TIPS: Kaspersky Internet Security 2013 till ett bra pris!

Permalänk
Medlem

TIPS: Kaspersky Internet Security 2013 till ett bra pris!

Tjena! Tänkte bara dela med mig av ett litet tips.
Bakgrundshistoria: jag letade efter ett antivirusprogram/brandvägg och eftersom jag tidigare använt Kaspersky 2011 så tänkte jag testa deras nya för 2013.
Gick in på den svenska/nordiska sidan och upptäcker att en licens för ett år och för en dator kostar 599:-. ( Jag hittade iofs en rabattkod som gav 15%, men ändå blir summan en bit över 500:- )

Forskade vidare och gick vidare till en annan region, nämligen UK;
http://www.kaspersky.co.uk/internet-security

Priset är nu 46,99€ d.v.s drygt 400:-, redan där har vi sparat 100:- jämfört med om vi skulle köpa den via den Nordiska sidan.

Men nu kommer det fina i kråksången, rabattkoden. (Coupon code)
Royalmail25

och vips har ni Kaspersky Internet Security 2013 i ett år, för en dator, till det mer humana priset om 23.49€
I Svenska kronor räknat så har min bank gjort följande notering på mitt konto:
Reservation -203,54:-

Vi har nu alltså sparat nästan 400:-. Varsågoda och lycka till. Jag tror att detta är ett riktigt bra pris, men det går säkert att hitta något bättre, men för mig var detta lyckat och jag är väldigt nöjd.

( Ni kan blanda antal datorer och antal år hur ni vill, t.ex så kostar en dator med två år endast 40.99€, d.v.s cirka 356:-, motsvarande nordiska pris landar över 1000:- :O. )

Några saker:
* Ni kan inte välja Sweden när ni ska beställa, uppenbart såklart, men välj bara UK. Välj dock en riktig mail adress då licensnyckel skickas dit omedelbart.
* Vill ni använda direktlänken som ni får efter betalning, till själva programmet, så gör det. Själv valde jag att köra en testversion från den Svenska sidan först.
* Funkar i Win8.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falcon:

Tjena! Tänkte bara dela med mig av ett litet tips.
Bakgrundshistoria: jag letade efter ett antivirusprogram/brandvägg och eftersom jag tidigare använt Kaspersky 2011 så tänkte jag testa deras nya för 2013.
Gick in på den svenska/nordiska sidan och upptäcker att en licens för ett år och för en dator kostar 599:-. ( Jag hittade iofs en rabattkod som gav 15%, men ändå blir summan en bit över 500:- )

Forskade vidare och gick vidare till en annan region, nämligen UK;
http://www.kaspersky.co.uk/internet-security

Priset är nu 46,99€ d.v.s drygt 400:-, redan där har vi sparat 100:- jämfört med om vi skulle köpa den via den Nordiska sidan.

Men nu kommer det fina i kråksången, rabattkoden. (Coupon code)
Royalmail25

och vips har ni Kaspersky Internet Security 2013 i ett år, för en dator, till det mer humana priset om 23.49€
I Svenska kronor räknat så har min bank gjort följande notering på mitt konto:
Reservation -203,54:-

Vi har nu alltså sparat nästan 400:-. Varsågoda och lycka till. Jag tror att detta är ett riktigt bra pris, men det går säkert att hitta något bättre, men för mig var detta lyckat och jag är väldigt nöjd.

( Ni kan blanda antal datorer och antal år hur ni vill, t.ex så kostar en dator med två år endast 40.99€, d.v.s cirka 356:-, motsvarande nordiska pris landar över 1000:- :O. )

Några saker:
* Ni kan inte välja Sweden när ni ska beställa, uppenbart såklart, men välj bara UK. Välj dock en riktig mail adress då licensnyckel skickas dit omedelbart.
* Vill ni använda direktlänken som ni får efter betalning, till själva programmet, så gör det. Själv valde jag att köra en testversion från den Svenska sidan först.
* Funkar i Win8.

HM kanske ska köpa det då:P Är lite skeptisk till dem. Installerade en testversion från deras hemsida förra året. Det hela slutade med att kaspersky segade ner min dator något fruktansvärt att det knappt gick och göra något på den-.

Visa signatur

OS: MacOS/ Windows 10 Pro 64-bit MB: ASUS-Z97-A CPU: i7 4790k
NÄTAGG: EVGA SUPERNOVA G2
RAM: 32768 MiB GPU: 1070 FTW Chassi: Fractal Design R4
MBP 13" i5 | 256GB | 16GB RAM | MID 2014

Permalänk
Medlem
Skrivet av N0iZE:

HM kanske ska köpa det då:P Är lite skeptisk till dem. Installerade en testversion från deras hemsida förra året. Det hela slutade med att kaspersky segade ner min dator något fruktansvärt att det knappt gick och göra något på den-.

Då har jag en positiv nyhet för dig. För var ny version som Kaspersky Lab släpper, desto mindre prestanda tar programmet. Till exempel var Kaspersky Internet Security 6 sjukt krävande för min dator, medan version 7 var mindre krävande än förra versionen. Jag använder i dag Kaspersky Internet Security 2013 och jag måste titta nere vid klockan för att ens se så att Kaspersky verkligen är igång.

Testa dock Kaspersky Internet Security 2013 först, innan du köper det, ifall det kan vara samma problem. Min dator är ju liksom inte som din dator, men din är ju bättre än min. Mycket bättre!

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Förnyade precis min kaspkersky internet security licens via UK sidan & använde rabattkoden blev 152,63kr för licens för 1 dator i 1 år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qnuba:

Förnyade precis min kaspkersky internet security licens via UK sidan & använde rabattkoden blev 152,63kr för licens för 1 dator i 1 år.

Trevligt!
Ni som kör KIS, använder ni er av deras moln-nätverk? Gillar egentligen inte när det skickas information från min dator...

http://support.kaspersky.com/8631

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falcon:

Trevligt!
Ni som kör KIS, använder ni er av deras moln-nätverk? Gillar egentligen inte när det skickas information från min dator...

http://support.kaspersky.com/8631

Enligt "About Cloud Protection"-sidan i Kaspersky Internet Security 2013 och även trailern, så hämtas inte någon privat information från din dator genom Kaspersky Security Network (KSN). Det enda som skickas, är misstänkta filer för analys.

Jag stortrivs med KSN. Det är den bästa funktionen som de någonsin har utvecklat och deras nästan löjligt stora community gör ju funktionen bara ännu bättre.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

Enligt "About Cloud Protection"-sidan i Kaspersky Internet Security 2013 och även trailern, så hämtas inte någon privat information från din dator genom Kaspersky Security Network (KSN). Det enda som skickas, är misstänkta filer för analys.

Jag stortrivs med KSN. Det är den bästa funktionen som de någonsin har utvecklat och deras nästan löjligt stora community gör ju funktionen bara ännu bättre.

Ja, det verkar onekligen smart. Jag har också igång det.

Permalänk
Medlem

Riktigt najs.

Någon som kan svara på, OM jag köper nu.
aktiveras koden från idag och 2 år framåt?

Min nod32 går ut i dec, tänkte om man köper det nu och håller det tills den dagen jag ska aktivera?

2 datorer - 2år:
Med rabatt: £69.98
Innan rabatt: £139.98

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

Riktigt najs.

Någon som kan svara på, OM jag köper nu.
aktiveras koden från idag och 2 år framåt?

Min nod32 går ut i dec, tänkte om man köper det nu och håller det tills den dagen jag ska aktivera?

2 datorer - 2år:
Med rabatt: £69.98
Innan rabatt: £139.98

Vad jag förstår så startar din licens när du aktiverar med koden. Men om du ska vänta i nästan 11 månader nu så vet jag inte, ärligt talat. Men det borde funka tycker jag.

Permalänk
Medlem

mm, det vara bara det att ena burken kommer behöva nytt AV inom kort

nåja, väntar tills den dagen istället.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Blev också ett köp, har använt KIS innan när man kunde köpa 3 licenser i 1 år för 99kr på netonnet.

Antagligen en miss där då dem gamla 2010 licenserna automatiskt blev 2012 licenser när man aktiverade dem

Permalänk
Skrivet av Falcon:

Tjena! Tänkte bara dela med mig av ett litet tips.
Bakgrundshistoria: jag letade efter ett antivirusprogram/brandvägg och eftersom jag tidigare använt Kaspersky 2011 så tänkte jag testa deras nya för 2013.
Gick in på den svenska/nordiska sidan och upptäcker att en licens för ett år och för en dator kostar 599:-. ( Jag hittade iofs en rabattkod som gav 15%, men ändå blir summan en bit över 500:- )

Forskade vidare och gick vidare till en annan region, nämligen UK;
http://www.kaspersky.co.uk/internet-security

Priset är nu 46,99€ d.v.s drygt 400:-, redan där har vi sparat 100:- jämfört med om vi skulle köpa den via den Nordiska sidan.

Men nu kommer det fina i kråksången, rabattkoden. (Coupon code)
Royalmail25

och vips har ni Kaspersky Internet Security 2013 i ett år, för en dator, till det mer humana priset om 23.49€
I Svenska kronor räknat så har min bank gjort följande notering på mitt konto:
Reservation -203,54:-

Vi har nu alltså sparat nästan 400:-. Varsågoda och lycka till. Jag tror att detta är ett riktigt bra pris, men det går säkert att hitta något bättre, men för mig var detta lyckat och jag är väldigt nöjd.

( Ni kan blanda antal datorer och antal år hur ni vill, t.ex så kostar en dator med två år endast 40.99€, d.v.s cirka 356:-, motsvarande nordiska pris landar över 1000:- :O. )

Några saker:
* Ni kan inte välja Sweden när ni ska beställa, uppenbart såklart, men välj bara UK. Välj dock en riktig mail adress då licensnyckel skickas dit omedelbart.
* Vill ni använda direktlänken som ni får efter betalning, till själva programmet, så gör det. Själv valde jag att köra en testversion från den Svenska sidan först.
* Funkar i Win8.

tack !

Permalänk

Finns det något test med nya defender med inbyggt antivirus?

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knotvillage:

Finns det något test med nya defender med inbyggt antivirus?

Nya Defender? Menar du Windows Defender? Om ja, så har det ju typ alltid varit ett antivirus, fast mer som ett antispion-program.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knotvillage:

Finns det något test med nya defender med inbyggt antivirus?

Jag antar att du tänker på Defender i Windows 8. Den finns med i detta test:
http://www.av-test.org/en/tests/home-user/windows-8/janfeb-20...
Längst ner

Permalänk
Medlem

I annat fall har du det på onlinekeystore för 23e (2pc/1y), utan rabatt kod.

Visa signatur

Lian Li A71FB, Bequiet Dark Pro 850w, Asus P9X79 pro, i7 3930k@4.7Ghz, R9 290X, H2O, 32gb ddr3, Samsung 830 128gb, 2x 1.5tb WD black, Asus Phoebus.

Permalänk

Ett annat tips är att man kan få det gratis om man orkar jobba lite var 3:e månad.

http://www.nsaneforums.com/topic/128022-how-to-activate-kis-2...

Har testat en gång men orkade inte förnya det så bytte ut till microsofts egna..