Ström till USB Portar när datorn är avstängd

Permalänk
Medlem

Ström till USB Portar när datorn är avstängd

Hej, jag har ett antal trådlösa tillbehör till min dator som t.ex. headset och mus. Min fråga är finns det ett sätt att ladda dessa under natten när datorn är avstängd? Det funkar ifall jag kopplar in dom i front USB som går direkt in på mobo't men dessa portar börjar ta slut så går detta är göra på något sätt så jag även får ström i portarna på baksidan?

Mina specs står i signaturen.

Tack!

Visa signatur

|CPU: Intel i5 6600K |GPU: Asus RTX 3060Ti |PSU: XFX 750W
|MB: ASUS Z170-A |RAM: Crucial 16GB DDR4 2400Mhz
Citera för svar!

Permalänk
Medlem

gå in i BIOS o kolla lite efter några roliga inställningar.
annars kan du köpa en aktiv usb-hubb

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Skrivet av SWEWirex:

Hej, jag har ett antal trådlösa tillbehör till min dator som t.ex. headset och mus. Min fråga är finns det ett sätt att ladda dessa under natten när datorn är avstängd? Det funkar ifall jag kopplar in dom i front USB som går direkt in på mobo't men dessa portar börjar ta slut så går detta är göra på något sätt så jag även får ström i portarna på baksidan?

Mina specs står i signaturen.

Tack!

Hej, vet inte riktigt om de går att lösa på något roligt vänster.. troligen på nå klurigt sätt i BIOS eller nå
men varför inte köpa en USB-extender på typ kjell&company för typ 40kr? ^^

Visa signatur

AMD Bulldozer 4.0Ghz 6 core | Asus Nvidia GTX550ti DirectCU | Barracuda 640GB | Barracuda 320GB | Barracuda 1000GB | 8GB 1.6Ghz DDR3 | Corsair 430CX PSU | AsRock 960gm | NZXT Source 210

Permalänk

Samtliga av min kompis USB-portar på hans Komplett-byggda PC är aktiva dygnet runt, mina är tvärstängda!

Jag vill kunna ladda mina trådlösa lurar medans datorn är avstängd så jag använder en såndär vägguttag->USB adapter man får med iPhone, det fungerar dock prima!

Permalänk

Vad har du för MB? Om du har power-USB portar så kan du använda dem. De brukar vara röda eller gula.

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem

du kan använda usbporten på din router om den står bra till och har usb

Permalänk
Skrivet av Oneinalifetime:

Samtliga av min kompis USB-portar på hans Komplett-byggda PC är aktiva dygnet runt, mina är tvärstängda!

Jag vill kunna ladda mina trådlösa lurar medans datorn är avstängd så jag använder en såndär vägguttag->USB adapter man får med iPhone, det fungerar dock prima!

Vad har du för headset? Du kan paja batteriet i lurarna ifall du överbelastrar de.

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Skrivet av filipcombat:

Vad har du för headset? Du kan paja batteriet i lurarna ifall du överbelastrar de.

g930, jag tänkte att adaptern skulle anpassa sig men det kanske var dumt gjort.. Enda sedan jag använt det via väggen har det surrat högt på vänstra örat (batteriet?!)..
Ah shit, laddar inte mer från väggen förns detta har blivit rejält utredet här på SweClockers!
Tack, mate!