Osäker på om kylaren verkligen sitter på!?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2012

Osäker på om kylaren verkligen sitter på!?

Hej nu har jag monterat min H60 v2 i min fina burk, såklart blir jag som är nybörjare på att montera datorer nojig som bara den.
Den sitter monterad på AMD mobo, och det tog ett bra tag och mycket fipplande innan den satt..... Hur vet jag om den sitter bra mot processorn nu? Vet inte om jag vågar göra om det igen men jag tror den ska sitta.
Frågeställning:
Kommer jag märka direkt om den sitter fel (vid uppstart eller dyl.)
Kan jag se på något lätt sätt om den är monterad korrekt ( facepalm)
Om jag tar bort den igen måste jag väll köpa ny kylpasta?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Edsbruk
Registrerad
Nov 2004
Skrivet av Fåtölj:

Hej nu har jag monterat min H60 v2 i min fina burk, såklart blir jag som är nybörjare på att montera datorer nojig som bara den.
Den sitter monterad på AMD moba, och tog tog ett bra tag och mycket fipplande innan den satt..... Hur vet jag om den sitter bra mot processorn nu? Vet inte om jag vågar göra om det igen men jag tror den ska sitta.
Frågeställning:
Kommer jag märka direkt om den sitter fel (vid uppstart eller dyl.)
Kan jag se på något lätt sätt om den är monterad korrekt ( facepalm)
Om jag tar bort den igen måste jag väll köpa ny kylpasta?

Du kommer märka det så snart du fått hem och startat hwmonitor/speedfan/motsv. , alternativt när datorn stänger av sig för att cpu'n blivit för varm.
Sitter den plant och sitter fast så bör den sitta korrekt.

Also, "moba" är en spelgenre, "mobo" är nog vad du menade.

WS: Gigabyte GA-870A-UD3 | AMD Phenom II X4 965BE | PH-TC14PE | 16GB DDR3-RAM | 120GB Intel 530 SSD | 3*500GB HDD | ASUS MATRIX R9 290X | 2*LG W2242PE
Router: ASUS E45M1-I Deluxe | 4GB DDR3-RAM | 2*250GB HDD @ RAID1 | 2TB HDD

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2012
Skrivet av Dracc:

Du kommer märka det så snart du fått hem och startat hwmonitor/speedfan/motsv. , alternativt när datorn stänger av sig för att cpu'n blivit för varm.
Sitter den plant och sitter fast så bör den sitta korrekt.

Also, "moba" är en spelgenre, "mobo" är nog vad du menade.

Okej tack!
Rättade till stavfelen!