En fråga ang anonine VPN

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2010

En fråga ang anonine VPN

Funkar det om jag har trådlöst hemma och hur gör jag då för att ställa in vpn anslutningen. Den försöker ansluta till VAN Mijiport men det borde ej va nån port den ska ansluta till då jag har trådlöst från modemet och till datorn

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Åsa
Registrerad
Jan 2010

Det sker alltid anslutningar till någon form av port när du göra saker på internet / ett nätverk.

Frågan är vad du skall göra? Ansluta till Jobbets nätverk eller något sådant. Då kan jag förstå anledningen till VPN uppkoppling.

Ge lite mer information, så skall jag försöka hjälpa dig.

[Fractal Design Define R4] [FD Newton R2, 1000W] [P8P67 EVO]
[ i7 3770K@4.5GHz] [Noctua NH-D14] [Gigabyte GTX 780 TI]
[16GB Corsair XMS3] [Kingston 480GB]
[WD Black 2TB] | [WD Green 4TB]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Aug 2003
Skrivet av Melicia:

Funkar det om jag har trådlöst hemma och hur gör jag då för att ställa in vpn anslutningen. Den försöker ansluta till VAN Mijiport men det borde ej va nån port den ska ansluta till då jag har trådlöst från modemet och till datorn

Hej,
Är din fråga ifall trafiken går genom VPN-tjänsten även fast du ansluter med din trådlösa anslutning? Isåfall JA.
Installera PPTP-tjänsten först genom att följa guiden --> https://www.anonine.com/sv/guides/pptp-windows-vista-7 .
Sedan ansluter du bara till ditt vanliga nätverk ex "Melicia's nätverk", då tunnals trafiken krypterat genom en direktkopplad VPN från din dator -> routern -> * internet * -> Anonine -> Internet.

System #1 - Intel 6700K@4.8GHz + Corsair H110i PnP ~ ASUS ROG MAXIMUS VIII RANGER ~ 32GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2400MHz ~ 2x Gainward GeForce GTX 980 Ti 6GB 'GS' ~ 2x 512GB Samsung EVO 850 ~ Corsair RM1000W ~ Acer 27" Predator G-Sync XB271HU
System #2 - Intel 2500K@5.0GHz + Corsair H60+PnP ~ ASRock P67 Extreme4 ~ 16GB DDR3 ~ 2x Sapphire 290 4GB CF ~ QX2710 Matte@120Hz ~ 2x512GB Samsung EVO 840 ~ 750W Corsair TX

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2010

Ja nu funkar det men det står offentligtr nätverk och ej privat