fallet skulle pengarna gå direkt till dom vilket ej sker.

Skrivet av jonatan80:

*Du betalar för du äger/lånar/har en TV* nej äger ingen TV

dator ja självklart. men godkänner inte en regel dom sätter upp för att dom tappar abonnenter som betalar, och därför inför avgift på om man har dator

*Att man inte utnyttjar SVT ändrar inte faktum att man inte betalar för SVT* .. jaha och ? vad kan du/radiotjänst göra för att få mig att betala ?

*och du skall helt rättvist betala 1st avgift/hushåll oavsett så fort du uppfyller kriteriet som moderniserats att omfatta apparater som fungerar som TV*

Högaktningsfullt ger ja blanka faen i deras avgift, /care hade inte kunnat bry mig mindre. (det kommer alltid finnas kryphål/sätt at ta sig runt avgiften
så det gäller för bilar/vägskatt/eller bensin. då du faktisk måste äga/använda bilen för att det ska bli en kostnad, varför gäller inte samma för SR/svt ? jag använder inte SVT, äger ingen TV. så betalar jag inte eller kommer aldrig att betala för nånting jag inte nyttjar, hur svårt kan det va att fatta ?? tredje gången ja Upprepar dessa fraser i denna tråd, JAG Äger ingen TV och skiter i att dom inför dessa regler på datorer,

Godkänner och godkänner, du skall betala utan att tjafsa då det finns ingen specialregel för dig och andra smitare att godkänna, typiskt smitare att försöka sig på denna fuling och INGEN bryr sig om dina specialregler du vill ha för att slippa göra rätt för dig i samhället då du äger dator så du omfattas av grundregeln, hur svårt har vissa med din dåliga attityd att fatta att göra rätt för sig? Varför skulle jag bry mig om du smiter undan avgiften eller ej? Finns effektivare och billigare metoder som svider mera i längden än att jaga en liten avgift som du enligt lag skall betala.
Sen har du missat att du äger apparat som kan fungera som TV och därmed använder och skall betala avgift för det så det är precis som med bilar att du betalar för du nyttjar något, i detta fallet dator/TV/surfplatta OAVSETT om du står som ägare på dom eller ej . Du betalar INTE för SVT så att du inte nyttjar SVT ändrar INTE faktumet att det är TV eller motsvarande du betalar för.
Du är bara pateiskt när du återupprepar missuppfattningen som ni smitare håller er med att ni inte äger en TV när dator surfplatta även inräknas eller att ni "inte nyttjar SVT" när det inte är det du betalar för.

Skrivet av jonatan80:

nu tror ja herrn har missuppfattat det hela

Gratis är när man delar ut korv med mos på torget utan några förpliktelser, inga dolda avgifter inga som knackar på och kräver att man ska betala för den där korven man fick på torget i lördags

att först lägga ut allt på nätet för att sen hävda *På grund av att SVT ha lagt ut allt på nätet så blir nu TV-avgiften införd om man har datorer*..

Jag har ADD, du verkar inte ha alla hästar hemma, jag kan medicinera, vilken är din ursäkt ?

Jag är tydligen en av få med alla hästar på rätt plats då jag fattar vad det handlar om och lindar inte in ursäkter i pateiska försök att få sympati av smitande generationen som kommer få allvarliga problem i framtiden när dom ges ytterst lite ansvar eller skapa specialregel för mig så jag slipper avgiften på TV/dator/surfplatta du enligt lag skall betala för du har en sådan i ditt hem oavsett ägare till den.. Att sen du och vissa andra dövar erat samvete med andra tolkningar blir ja bara löjligt och sådant som barn sysslar med i trottsåldern.
Låter ju bara nästan lika dumt som dina fjolliga ursäker men sak samma då du är smitare med ditt tankesätt då du fortfarande INTE betalar för SVT eller TV4 eller TV6.
Finns inga dolda avgifter, du betalar för TV;n eller datorn hur svårt är det att fatta denna enkla sak.
TV-avgiften skulle införts på dator oavsett SVT:s beslut, bara sammanträffande att det sker samtidigt då definitionen behövde uppdateras att innefatta vad som kan användas som TV 2013, inte 1980.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gamers:

Massa text

Var försiktig hur du kallar folk för smitare! Är du säker på att alla du kallar smitare har en TV? För så är det nog inte. Har man ingen TV eller liknande utrustning idag så är man ingen smitare om man inte betalar. Det här med att datorer skulle bli avgiftspliktiga också skulle börja gälla om en månad enligt vad som gick att läsa. Alltså är man ingen smitare om man inte betalar trots att man har dator.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Skrivet av IlyaZ:

Fast tekniska utrusningen måste väl inte vara avsedd för det? Det kan vara en biprodukt?

Men vad är internet? Är "internet" internet om jag endast kommer åt en sida, tex en inloggningssida till ett lokalt nätverk, utanför lägenheten, som i sin tur har access till utvalda delar av internet? Är det inte den som verkligen har internet access (hela internet) utanför lägenheten som borde betala? Jag har ju bara tillgång till ett subset av internet. Som Nordkoreanerna fast en lite större delmängd.

Jag har många datorer, och många antenner tex gaffel, min arm, klockan m.m. men inga är TV-mottagare.

På frågan kommer jag alltså svara att jag inte har några TV-mottagare. På direkt fråga kring datorer, självklart ja, telefon m.m., men inga som fungerar som TV-mottagare.

Det är lagens formulering:"2 § En TV-mottagare är en sådan teknisk utrustning som är avsedd att ta emot utsändning eller vidaresändning av TV- program, även om utrustningen också kan användas för annat ändamål". Det är kuriöst att man valt just den formuleringen istället för tex. 'kan användas för' eller annat mindre tvetydligt. Helt solklart hade det ju blivt om man vänt på det till: "kan användas till att ta emot utsändning eller vidaresändning av TV- program, även om utrustningen är avsedd för annat"

Internetanslutning nämns inte i lagen utan bara i Radiotjänsts nya tolkning på deras egen sida så det är meningslöst att spekulera men det är märkligt att de nämner den eftersom internetanslutning inte är en teknisk egenskap hos datorn utan snanare vore att jämföra med mottagarförhållanden men det visar snarast på Radiotjänsts egen bristande tekniska kompetens.

Jag skulle svara bara 'nej' om de frågar om jag har tv-mottagare. Om de inte låter sig nöja med det så skulle jag svara mer utförligt som du beskriver.

Skrivet av Gamers:

Godkänner och godkänner, du skall betala utan att tjafsa då det finns ingen specialregel för dig och andra smitare att godkänna, typiskt smitare att försöka sig på denna fuling och INGEN bryr sig om dina specialregler du vill ha för att slippa göra rätt för dig i samhället då du äger dator så du omfattas av grundregeln, hur svårt har vissa med din dåliga attityd att fatta att göra rätt för sig? Varför skulle jag bry mig om du smiter undan avgiften eller ej? Finns effektivare och billigare metoder som svider mera i längden än att jaga en liten avgift som du enligt lag skall betala.
Sen har du missat att du äger apparat som kan fungera som TV och därmed använder och skall betala avgift för det så det är precis som med bilar att du betalar för du nyttjar något, i detta fallet dator/TV/surfplatta OAVSETT om du står som ägare på dom eller ej . Du betalar INTE för SVT så att du inte nyttjar SVT ändrar INTE faktumet att det är TV eller motsvarande du betalar för.
Du är bara pateiskt när du återupprepar missuppfattningen som ni smitare håller er med att ni inte äger en TV när dator surfplatta även inräknas eller att ni "inte nyttjar SVT" när det inte är det du betalar för.

Jag är tydligen en av få med alla hästar på rätt plats då jag fattar vad det handlar om och lindar inte in ursäkter i pateiska försök att få sympati av smitande generationen som kommer få allvarliga problem i framtiden när dom ges ytterst lite ansvar eller skapa specialregel för mig så jag slipper avgiften på TV/dator/surfplatta du enligt lag skall betala för du har en sådan i ditt hem oavsett ägare till den.. Att sen du och vissa andra dövar erat samvete med andra tolkningar blir ja bara löjligt och sådant som barn sysslar med i trottsåldern.
Låter ju bara nästan lika dumt som dina fjolliga ursäker men sak samma då du är smitare med ditt tankesätt då du fortfarande INTE betalar för SVT eller TV4 eller TV6.
Finns inga dolda avgifter, du betalar för TV;n eller datorn hur svårt är det att fatta denna enkla sak.
TV-avgiften skulle införts på dator oavsett SVT:s beslut, bara sammanträffande att det sker samtidigt då definitionen behövde uppdateras att innefatta vad som kan användas som TV 2013, inte 1980.

Om det är så att man tidigare fullt legitimt valt bort TV enligt de regler som funnits och man således hittills varit helt laglydig medborgare och man nu plötsligt utan att ha ändrat något beteende eller innehav plötsligt måste acceptera att antingen göra sig tekniskt handikappad eller betala för att fortsätta vara laglydig är det klart man blir förbannad. Det är ju en grotesk konskevens att man ska behöva betala 2000 kronor för att kunna göra bankärenden och skicka epost eller göra något åt arbetsgivren, till en inrättning som inte har ett skit att göra med någondera.

Jag gillar Sveriges Radio och funnes det radioavgift skulle jag gladeligen betala en tusenlapp för det och jag accepterar tanken på public service även om jag tycker att nöjesdelen borde finansieras på frivillig väg och skulle acceptera om det drogs på skatten men nuvarande utformning gör mig förbannad och det blir en principsak.

Permalänk
Skrivet av Gamers:

Typiskt och typiskt, det är så det är och oavsett om man gillar avgiften eller ehj så är det detta som gäller.

Radiotjänst får ingalunda 200 mille, snarare runt 150, att sen säga at man bekostar SVT bara för politikerna sen fördelar pengarna till bla SVT ändrar ju inte faktum att det innehavet du betalar för. Du skall vara glad att pengarna går tillbaka till "Public Service" och inte svarta hål för att finansiera dumheter och skatteplanering som förekommer inom kommun och landsting.
Du kan inte säga ärligt att du betalar för SVT då så ej är fallet. Vore så fallet skulle pengarna gå direkt till dom vilket ej sker.

Godkänner och godkänner, du skall betala utan att tjafsa då det finns ingen specialregel för dig och andra smitare att godkänna, typiskt smitare att försöka sig på denna fuling och INGEN bryr sig om dina specialregler du vill ha för att slippa göra rätt för dig i samhället då du äger dator så du omfattas av grundregeln, hur svårt har vissa med din dåliga attityd att fatta att göra rätt för sig? Varför skulle jag bry mig om du smiter undan avgiften eller ej? Finns effektivare och billigare metoder som svider mera i längden än att jaga en liten avgift som du enligt lag skall betala.
Sen har du missat att du äger apparat som kan fungera som TV och därmed använder och skall betala avgift för det så det är precis som med bilar att du betalar för du nyttjar något, i detta fallet dator/TV/surfplatta OAVSETT om du står som ägare på dom eller ej . Du betalar INTE för SVT så att du inte nyttjar SVT ändrar INTE faktumet att det är TV eller motsvarande du betalar för.
Du är bara pateiskt när du återupprepar missuppfattningen som ni smitare håller er med att ni inte äger en TV när dator surfplatta även inräknas eller att ni "inte nyttjar SVT" när det inte är det du betalar för.

Jag är tydligen en av få med alla hästar på rätt plats då jag fattar vad det handlar om och lindar inte in ursäkter i pateiska försök att få sympati av smitande generationen som kommer få allvarliga problem i framtiden när dom ges ytterst lite ansvar eller skapa specialregel för mig så jag slipper avgiften på TV/dator/surfplatta du enligt lag skall betala för du har en sådan i ditt hem oavsett ägare till den.. Att sen du och vissa andra dövar erat samvete med andra tolkningar blir ja bara löjligt och sådant som barn sysslar med i trottsåldern.
Låter ju bara nästan lika dumt som dina fjolliga ursäker men sak samma då du är smitare med ditt tankesätt då du fortfarande INTE betalar för SVT eller TV4 eller TV6.
Finns inga dolda avgifter, du betalar för TV;n eller datorn hur svårt är det att fatta denna enkla sak.
TV-avgiften skulle införts på dator oavsett SVT:s beslut, bara sammanträffande att det sker samtidigt då definitionen behövde uppdateras att innefatta vad som kan användas som TV 2013, inte 1980.

tsssk tsssk... vilket gnäll ! *du skall betala utan att tjafsa* jaha hur blev det nu du snacka om ''Gratis e gott'' lika bra du lägger ner försöken att övertyga mig att betala för ''Gratis e gott'' nånting som inte stämmer, har aldrig haft problem med SR/SVT/Radiotjänst, jo vist dom ringer på men kollar först i titthålet, står det nån där ja inte känner så öppnar ja inte,

*du betalar för TV;n eller datorn* regeln med TV;n har ju funnits länge men bara för att tomtarna på svt ''lägger ut allt'' så betyder inte det att ja villigt betalar för skräp ja inte vill ha. ja har ju valt bort TV;n just för att ja inte ser nåt värde i den, vill du betala för nåt du inte använder så är det upp till dig!! ja bryr mig inte. här med så svarar ja inte mer på några citat från dig! då ja lika lite som TV;n ser nåt värde i din retorik!

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

Bahnhof lär väl inte erbjuda sina jurister åt sina kunder i den här frågan. Privatpersoner måste gå ihop och bestrida eventuella betalningskrav, tar de oss en och en isolerat finns ingen chans för någon. Är vi tillräckligt många kan det också bli billigare, men det finns ju också frivilliga jurister, studenter osv som borde kunna ställa upp.

Visa signatur

Propaganda syftar till att göra det politiska opolitiskt.

Permalänk
Skrivet av IlyaZ:

Bahnhof lär väl inte erbjuda sina jurister åt sina kunder i den här frågan. Privatpersoner måste gå ihop och bestrida eventuella betalningskrav, tar de oss en och en isolerat finns ingen chans för någon. Är vi tillräckligt många kan det också bli billigare, men det finns ju också frivilliga jurister, studenter osv som borde kunna ställa upp.

börjar dom jaga internet användare så får man väl göra upprop på swec / FB /twitter eller liknande är man några 1000, så blir ju inte kostnaden så stor

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk

Har ni något att kommentera?

Håller på med en insändare jag hade tänkt skicka till DN eller någon annan som kan tänkas ta in den.
Kom gärna med synpunkter på texten!

https://docs.google.com/document/d/11d4XF2b2RjIi5mI2Dr2loc0Hp...

Permalänk
Skrivet av Alatariel:

Håller på med en insändare jag hade tänkt skicka till DN eller någon annan som kan tänkas ta in den.
Kom gärna med synpunkter på texten!

https://docs.google.com/document/d/11d4XF2b2RjIi5mI2Dr2loc0Hp...

Mina fem cent..
1. Skippa fraserna om trakasserier, hot och skrämselpropaganda. Det blir lite patetiskt och överdrivet precis samtidigt som näthatsdebatten
2. Less i more - som en generell regel blir det bättre och mer slagkraftigt ju kortare man kan få ner det. Satsa på hälften
3. Kapa allt från första asteriske på slutet. Det saknar egentligen relevans då det är radiotjänst som pratat om internetförbindelse och radiotjänst som också sagt att de inte ska räkna smartphones. exemplen dragna till sin spets faller platt när de redan själva väljer att dra gränsen tidigare än de kunnat

Permalänk

Tack!

Tack för kommentarerna!

Dokumentet är nu borttaget.

//helgonblomma

Permalänk
Medlem

Fungerar detta om man skickar in intyget från Bahnhof? Vet någon om Bredbandsbolaget har liknande tjänst isåfall?

Visa signatur

Whales are nice!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kyre:

Fungerar detta om man skickar in intyget från Bahnhof? Vet någon om Bredbandsbolaget har liknande tjänst isåfall?

Gammal tråd du hittade nu men men...

Detta var ett reklmatrick från bahnhof, som visserligen skapade debatt vilket är positivt men det har ingen praktisk betydelse då radiotjänst skiter i om du har ett sånt intyg eller inte.

http://www.radiotjänst.se/sv/Kundservice/Vanliga-fragor-och-s...

Visa signatur

Desktop - Intel i7 6700K | Asus Z170-A | 32 GB Corsair DDR4 | RX 6700 XT w/ Arch Linux
Laptop - Thinkpad X1 Carbon Gen. 4 w/ Arch Linux
NAS - Ryzen Pro 3400G @ 35W | 64GB ECC | 32 TB HDD w/ TrueNAS Core

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gamers:

Typiskt och typiskt, det är så det är och oavsett om man gillar avgiften eller ehj så är det detta som gäller.

Radiotjänst får ingalunda 200 mille, snarare runt 150, att sen säga at man bekostar SVT bara för politikerna sen fördelar pengarna till bla SVT ändrar ju inte faktum att det innehavet du betalar för. Du skall vara glad att pengarna går tillbaka till "Public Service" och inte svarta hål för att finansiera dumheter och skatteplanering som förekommer inom kommun och landsting.
Du kan inte säga ärligt att du betalar för SVT då så ej är fallet. Vore så fallet skulle pengarna gå direkt till dom vilket ej sker.

Godkänner och godkänner, du skall betala utan att tjafsa då det finns ingen specialregel för dig och andra smitare att godkänna, typiskt smitare att försöka sig på denna fuling och INGEN bryr sig om dina specialregler du vill ha för att slippa göra rätt för dig i samhället då du äger dator så du omfattas av grundregeln, hur svårt har vissa med din dåliga attityd att fatta att göra rätt för sig? Varför skulle jag bry mig om du smiter undan avgiften eller ej? Finns effektivare och billigare metoder som svider mera i längden än att jaga en liten avgift som du enligt lag skall betala.
Sen har du missat att du äger apparat som kan fungera som TV och därmed använder och skall betala avgift för det så det är precis som med bilar att du betalar för du nyttjar något, i detta fallet dator/TV/surfplatta OAVSETT om du står som ägare på dom eller ej . Du betalar INTE för SVT så att du inte nyttjar SVT ändrar INTE faktumet att det är TV eller motsvarande du betalar för.
Du är bara pateiskt när du återupprepar missuppfattningen som ni smitare håller er med att ni inte äger en TV när dator surfplatta även inräknas eller att ni "inte nyttjar SVT" när det inte är det du betalar för.

Jag är tydligen en av få med alla hästar på rätt plats då jag fattar vad det handlar om och lindar inte in ursäkter i pateiska försök att få sympati av smitande generationen som kommer få allvarliga problem i framtiden när dom ges ytterst lite ansvar eller skapa specialregel för mig så jag slipper avgiften på TV/dator/surfplatta du enligt lag skall betala för du har en sådan i ditt hem oavsett ägare till den.. Att sen du och vissa andra dövar erat samvete med andra tolkningar blir ja bara löjligt och sådant som barn sysslar med i trottsåldern.
Låter ju bara nästan lika dumt som dina fjolliga ursäker men sak samma då du är smitare med ditt tankesätt då du fortfarande INTE betalar för SVT eller TV4 eller TV6.
Finns inga dolda avgifter, du betalar för TV;n eller datorn hur svårt är det att fatta denna enkla sak.
TV-avgiften skulle införts på dator oavsett SVT:s beslut, bara sammanträffande att det sker samtidigt då definitionen behövde uppdateras att innefatta vad som kan användas som TV 2013, inte 1980.

Har väl aldrig tidigare blivit så äcklad av att läsa ett inlägg... snacka om att försvara vår diktatur! har aldrig betalat och kommer heller aldrig betala en avgift som är påtvingad och som dessutom tillkommit helt utan folkomröstning (just ja, diktaturer brukar sakna sånt)

lägg ner rånartjänst och svt! dock kan svt iofs leva kvar på dom reklamintäkter dom redan får in i samband med idrottssändingar plus deras ständiga produktplaceringar, samt från frivilliga sponsorer som du själv? svt kan inte ens hålla det man marknadsför: "neutral tv helt fritt från reklam" så sen när vart hyllningsprogram om kommunismen neutral tv? samt att man smutskastar det enda demokratiska partiet i riksdan för att dom inte har "rätt åsikter"

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Public service my ASS!

Lägg ned skiten, ASAP!

Visa signatur

Mac!

Permalänk
Skrivet av Gamers:

Typiskt och typiskt, det är så det är och oavsett om man gillar avgiften eller ehj så är det detta som gäller.

Radiotjänst får ingalunda 200 mille, snarare runt 150, att sen säga at man bekostar SVT bara för politikerna sen fördelar pengarna till bla SVT ändrar ju inte faktum att det innehavet du betalar för. Du skall vara glad att pengarna går tillbaka till "Public Service" och inte svarta hål för att finansiera dumheter och skatteplanering som förekommer inom kommun och landsting.
Du kan inte säga ärligt att du betalar för SVT då så ej är fallet. Vore så fallet skulle pengarna gå direkt till dom vilket ej sker.

Godkänner och godkänner, du skall betala utan att tjafsa då det finns ingen specialregel för dig och andra smitare att godkänna, typiskt smitare att försöka sig på denna fuling och INGEN bryr sig om dina specialregler du vill ha för att slippa göra rätt för dig i samhället då du äger dator så du omfattas av grundregeln, hur svårt har vissa med din dåliga attityd att fatta att göra rätt för sig? Varför skulle jag bry mig om du smiter undan avgiften eller ej? Finns effektivare och billigare metoder som svider mera i längden än att jaga en liten avgift som du enligt lag skall betala.
Sen har du missat att du äger apparat som kan fungera som TV och därmed använder och skall betala avgift för det så det är precis som med bilar att du betalar för du nyttjar något, i detta fallet dator/TV/surfplatta OAVSETT om du står som ägare på dom eller ej . Du betalar INTE för SVT så att du inte nyttjar SVT ändrar INTE faktumet att det är TV eller motsvarande du betalar för.
Du är bara pateiskt när du återupprepar missuppfattningen som ni smitare håller er med att ni inte äger en TV när dator surfplatta även inräknas eller att ni "inte nyttjar SVT" när det inte är det du betalar för.

Jag är tydligen en av få med alla hästar på rätt plats då jag fattar vad det handlar om och lindar inte in ursäkter i pateiska försök att få sympati av smitande generationen som kommer få allvarliga problem i framtiden när dom ges ytterst lite ansvar eller skapa specialregel för mig så jag slipper avgiften på TV/dator/surfplatta du enligt lag skall betala för du har en sådan i ditt hem oavsett ägare till den.. Att sen du och vissa andra dövar erat samvete med andra tolkningar blir ja bara löjligt och sådant som barn sysslar med i trottsåldern.
Låter ju bara nästan lika dumt som dina fjolliga ursäker men sak samma då du är smitare med ditt tankesätt då du fortfarande INTE betalar för SVT eller TV4 eller TV6.
Finns inga dolda avgifter, du betalar för TV;n eller datorn hur svårt är det att fatta denna enkla sak.
TV-avgiften skulle införts på dator oavsett SVT:s beslut, bara sammanträffande att det sker samtidigt då definitionen behövde uppdateras att innefatta vad som kan användas som TV 2013, inte 1980.

TV och radiotjänst avgiften är för att stödja de icke kommersiella tv kanalerna. Jag ser inte på dem. så jag tänker inte vara ''kund'' för en ''tjänst'' jag inte vill ''bruka'', De kallar oss för kunder? När man är en kund har man gjort ett köp. Har man köpt en TV har man köpt en TV. man ska inte behöva betala för att nyttja den? Det enklaste sättet är att helt enkelt inte sända ut icke komersiell TV till folk som inte är villiga att betala för det, Problem solved, Men nej icke! Idioter som dig tycker att det är fullt rättvist att betala Fullt pris för en dator, Och sedan en Kopieringsavgift för lagringen som ett ANNAT FÖRETAG STÅR FÖR oavsett vad man har för avsikt. från en hittepå myndighet, Och skatt som går till våra politikers alkohol problem tydligen.

och återigen, MAN BETALAR INTE FÖR TV;N ELLER FÖR DATORN, DEN BETALADE MAN FÖR I BUTIKEN, FLERA TUSEN KRONOR, SOM REDAN DRAGITS SKATT PÅ, FRÅN EN LÖN DÄR MAN BETALT YTTERLIGARE SKATT - ARBETSGIVAR AVGIFT. ''TV och radio(TJÄNST)'' är man KUND till. och som kund ska lagföring inte ha någonting med saken att göra, Att vara kund innebär att man betalt för en tjänst, Det har jag inte gjort, Jag har betalt för hårdvaran i TV apparaten och inte mer än så, inte begärt mer än så heller.

Vem är du? Om inte en patetisk ryggradslös nolla som bara pungar ut vad som än hamnar i brevlådan. Utan att kolla upp varför Dessa MÄNNISKOR ska få DINA pengar? eller tänka efter på hurvida det är RIMLIGT?. jag tjänar knappt 20 papp månaden, Betalar bort en tredjedel, sen ska man leva, hyra mat barn el alltihopa. Vem fan ska säga åt mig vad jag ska betala och inte betala när jag inte har fått höra se förstå ELLER BRUKA det jag betalar för? Jag får tillbaka värdet i pengarna från skatten, Jag blir mätt på maten jag köper, Jag har ljus och värme för elen jag betalar, Och jag försörjer min dotter för att hon ska få en framtid. Jag får ????????????????????????? Utav att betala TV och radiotjänst? där man är registrerad som ''KUND'' och ''företaget'' agerar myndighet. Det handlar inte om att smita, Jag smiter ingenstans, jag går gärna raka vägen upp till deras VD och pissar dem rakt i ansiktet medans jag skriker att jag inte betalar ett skit, Utan piss.