Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2012

Wii u

Är wii u en bra spelkonsol är lite sugen har ett wii ska jag byta in den eller sälja den isåfall

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Feb 2008

Det finns en stor tråd där du säkert kan få svar lättare #13161025

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halmstad
Registrerad
Nov 2012

Nej Wii U är jättedåligt..

det här är en fråga som du bara själv kan svara på!

Dold text

och ja, byt in ditt wii för wii u är bakåtkompitabelt men kom ihåg att behålla en handkontroll bara

CPU: i7 3770k @ 4.2ghz + Be Quiet! Dark Rock Pro 3 Moderkort: Asrock Z77 Extreme6 Minnen: Corsair Vengeance Pro 4x4gb 2133mhz GPU: MSI GTX 980 Ti Gaming SSD: 2x Samsung 840 Pro 256gb RAID 0 Nätagg: Corsair AX 850 80+ Gold Chassi: Be Quiet! Silent Base 600

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2012

Hur mycket rabbat får jag ungefär om jag byter in

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2010

De borde göra så man skulle kunna köpa super mario till wii u i wii ware.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Sep 2011

Rekomenderar att du säljer ditt gamla Wii privat, att byta in brukar inte ge många kronor. Tänk på att dina gamla wiimote + nunchuck även fungerar till Wii U.

i5 3570K @ 4,5Ghz - Asus Maximus V Gene - AMD Sapphire Nitro RX480 4gb - Intel 330 180GB - 8gb DDR3 - Bitfenix Prodigy M - beQuiet L8 530w
Mediahörnan: Panasonic 50" VT60 - Xonar Essence STX - Yamaha AX-640 - Monitor Audio BR5 - Nintendo

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halmstad
Registrerad
Nov 2012
Skrivet av ponta9:

Hur mycket rabbat får jag ungefär om jag byter in

du får från 0kr till ?kr rabatt om du byter in ett Wii, tyvärr kan vi inte vara förutspå var du planerar att inhandla Wii U och om de möjligtvis tar emot begagnade konsoler tyvärr

CPU: i7 3770k @ 4.2ghz + Be Quiet! Dark Rock Pro 3 Moderkort: Asrock Z77 Extreme6 Minnen: Corsair Vengeance Pro 4x4gb 2133mhz GPU: MSI GTX 980 Ti Gaming SSD: 2x Samsung 840 Pro 256gb RAID 0 Nätagg: Corsair AX 850 80+ Gold Chassi: Be Quiet! Silent Base 600

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2012

Mitt tips är att vänta till E3 då Nintendo avslöjat att de kommer visa upp en hel del grejer. Däribland nya Smash Bros, ett nytt 3d Mario med mera. Ett tips är att kolla in Nintendo Direct-sändingarna som nyligen sänts.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2005

Du kan vänta tills rayman släpps i slutet på februari iaf.

Trädvy Permalänk
Inaktiv
Registrerad
Okt 2006
Skrivet av Oliver91:

Nej Wii U är jättedåligt..

det här är en fråga som du bara själv kan svara på!

Dold text

och ja, byt in ditt wii för wii u är bakåtkompitabelt men kom ihåg att behålla en handkontroll bara

Handkontrollerna är inte bakåtkompatibla...står det åtminstone i specifikationerna.

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halmstad
Registrerad
Nov 2012
Skrivet av Segas:

Handkontrollerna är inte bakåtkompatibla...står det åtminstone i specifikationerna.

Skickades från m.sweclockers.com

kopierat från wikipedia, min kompis som äger Wii U har inga problem med att lira sina gamla wii spel med wii kontrollerna på Wii U iaf :/

Citat:

Backward compatibility
See also: List of Wii games
The Wii U is compatible with most Wii games, both on disc and digital. Wii accessories such as the Wii Remote Plus, Nunchuk, and Balance Board also remain compatible. The original Wii Remote can be used with the Wii U, though some games may require the Motion Plus accessory.[110] It is also possible to move downloaded software and save files from the Wii to the Wii U.[88] However, despite the Wii's general compatibility with GameCube games, the Wii U will not be compatible with GameCube discs or accessories, although Nintendo has stated that some GameCube games will be available as Virtual Console titles through the Wii U's eShop.[17] While original Wii games are playable on the Wii U system, they cannot be played on the GamePad screen.[111]

Trädvy Permalänk
Inaktiv
Registrerad
Okt 2006
Skrivet av Oliver91:

kopierat från wikipedia, min kompis som äger Wii U har inga problem med att lira sina gamla wii spel med wii kontrollerna på Wii U iaf :/

Med de gamla Wii-kontrollerna menar du? Trist att Nintendo säger motsatt sak. (inget som förvånar mig dock)

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2005

Det som inte fungerar är Gamecube kontrollerna. Alla de andra gamla ska fungera under förutsättning att spelen stödjer dem då dvs.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uddevalla
Registrerad
Jul 2012

Wii-kontrollerna funkar utmärkt med WiiU. Dem var tiilomed med när Nintendo visade upp WiiU med Wii-kontrollerna. Så spara dem å sälj resten på tradera.