Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2012

Köpt Hyper 212 EVO

Har köpt en Hyper 212 EVO och nu ska jag bara montera den och är lite osäker på följande:
-Hur man tar bort gammal kylpasta
-Behöver jag ta ut mobot med elite 430?

Och ska man använda T-röd och kaffefilter?

''Människor har blivit för bortskämda, vill inte ens veta dem basiska egenskaperna och funktioner saker dom innehar besitter''-toxicstone 2013-04-28
Varför gör en del trådar här som det vore Google?

Trädvy Permalänk
Inaktiv
Registrerad
Aug 2011

1: T-röd blir perfekt!

2: Det beror på om chassit har ett tillräckligt stort hål på baksidan om moderkortet.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Degerfors
Registrerad
Mar 2010

Jag brukar använda mig utav T-röd + örontops.

Först drar jag av så mycket av kylpastan jag kan med topsen, utan T-röd.
När jag fått bort den största delen av kylpastan, då börjar jag doppa topsen i T-röd och drar då igång med "fin-rengöringen".

Det ska inte vara några problem att bara ta bort gamla kylaren, göra rent, sen sätta på den nya, utan att ta ur mobot.

LJUD | DAC: Hegel HD11 Hörlursförstärkare: Holographic Audio Ear One Förstärkare: Tangent Exeo-AMP Högtalare: Ino Audio piPHörlurar: Audeze LCD-X

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2012

Tack nu känner man sig mer säker : )

''Människor har blivit för bortskämda, vill inte ens veta dem basiska egenskaperna och funktioner saker dom innehar besitter''-toxicstone 2013-04-28
Varför gör en del trådar här som det vore Google?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skövde
Registrerad
Sep 2011

Här har du en bra guide om hur du skall placera kylpastan på 212 evo för bästa resultat.
http://benchmarkreviews.com/index.php?option=com_content&task...

i5 3570K @ 4,5Ghz - Asus Maximus V Gene - AMD Sapphire Nitro RX480 4gb - Intel 330 180GB - 8gb DDR3 - Bitfenix Prodigy M - beQuiet L8 530w
Mediahörnan: Panasonic 50" VT60 - Xonar Essence STX - Yamaha AX-640 - Monitor Audio BR5 - Nintendo