Minecraft server problem

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2012

Minecraft server problem

Hej

Jag har en minecraft server utan hamachi och alla som jag har velat ta in kan joina tills nu. Helt plötsligt stog de bara cant reach server. Detta hände i medans jag laddade upp en video på youtube! Vet inte vad som e felet. Jag kan joina och jag har tittat så att portarna e öppna och de e dom.

Tacksam för svar //victor

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2011

din IP har möjligtvis inte blivit uppdaterad?

CPU: I7 4770k Noctua DH-14 MOBO: Maximus VI Hero GPU: Nvidia 980 RAM: 16 GB Corsair RAM 1600 MHz SSD: Corsair force GT 120 GB, OC Agility 3 120 GB HDD: WD 2TB Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Ljud: Asus Xonar D2X Hörlurar: AKG K 240 MK II Microfon: Modmic 4 Mus: Logitech G500s Matta: Steelseries QcK Mini Skärmar: en BenQ 22' och en Samsung 19'. V.v. citera mig för att få svar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sundsvall
Registrerad
Mar 2012

Du har inte flyttat din dator på senaste tiden?
Alltså dragit ut nätverkssladden, för det tenderar att byta min lokala IP-adress, och då måste man byta portarna igen.

Spela World of Tanks med oss på SweClockers.com!
Vi har en inofficiell klan där alla som gillar att vara social och spela tanks får vara med!
SweC - World of Tanks clan
Välkommen!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2011
Skrivet av Slaktardej:

Du har inte flyttat din dator på senaste tiden?
Alltså dragit ut nätverkssladden, för det tenderar att byta min lokala IP-adress, och då måste man byta portarna igen.

Du borde googla IP reservation i DHCP.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sundsvall
Registrerad
Mar 2012
Skrivet av PirateKensai:

Du borde googla IP reservation i DHCP.

Ja, troligtvis. Men nu har jag inte ens servern på min dator då det inte går att göra något annat på internet om man har servern igång.

Spela World of Tanks med oss på SweClockers.com!
Vi har en inofficiell klan där alla som gillar att vara social och spela tanks får vara med!
SweC - World of Tanks clan
Välkommen!