Permalänk

Lättanvänd Cloud Server

Hej, jag har gjort en Cloud server som är lättanvänd och färgglad!.
Kan ni ge tips på förbättringar?

Visa signatur

Nuvarande dator:Amd 8core 3.5ghz, GTX 780, 8gb ram
Gammal dator (nuvarande server):Amd 4core 4ghz (o 3.7ghz), GTX 580, 16gb ram
Jag har hållit på med html,php,css,js i 2 år nu, samt fl studio i 2 år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av borrarensson:

Hej, jag har gjort en Cloud server som är lättanvänd och färgglad!.
Kan ni ge tips på förbättringar?

Utseendemässigt så skulle jag först och främst vilja säga att färgerna gör att sidan ser ut som en riktig cirkus-sida.
Skulle alltså se en "cleanare" sida med mjuka färger, som det är nu så känns den väldigt skrikig.
Som det är nu så tror jag inte att jag ljuger om det finns 10 olika färger på sidan, den ser väldigt plottrig ut och ger inte ett speciellt professionellt intryck.

Rent funktionsmässigt så saknas det en del enligt mig, en liten lista nedan.
Skulle mer än gärna se en "Drag n' Drop"-funktion.
Möjligheten att välja flera filer i taget, alltså inte en fil i taget ifall man nu har planer på att ladda upp flera filer.
Inte se alla andras filer utan bara sina egna uppladdade filer.
Möjlighet att kunna ta bort sina egna uppladdade filer.
Kunna se storlek på filen osv.
Lätt kunna ladda ner en eller flera filer i taget.

Säkert något mer också.

I övrigt vet jag inte vad jag ska säga.

Permalänk
Medlem

Den funkar bra i a f. Provade ladda upp pdf och den gjorde det bättre än de flesta ute i www.
Gratulerar

Visa signatur

¤ SLÅ DET HÄR OM NI KAN ¤
duron 1600 - K7S8X - Diamond Viper z200 32 mB (skit) - 384 mB 2100 DDR - 160 gb Seagate 2 mB

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

…på lite off-topic. Trådens inlägg bör koppla till trådstartarens fråga.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Medlem

Jag passar på att slänga in lite kritik också:
Presentationen av utrymmet är inte helt nödvändig men om det görs så bör det göras med bättre enheter och bättre avrudning.
"87.458272 MB av 5368.70912 MB Används." Bör kanske stå i detta stuk istället "87MB av 5,3GB används"

Jag ogillar skarpt den clowninga bakgrundsfärgen och avsaknaden av ett enhetligt tema. Även om du tycker att den färgglada aspekten är något positivt så känner jag att det är negativt.

Om du har planerat att använda och erbjuda tjänsten seriöst så var beredd på att det inte räcker med din Terms of Service. Du kommer få en del med material som varken du eller majoriteten av användare vill se. Jag låter din fantasi stå för vad för material det kan vara. Diverse olagligt material kommer säkerligen också att laddas upp. Vad har du för åtgärder kring detta?

Deletefunktionen verkar inte fungera.

Filnamnen bör ej vara centrerade.

Storlek per fil kan vara lämpligt att presentera.

Jag förstår inte riktigt bekräftelsen till nedladdningen även om det inte är något direkt negativt.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem

Edit: - Ops, fel, ursäkta.

Visa signatur

Windows användare sedan 1991. Numera MacBook Pro M1 Pro.