Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2013

PS3 Fat Problem

Hallå gott folk, Jag har lite problem med mina PS3or här hemma så vänder mig hit och hoppas på att kunna få lite respons och eventuella idéer på vad man kan göra.

PS3 #1 320gb, Denna fungerar relativt okej, Den har problem att läsa blueray. Eller ja den läser skivorna utan problem och startar upp dom men kan spela ca 10-15min sen hänger det sig och bara står och laddar. Vanliga DVD skivor har den inga problem att läsa för huvudtaget. Just nu användes denna för Netflix / Viaplay, i vardagsrummet, Har även playstation plus så kan ju spela på den ändå. Men vore roligt att kunna använda den till fullo. Denna har jag även haft isär spelaren på och rengjort huvudet på den, Det var då den började läsa blueray igen.

PS3 #2 40gb, Denna läser varken DVD, eller Blueray. Den tar emot skivor och försöker ladda dom men sedan händer det inte mycket mer. Denna låter även en hel del när man spelat en liten stund på den, och även när man använder den till Netflix / Viaplay. Men vad jag vet så är detta rätt vanligt på 40gb's versionerna.

PS3 #3 40gb, Denna är död, Spärrarna i spelaren sitter uppe så några skivor går inte att få in, När man startar den så lyser den först grönt, Går sedan snabbt över till gul sen blått och rött, Ordningen kan vara blått sen gult också. Går relativt fort så svårt att se. Denna ger heller ingen bild och stänger ju som sagt av sig efter att den lekt diskotek ett par sekunder.

Så nu hoppas jag att man kan få respons och ev lite hjälp, tips och tricks !

Cheers !

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Apr 2011

http://community.eu.playstation.com/t5/PlayStation-Network-Te...

http://translate.google.se/translate?hl=sv&sl=en&u=http://www...

Den med trasig spelare skaffa en 3key. Med 3key kan du även få ut nyckeln från ena bdromen och använda den i en annan ps3 Så du kan byta ut den. Inte ens olagligt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2013
Skrivet av lang666:

http://community.eu.playstation.com/t5/PlayStation-Network-Te...

http://translate.google.se/translate?hl=sv&sl=en&u=http://www...

Den med trasig spelare skaffa en 3key. Med 3key kan du även få ut nyckeln från ena bdromen och använda den i en annan bdrom Så du kan byta ut den. Inte ens olagligt.

Tackar! Tips på bra sida att beställa hem 3key från?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
rönninge
Registrerad
Maj 2012
Skrivet av Loup:

Hallå gott folk, Jag har lite problem med mina PS3or här hemma så vänder mig hit och hoppas på att kunna få lite respons och eventuella idéer på vad man kan göra.

PS3 #1 320gb, Denna fungerar relativt okej, Den har problem att läsa blueray. Eller ja den läser skivorna utan problem och startar upp dom men kan spela ca 10-15min sen hänger det sig och bara står och laddar. Vanliga DVD skivor har den inga problem att läsa för huvudtaget. Just nu användes denna för Netflix / Viaplay, i vardagsrummet, Har även playstation plus så kan ju spela på den ändå. Men vore roligt att kunna använda den till fullo. Denna har jag även haft isär spelaren på och rengjort huvudet på den, Det var då den började läsa blueray igen.

PS3 #2 40gb, Denna läser varken DVD, eller Blueray. Den tar emot skivor och försöker ladda dom men sedan händer det inte mycket mer. Denna låter även en hel del när man spelat en liten stund på den, och även när man använder den till Netflix / Viaplay. Men vad jag vet så är detta rätt vanligt på 40gb's versionerna.

PS3 #3 40gb, Denna är död, Spärrarna i spelaren sitter uppe så några skivor går inte att få in, När man startar den så lyser den först grönt, Går sedan snabbt över till gul sen blått och rött, Ordningen kan vara blått sen gult också. Går relativt fort så svårt att se. Denna ger heller ingen bild och stänger ju som sagt av sig efter att den lekt diskotek ett par sekunder.

Så nu hoppas jag att man kan få respons och ev lite hjälp, tips och tricks !

Cheers !

3 an har ylod yellow light of death dom andra har lasern pajat antagligen iallafall 2an

iMac 21 i3 3.03 ghz + C4 on it

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2013
Skrivet av pingvinstekaren:

3 an har ylod yellow light of death dom andra har lasern pajat antagligen iallafall 2an

Nu skrivandes stund har jag spelat ca 1.5 timme på #1 och inte haft några problem, Plockade isär den nu på morgonen och rengjorde lasern. Så den har vet jag inte riktigt vad som är problemet med. #3 Har jag nog gett upp hoppet om, Om det nu inte finns något att göra åt ylod, Har skruvat i många andra konsoler men är väldigt dålig på just PS3orna.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2013

PS3 #1 spelar jag på nu med skivor, Det startar, laddar fort osv. Men när man ska ladda t.ex. en ny karta i MW3 så hänger den sig. håller man sig kvar på samma karta så fungerar det felfritt, Vad kan detta bero på ?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlskrona, Blekinge
Registrerad
Mar 2008

BD läsaren håller på att dö. Du kan regöra hur mycket du vill, den kommer dö snart. Du får köpa en ny spelare och sätta in, eller höra med Sony eller köpa en ny. Skulle säga att 1 och 2 har död eller nästan död laser.

YLOD finns fix för men egentligen bara för att föra över sparade spel och avaktivera för den kommer dö igen även om du fixar den.

Sen 3st trasiga verkar ganska ovanligt, en tjock 60GB gick sönder för mig, men en slim har tuffat på sen 09 felfritt.

PS3 Slim 750GB PSN: Asseroth
Dator:
i7 4790k | Gigabyte GA-Z97P-D3 | 32GB DDR3 | SanDisk SSD 128GB, OZC SSD 256MB, Toshiba 4TB, Toshiba 3TB | AMD Radeon R9 290x 4GB| Corsair CS650W | Fujitsu 27" 1080p & AOC 24" 1080p | Windows 10 Pro x64

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2013

Tackar för alla svar, Har ett par Blueray spelare liggandes här som jag inte viset fall dom fungerade eller inte, så passade på att flytta runt dom olika lasrarna. Dock utan resultat. PS3an jag har i sovrummet får stå som den gör, den uppfyller sin funktion vilket är Netflix och Viaplay. 320GB får bli att beställa en ny laser till. Alla 3 PS3orna är köpa för runt 1000lappen så allt för mycket att prata om!