MSI Afterburner, ändra texten?

Permalänk

MSI Afterburner, ändra texten?

Den röda texten som visar "39", går det att ändra den på något sätt? Det är nämligen tray-ikonen för MSI Afterburner, men jag tycker att teckensnittet och färgvalet är fruktansvärt fult. Jag har letat igenom inställningarna, samt några konfigurationsfiler, men jag hittar ingenting som verkar vara rätt.

Permalänk

Jag kom fram till lösningen på egen hand. Jag kom också fram till att MSI Afterburners system är fullkomligt efterblivet.

Gå till C:\Program Files (x86)\MSI Afterburner\Graphics\Tray och byt ut filen vid namn "font7x9.bmp" emot bmp-filen som finns bifogad i denna zip-filen. Texten blir nu istället i Tahoma, 11 pixlar stor. För att se till att avståndet mellan siffrorna ska bli korrekt behöver du även byta ut "font7x9.dat", som befinner sig i samma mapp – den finns med i tidigare nämnd zip-fil.

Nu ser det ut så här istället, mycket trevligare:

Uppdaterad länk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Subdubwise:

Jag kom fram till lösningen på egen hand. Jag kom också fram till att MSI Afterburners system är fullkomligt efterblivet.

Hur som helst, så här gör man:

Gå till C:\Program Files (x86)\MSI Afterburner\Graphics\Tray och byt ut bilden vid namn "font7x9.bmp" emot den här filen som jag gjorde själv. Texten blir nu istället i Tahoma, 11 pixlar stor.

För att se till att avståndet mellan siffrorna blir korrekta behöver du öppna filen C:\Program Files (x86)\MSI Afterburner\Graphics\Tray\font7x9.dat och ändra värdet hos "CharW" till: "7466666666000" (utan citattecken givetvis).

Nu ser det ut så här istället, mycket trevligare:

http://anony.ws/i/2013/04/08/pJk7x.png

EDIT: Jag har nu uppdaterat länken till bildfilen. Dessutom är det en helt ny bild som länkas till numera, som jag skapade efter att ha gjort lite ytterligare efterforskningar.

Dessutom har jag upptäckt att man, längst ner till höger i "monitoring"-fliken i MSI Afterburner, kan ändra färg på texten efter behov. Så numera är texten, i den länkade bilden, inte längre #010101 för att på så vis fuska sig till så att den ska se helsvart ut (#000000). Numera kan man ställa in valfri färg direkt i programmet, vilket är trevligt.

Ursäkta att jag bumpa en 2 år gammal tråd, men har du möjligtvis kvar filen? filen finns inte kvar på minfil :/

Permalänk
Skrivet av Lajnuss:

Ursäkta att jag bumpa en 2 år gammal tråd, men har du möjligtvis kvar filen? filen finns inte kvar på minfil :/

Absolut! Här är en zip-fil innehållandes bmp-filen och dat-filen som krävs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Subdubwise:

Absolut! Här är en zip-fil innehållandes bmp-filen och dat-filen som krävs.

Tackar! nu slipper jag störa mig den tjocka fula texten

Permalänk

@lajnuss har du fortfarande dessa filer ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mostafa_0017:

@lajnuss har du fortfarande dessa filer ?

Oj, ja tror det, får kolla när jag kommer hem!

Permalänk

tack så mycket

Permalänk

@lajnuss Jag hoppas att du inte har glömt mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av mostafa_0017:

@lajnuss Jag hoppas att du inte har glömt mig

Nae, kom hem igår kväll. Här är den
https://drive.google.com/open?id=17REiY18ciLa6IVGY-s3rGxcrk4o... följ guiden Subdubwise skrev!

Permalänk

tack men det ändrades inte i storlek