Permalänk
Medlem

överklocka i5 2500k?

Tjena, undrar vad jag ska använda för setup för att överklocka min processor mer än 4.6ghz, när jag överklockar den till 4.5 så blir den ostabil.

Det enda jag gör är att gå in på bios o ändra ifrån 33 till 45. då blir den 4.5, men borde inte andra saker ändras också?

mitt system har ni här under.

och efter att jag har updaterat bios så står det 3.3ghz även om jag överklockar processorn (det står på "den här datorn")

Visa signatur

NZXT Phantom Special Edition Red Stripes & I5 4670k 4.4ghz & Noctua D14 & Asus Z87-A ATX & Samsung 840 EVO 250GB & Sapphire R9 390X & OCZ FATAL1TY - 750 W & W10 PRO 64x & R.A.T 7 & Saitek Cyborg
LOL (WEST) Norowner!!! inte den bästa men inte den sämsta heller!

Permalänk
Medlem

http://www.sweclockers.com/forum/2-kylning-och-overklockning-...

Edit: Läste precis din sig o måste säga, skillnaden mellan pojkar och män är kunskapen om deras leksaker.

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Moderator
Moderator

*Tråd flyttad till överklockningsdelen.*

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sushifrukt:

http://www.sweclockers.com/forum/2-kylning-och-overklockning-...

Edit: Läste precis din sig o måste säga, skillnaden mellan pojkar och män är kunskapen om deras leksaker.

haahhaa:D jo tack för länken, sedan angående det jag har min på 4.4ghz, men jag vill överklocka ännu mer då mina temps är ca 40-50 på max load så kunskap kan jag ha men kanske har jag för lite utav den kunskapen :P?

Visa signatur

NZXT Phantom Special Edition Red Stripes & I5 4670k 4.4ghz & Noctua D14 & Asus Z87-A ATX & Samsung 840 EVO 250GB & Sapphire R9 390X & OCZ FATAL1TY - 750 W & W10 PRO 64x & R.A.T 7 & Saitek Cyborg
LOL (WEST) Norowner!!! inte den bästa men inte den sämsta heller!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

*Tråd flyttad till överklockningsdelen.*

ooh okej tack

Visa signatur

NZXT Phantom Special Edition Red Stripes & I5 4670k 4.4ghz & Noctua D14 & Asus Z87-A ATX & Samsung 840 EVO 250GB & Sapphire R9 390X & OCZ FATAL1TY - 750 W & W10 PRO 64x & R.A.T 7 & Saitek Cyborg
LOL (WEST) Norowner!!! inte den bästa men inte den sämsta heller!