Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingfors
Registrerad
Jan 2013

Värme i maskinen

Vad är medel temperaturen i en maskin och vad är den bästa tempen?

Mitt system snurrar kring 30 C - 40 C, är det jätte hett, finns det nånting jag kan göra med fläktarna?

Och vet någon hur man använder Turbo-V Evo på Sabertooth Z77 mobot?

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2012

30-40 C är jätte bra temps^^

''Människor har blivit för bortskämda, vill inte ens veta dem basiska egenskaperna och funktioner saker dom innehar besitter''-toxicstone 2013-04-28
Varför gör en del trådar här som det vore Google?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
växjö
Registrerad
Okt 2008
Skrivet av Equilibrium:

Mitt system snurrar kring 30 C - 40 C, är det jätte hett, finns det nånting jag kan göra med fläktarna?

Det där är helt normalt.

| Dustin Expo: Jonas// (Angående nuc:en) "Kommer vi se några mer högpresterande modell för oss som behöver lite mer oommph", Tomas Intel// "Det kommer mer oommph". Jonas// "Mycket trevligt" http://www.youtube.com/watch?v=Ur0V9ZsrQls

Trädvy Permalänk
Testpilot, Geeks Gaming
David Kvist
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2012
Skrivet av Equilibrium:

Hur långt ska ett snöre vara?

Kör igång prime95 på SmallFFT.
Vänta 5minuter.
Kolla temperaturer

Samtidigt Drar du igång MSI kombustor.
Vänta 5minuter.
Kolla temperaturer

Kör båda samtidigt
Vänta 5minuter.
Kolla temperaturer och återkom.

Synpunkter på min moderering? Kontakt:
| PM:a mig | Maila mig | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret |
Testpilot, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin
| Sweclockers Teamspeak |
Forumregler

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingfors
Registrerad
Jan 2013
Skrivet av DavidtheDoom:

Hur långt ska ett snöre vara?

Kör igång prime95 på SmallFFT.
Vänta 5minuter.
Kolla temperaturer

Samtidigt Drar du igång MSI kombustor.
Vänta 5minuter.
Kolla temperaturer

Kör båda samtidigt
Vänta 5minuter.
Kolla temperaturer och återkom.

Tack för messet skall checka lite men um vad är det som dom här programmen gör för något?
Jag vill bara vara säker på att det inte förstörs något eller liknande..!

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vittangi
Registrerad
Jul 2003
Skrivet av Equilibrium:

Tack för messet skall checka lite men um vad är det som dom här programmen gör för något?

De pressar komponenterna så att du kan kolla tempen när de är under maxbelastning.

Stationär: i5 750@3.8GHz kylt av H80 P'n'P| Asus DC2 7970 | 8GB RAM | 2x120GB SSD + 3.5TB HDD | FD Define R2 | beQuiet Dark Power 850W |
Bärbar: 13" rMBP | i5 2.4GHz | 8GB RAM | 256GB SSD | Intel Iris |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kristinehamn
Registrerad
Maj 2002
Skrivet av Equilibrium:

Det maxar komponenter, Kombustor trycker riktigt hårt på grafikkortet, vilket då resulterar i att det blir riktigt varmt, men skada gör det inte.
Det andra som nämndes gör samma sak för processorn .. trycker hårt, värmer upp det till max.. Samma sak i övrigt .. skadar ej ..

Kort o gott är det benchmarks.

SNÄLLA CITERA MIG OM NI VILL ATT JAG SKA HITTA TILLBAKS TILL TRÅDEN

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingfors
Registrerad
Jan 2013
Skrivet av devhdc:

Det maxar komponenter, Kombustor trycker riktigt hårt på grafikkortet, vilket då resulterar i att det blir riktigt varmt, men skada gör det inte.
Det andra som nämndes gör samma sak för processorn .. trycker hårt, värmer upp det till max.. Samma sak i övrigt .. skadar ej ..

Kort o gott är det benchmarks.

Man tackar och bockar!