Apple Ios 6.1 jailbreak på ingång

Permalänk
Melding Plague

Apple Ios 6.1 jailbreak på ingång

Hackare har tagit sig förbi spärrarna i Apples senaste operativsystemet Ios 6.1 och lovar nu att släppa ett nytt jailbreak för allmänheten.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Riktigt roliga nyheter!

Visa signatur

Fractal Design R4 Titanium | Fractal Design Newton R3 | Intel i7 3770K
Corsair Vengeance 16 GB | Asus 1060 Strix | ASRock Z77 Extreme4
Samsung 840 | Seagate 3 TB | Acer XB270HU
Samsung P2450 | Steelseries Sensei Raw | Steelseries Siberia 650
Ducky Shine II Tenkeyless MX Red

Permalänk
Medlem

Man tycker ju att Apple kunde fixa sina prylar själv istället för att tvinga allmänheten att göra dem användbara...

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Jävligt trevligt. Då kan jag äntligen uppdatera min Ipad

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Entusiast

Najs, det va väldigt länge sedan jag hade en jailbreakad telefon men det kanske är dags igen dådå

Permalänk
Medlem

Hörde av TysiPhoneHelp på youtube att de skulle släppa den på söndag

Vet inte om det stämmer dock

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4,2GHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X - Corsair LPX 16GB, DDR4 3000Mhz - ASUS PRIME Z270-A - Fractal Design Define R5 - Cooler Master 212 EVO - Corsair AX860 80+ Platinum - A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB, Samsung 960 EVO 250GB - Kingston v400 120 GB - Windows 10 Pro 64-bit
2x Dell U2515H IPS 1440p - ath-m50x & Mod Mic - Asus STX - Oculus Rift + Touch

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperT:

Man tycker ju att Apple kunde fixa sina prylar själv istället för att tvinga allmänheten att göra dem användbara...

Ja, tänk om det fanns något liknande till Andriod som är väldigt utbrett.... hmmm jag kan inte komma på något!

Suck...

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Har inte jailbreakat min 4S, däremot min gamla 3:a tidigare.

Vad kan jag göra med en breakad telefon idag? Jag köper givetvis alla mina program. Kan jag låsa upp den när jag jailbreakat? Det gick tidigare iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperT:

Man tycker ju att Apple kunde fixa sina prylar själv istället för att tvinga allmänheten att göra dem användbara...

De flesta normala användare, av dig benämnda "allmänheten", anser att apple's mjukvara är god nog för deras behov.

Om man nu gillar apple's hårdvara men inte mjukvara och möjligheten finns att jailbreak'a, varför klaga?

En rad §1-förseelser i en enda mening bortredigerade
Permalänk
Skrivet av Ceogar:

Ja, tänk om det fanns något liknande till Andriod som är väldigt utbrett.... hmmm jag kan inte komma på något!

Suck...

Fast, Ios är fortfarnade bättre än Android. Det är mest små fel som folk stör sig på i Ios. Andriod har större fel.
(Hater going to hate!)

Visa signatur

Intel i7 8700k @ 5.0GHz | Asus Rog Strix Z370-H | FD R5 | Strix Gtx 1080 ti | 16Gb Corsair Vengeance LPX 3600Mhz | Samsung 850-Series EVO 500GB | WD Caviar Black 500Gb | WD RE4 1TB x2 i Raid 1 | MK-85 <3 Cpu-Z Gamla

Citera, annars kommer jag inte tillbaka!

Permalänk
Inaktiv

Vad är det för mening att köpa ipad, iphone om man ska jailbreaka dem?
Bättre att köra på Android direkt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av JesperT:

Man tycker ju att Apple kunde fixa sina prylar själv istället för att tvinga allmänheten att göra dem användbara...

Jag (personligen) tycker helt seriöst att jailbreak är helt onödigt. Jag använde aldrig några av de funktioner man låste upp med jailbreak och tog därför bort det efter ett tag.

Inte sagt att alla tycker likadant, men telefonen är fullt användbar även utan jailbreak.

Dessutom kan man ju säga samma sak om diverse Androidtillverkare som har låsta bootloaders. Ditt argument håller inte.

Visa signatur

Mina inlägg kan innehålla spår av ironi och/eller sarkasm.
加油!

Permalänk
Medlem

Äntligen 😺

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Medlem

Fick precis notis om nytt IOS och ser sedan denna artiklel... det var snabbt jobbat!

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stisse72:

Vad är det för mening att köpa ipad, iphone om man ska jailbreaka dem?
Bättre att köra på Android direkt.

Skickades från m.sweclockers.com

När jag jailbreakade min Iphone4 blev det ingen Andriod telefon. Jag har aldrig hört om någon som har lyckats med det du säger. Kanske råkade du göra väldigt fel?

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ceogar:

Ja, tänk om det fanns något liknande till Andriod som är väldigt utbrett.... hmmm jag kan inte komma på något!

Suck...

Med Android kan man dock göra dessa ändringar som kräver jailbreak på IOS utan att ändra något, som att installera appar som inte går genom App Store, ändra utseendet mha teman etc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishg33k95:

Fast, Ios är fortfarnade bättre än Android. Det är mest små fel som folk stör sig på i Ios. Andriod har större fel.
(Hater going to hate!)

Fast Nää, har iPad3 och galaxy note 2. Trivs med både och tycker att de är lika bra. Gillade inte iOS på telefon men föredrar det på plattan och tvärtom med android (platta nej, telefon ja). Men kan hålla med om att tidigare android var mycket sämre, provade en htc Desire hd med 2.xx android och det var en big nono. Smaksak

Permalänk
Medlem

nu är det på apple tv 3 som ska få en jailbreak :'(

Visa signatur

Gigabyte H55N-USB3 mini-ITX | i5 760 3Ghz | 4GB Corsair | XFX 7970 3GB
Lian Li PC-Q08 | Be quiet! Pure Power L8 630W | 27" Samsung S27B750 | Samsung 840EVO 120GB + 750GB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Watertrue:

Jag (personligen) tycker helt seriöst att jailbreak är helt onödigt. Jag använde aldrig några av de funktioner man låste upp med jailbreak och tog därför bort det efter ett tag.

Inte sagt att alla tycker likadant, men telefonen är fullt användbar även utan jailbreak.

Dessutom kan man ju säga samma sak om diverse Androidtillverkare som har låsta bootloaders. Ditt argument håller inte.

Smaken är som baken, jag skulle aldrig ägt en ipad om det inte vore för jailbreak.
Tycker man är på tok för låst, en stor anledning till jailbreak är att man kan installera XBMC - och streama filmer från ett CIFS-share, kolla på alla play-kanaler som XOT-tillägget erbjuder osv... Helt fantastiskt!
Men sitter man bara och kollar FB och slösurfar så kvittar det!

Permalänk
Skäggig legend

Ska bli skönt att få mina äpplen att sträcka på benen!

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem

Så det står mellan plugget och en ny save på firered med andra ord.. Svåra val det här...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishg33k95:

Fast, Ios är fortfarnade bättre än Android. Det är mest små fel som folk stör sig på i Ios. Andriod har större fel.
(Hater going to hate!)

Det där är ett stort no-no att skriva öppet här, såvida du inte lägger till "jag tycker Ios är bättre än Android". Att lägga fram det som någon sorts fakta är bara fel

OnT: trevligt för alla med i-produkter!

Jag tycker dock att iPhone är väldigt överskatta. Jag förstår varför tex företag osv köper dem, men att barn/tonåringar som går i skolan och köper iPhone just bara för att det är en iPhone som en "status symbol" är bara så löjligt imo.

Jag har själv testat iPhone 4s och 5 samt de flesta topp-lurarna med Android och för mig var valet mycket lätt vad för telefon jag skulle behålla och vilka som skulle säljas. Bara den lilla skärmen som iPhone har är ganska skrattretande för mig. Det som iPhone är bättre på är helt klart kvalitetskänsla som slår alla Android-lurar jag kan tänka på. Men utöver det ser jag inte mycket mer där Android skulle vara mycket sämre. Det är fler saker som Android är mycket bättre på istället, tycker jag.

Men det är bara min uppfattning efter ganska många timmars testande och jämförande, så vad vet jag...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lajning:

De flesta normala användare, av dig benämnda "allmänheten", anser att apple's mjukvara är god nog för deras behov.

Om man nu gillar apple's hårdvara men inte mjukvara och möjligheten finns att jailbreak'a, varför gnälla som ett litet barn?

Jag gnäller inte. Varför skulle jag gnälla över en pryl jag inte ens äger ? Varför skulle jag vara missnöjd med något jag inte ens köpt ?
Jag konstaterar bara att eftersom detta med att jailbreaka är så efterfrågat så borde Apple göra det själva.
Speciellt när Apple är ett företag som annars tagit det här med användarvänlighet och dylikt seriöst.

För övrigt, kallar du det att "gnälla som ett barn" om man ifrågasätter någonting ? Grattis till den inställningen.
Kritiskt tänkande kallas det och är mycket viktigt för alla normala vuxna människor.
Men fortsätt du att acceptera allt i din väg utan att reflektera kring det. Gnäll inte som ett barn när SJ orsakar förseningar och gör att du kommer sent till jobbet, gnäll inte över att din dator ger dig blue screens osv.

Angående Android så har det säkerligen liknande saker och problem att ta upp. Det säger jag ingenting om.
Jag konstaterar bara fakta : Jailbreak är något många efterfrågar och ett stort förtag som Apple som annars tänker på användarvänlighet borde lätt kunna fixa detta.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ceogar:

När jag jailbreakade min Iphone4 blev det ingen Andriod telefon. Jag har aldrig hört om någon som har lyckats med det du säger. Kanske råkade du göra väldigt fel?

Nu missförstår du. Man köper väl en produkt för vad den är, original. Så vekt att köra jailbreak, då är man emot Apples värderingar och bör köpa något annat. Därför väljer jag bort Apple helt och hållet, vill ej låsa in mig i deras värld.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daavido:

Hörde av TysiPhoneHelp på youtube att de skulle släppa den på söndag

Vet inte om det stämmer dock

Det stämmer, de har gått ut med 3 feb som officiell release.
Källa: http://www.evasi0njailbreak.com/evasi0n-untethered-ios-6.1-ja...

Ser själv fram emot det som fan, har inte kunnat ha paddan breakad på över ett år,

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperT:

Jag gnäller inte. Varför skulle jag gnälla över en pryl jag inte ens äger ? Varför skulle jag vara missnöjd med något jag inte ens köpt ?
Jag konstaterar bara att eftersom detta med att jailbreaka är så efterfrågat så borde Apple göra det själva.
Speciellt när Apple är ett företag som annars tagit det här med användarvänlighet och dylikt seriöst.

För övrigt, kallar du det att "gnälla som ett barn" om man ifrågasätter någonting ? Grattis till den inställningen.
Kritiskt tänkande kallas det och är mycket viktigt för alla normala vuxna människor.
Men fortsätt du att acceptera allt i din väg utan att reflektera kring det. Gnäll inte som ett barn när SJ orsakar förseningar och gör att du kommer sent till jobbet, gnäll inte över att din dator ger dig blue screens osv.

Angående Android så har det säkerligen liknande saker och problem att ta upp. Det säger jag ingenting om.
Jag konstaterar bara fakta : Jailbreak är något många efterfrågar och ett stort förtag som Apple som annars tänker på användarvänlighet borde lätt kunna fixa detta.

Så bara för att en crack till ex battlefield 3 skulle vara efterfrågad så tycker du att EA eller dice borde vara snälla och lägga ut den på piratebay? (Bara ett exempel då jag misstänker att många jailbreakar för att kunna pirata appar)

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Guld! Blir att dra in det på ipad2an

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800XASUS Prime X570-P64 GB DDR4WD Black SN850 M.2 - 1TBNvidia GeForce GTX 1060 6 GBCorsair RM750X V2DEEPCOOL GAMMAXX L240 V2Fractal Design Define R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naslin:

Smaken är som baken, jag skulle aldrig ägt en ipad om det inte vore för jailbreak.
Tycker man är på tok för låst, en stor anledning till jailbreak är att man kan installera XBMC - och streama filmer från ett CIFS-share, kolla på alla play-kanaler som XOT-tillägget erbjuder osv... Helt fantastiskt!
Men sitter man bara och kollar FB och slösurfar så kvittar det!

Varför skulle man kolla FB? Det är väl Swec som gäller?

Permalänk
Inaktiv

Varför Jailbreaka? Onödigt..

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon142735:

Varför Jailbreaka? Onödigt..

Din åsikt och absolut inget fel med det, men anledningen är högst personlig.
Alla har olika behov .. så enkelt är det.

Visa signatur

- none -