Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
192.167.?.!
Registrerad
Feb 2012

Vilket håll ska fläktarna blåsa åt

Hejsan. Har ett Fractal design Arc chassi.
H100 sitter monterad i taket och blåser ut luft.
Sitter även 1 extra fläkt i taket som även den blåser ut luft.
På baksidan sitter en fläkt som blåser ut luft. Sidoplåten har även den fått en fläkt som blåser ut luft. I botten har jag en fläkt. Ska den dra in eller blåsa ut luft?
Fram har jag 2 fläktar som suger in luft mot mina hdd.

Hur skulle du/ni göra?

Mvh

Man lever som man bör. Bör leva som man lever. Ibland blir det torsk men alltid en seger.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2006

IN med luft nere och ut med luft uppe. Så den i botten ska suga IN luft. Dock vill du nog ha ett dammfilter där då.

Dator: https://www.inet.se/kundvagn/bild/9823049/
Server: 2x HP ProLiant Microserver Gen8, 16GB/st, ESXi 6.0
NAS: Synology DS413 4st 3TB | QNAP TS-879 Pro 8st 2TB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Jun 2011

Du vill ha in mer luft än du tar ut ur lådan. Annars blir det undertryck och damm smyger in i alla springor i chassit.
Men som föregående sa, ut uppe och bak. Inluft fram och på undersidan OM du har dammfilter undertill.

NZXT H440 New Edition White - Asus Hero VIII - Intel Core i7 6700 - MSI GTX 1080 Founders Edition - Corsair Vengeance 16 GB - Samsung 950 Pro 256 GB - Corsair RX 750W - Diverse fläktar och lagringsdiskar

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2005

Jag har alltid upplevt störst temperaturförändringar om du kör insug på fläkten som sitter på sidoplåten.

What evah! i'll do what i want!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sundsvall
Registrerad
Mar 2012

Insug i sidan, skaffa ett fläktfilter först dock!

Spela World of Tanks med oss på SweClockers.com!
Vi har en inofficiell klan där alla som gillar att vara social och spela tanks får vara med!
SweC - World of Tanks clan
Välkommen!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kristinehamn
Registrerad
Jul 2011

Den på sidan och i botten ska suga in luft

Edit: Och precis som "Slaktardej" sade så är ett fläktfilter nödvändigt!

CPU 2600k 4.5GHz Moderkort MSI P67a GD55 RAM Corsair 8GB GPU MSI GTX970 SLI SSD OCZ Agility 3 120GB Nätaggregat Corsair AX750w Chassi Corsair 750DSkärm Samsung SA750D 120Hz
Tablet Samsung Galaxy Pro 10.1

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
192.167.?.!
Registrerad
Feb 2012

Tack alla för era svar. Nu verkar det som att det nästan är -31° Nu är chassit riktigt svalt och min fläktkontroller från Fractal design gör det den ska utan några som helst anmärkningar

Man lever som man bör. Bör leva som man lever. Ibland blir det torsk men alltid en seger.