Permalänk
Medlem

Fläktar till radiator

Tja, jag har en 280mm radiator i min dator och jag undrar vilka fläktar är bäst för att kyla en radiator allt jag vet är att man ska ha fläktar men "Static Pressure" men jag har ingen aning vilka fläktar som är på de. De fläktar som jag söker ska vara 140mm och priset spelar ingen roll.

Jag tänkte köpa de från Coolingstuff stamtidigt som jag köper en till 140mm radiator, så det skulle va bra om fläktarna finns där.

tack för alla tips

Visa signatur

The honey badger doesn't care.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Processor: Intel 2600K @4500mhz- Modekort: Asus Sabertooth z77- Grafikkort:Radeon HD 7970 x2 - Hårddisk: Samsung 830 128bg X2 Western Digital Caviar black 500gb- Ram: 8gb Corsair Vengence 1600mhz- Nätaggregat Coarsair HX 1050W- Chassi: Cooler Master Haf X- Processor kylare: costom waterloop- Skärm: Samsung SyncMaster SA950- Tangentbord: Cooler Master Storm Trigger- Headset: Astro A50 7.1- Mus: Logitech G700

Permalänk
Avstängd

Är inte 1200 rmp på gränsen?

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem

Nej, dessa fläktar jag har länkat är väldigt bra med högt statiskt tryck.

Visa signatur

Processor: Intel 2600K @4500mhz- Modekort: Asus Sabertooth z77- Grafikkort:Radeon HD 7970 x2 - Hårddisk: Samsung 830 128bg X2 Western Digital Caviar black 500gb- Ram: 8gb Corsair Vengence 1600mhz- Nätaggregat Coarsair HX 1050W- Chassi: Cooler Master Haf X- Processor kylare: costom waterloop- Skärm: Samsung SyncMaster SA950- Tangentbord: Cooler Master Storm Trigger- Headset: Astro A50 7.1- Mus: Logitech G700

Permalänk
Avstängd

Köpte 2 st Corsair SP120 (High pressure) men skulle nog köpt de du länkade till eller behållit Noctua-fläktarna. Link stödejer inte sina egna Corsair SP120 om man inte monterar på motståndet och då tappar man 5 grader som är välkommet de få gånger man kör full load.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)