Permalänk
Medlem

Värme i maskinen

Vad är medel temperaturen i en maskin och vad är den bästa tempen?

Mitt system snurrar kring 30 C - 40 C, är det jätte hett, finns det nånting jag kan göra med fläktarna?

Och vet någon hur man använder Turbo-V Evo på Sabertooth Z77 mobot?

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem

30-40 C är jätte bra temps^^

Visa signatur

Båtbyggare med mera.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Equilibrium:

Vad är medel temperaturen i en maskin och vad är den bästa tempen?

Mitt system snurrar kring 30 C - 40 C, är det jätte hett, finns det nånting jag kan göra med fläktarna?

Och vet någon hur man använder Turbo-V Evo på Sabertooth Z77 mobot?

Det där är helt normalt.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Equilibrium:

Vad är medel temperaturen i en maskin och vad är den bästa tempen?

Mitt system snurrar kring 30 C - 40 C, är det jätte hett, finns det nånting jag kan göra med fläktarna?

Och vet någon hur man använder Turbo-V Evo på Sabertooth Z77 mobot?

Hur långt ska ett snöre vara?

Kör igång prime95 på SmallFFT.
Vänta 5minuter.
Kolla temperaturer

Samtidigt Drar du igång MSI kombustor.
Vänta 5minuter.
Kolla temperaturer

Kör båda samtidigt
Vänta 5minuter.
Kolla temperaturer och återkom.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Hur långt ska ett snöre vara?

Kör igång prime95 på SmallFFT.
Vänta 5minuter.
Kolla temperaturer

Samtidigt Drar du igång MSI kombustor.
Vänta 5minuter.
Kolla temperaturer

Kör båda samtidigt
Vänta 5minuter.
Kolla temperaturer och återkom.

Tack för messet skall checka lite men um vad är det som dom här programmen gör för något?
Jag vill bara vara säker på att det inte förstörs något eller liknande..!

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Equilibrium:

Tack för messet skall checka lite men um vad är det som dom här programmen gör för något?
Jag vill bara vara säker på att det inte förstörs något eller liknande..!

De pressar komponenterna så att du kan kolla tempen när de är under maxbelastning.

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Equilibrium:

Tack för messet skall checka lite men um vad är det som dom här programmen gör för något?
Jag vill bara vara säker på att det inte förstörs något eller liknande..!

Det maxar komponenter, Kombustor trycker riktigt hårt på grafikkortet, vilket då resulterar i att det blir riktigt varmt, men skada gör det inte.
Det andra som nämndes gör samma sak för processorn .. trycker hårt, värmer upp det till max.. Samma sak i övrigt .. skadar ej ..

Kort o gott är det benchmarks.

Visa signatur

SNÄLLA CITERA MIG OM NI VILL ATT JAG SKA HITTA TILLBAKS TILL TRÅDEN

Permalänk
Medlem
Skrivet av devhdc:

Det maxar komponenter, Kombustor trycker riktigt hårt på grafikkortet, vilket då resulterar i att det blir riktigt varmt, men skada gör det inte.
Det andra som nämndes gör samma sak för processorn .. trycker hårt, värmer upp det till max.. Samma sak i övrigt .. skadar ej ..

Kort o gott är det benchmarks.

Man tackar och bockar!

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.