Permalänk
Medlem

Jag kör nu 9.3.3 jailbreakad med metoden som man gör via telefonen. Fungerade ganska smidigt faktiskt. Lite trist att det bara är semi-tethered, men det är bättre än inget i mitt fall.

Har inte testat så många tweaks, men SwipeSelectionPro fungerar iaf utan problem!

@ackki med metoden via telefonen så slipper du ange apple-id!

Permalänk
Medlem
Skrivet av tobberman:

Jag kör nu 9.3.3 jailbreakad med metoden som man gör via telefonen. Fungerade ganska smidigt faktiskt. Lite trist att det bara är semi-tethered, men det är bättre än inget i mitt fall.

Har inte testat så många tweaks, men SwipeSelectionPro fungerar iaf utan problem!

@ackki med metoden via telefonen så slipper du ange apple-id!

aha, fattade inte att man gjorde det via telefonen(safari) trodde det va via safari i mac som man kunde göra det.. men tack för tipset

Permalänk
Medlem

@ackki Inga problem, jag var lite osäker själv i början, men efter lite läsande så konstaterade jag att det gick att göra antingen via en Windows-dator (med krav på apple-id) eller via Safari i telefonen (utan krav på apple-id).
Jag valde att göra det via telefonen, så det märks väl hur mycket skräp som installerats istället

Permalänk
Medlem

Någon som lyckats jailbreaka telefonen med PPhelper?
Försökte med det igår och kommer till sista fasen men den står bara och laddar.

Permalänk
Medlem

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1EOWMv1t6Fj4JwlkmlVlZI...

Vad jag har installerat hittills och som funkar med 9.3.3.

Visa signatur

Intel i5-11400F | Gigabyte Z590I Aorus Ultra | ASUS RTX 3060 Dual V2 OC | Corsair Vengeance LPX 16 GB
Samsung 980 Pro 1 TB | Seagate Exos 7E8 8 TB | WD Red 2 TB | Fractal Design Define Nano S | Fractal Design Ion+ 660W

Permalänk
Medlem
Skrivet av mtntwg:

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1EOWMv1t6Fj4JwlkmlVlZI...

Vad jag har installerat hittills och som funkar med 9.3.3.

Är jailbreaket nu fortfarande semi-untethered?

Visa signatur

Laptop: MBA 13" | Telefon: Iphone 15" PM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Timpppa:

Är jailbreaket nu fortfarande semi-untethered?

Så vitt jag känner till, så ja det är semi fortfarande.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Timpppa:

Är jailbreaket nu fortfarande semi-untethered?

Yes, funkar förvånansvärt bra.

Visa signatur

Intel i5-11400F | Gigabyte Z590I Aorus Ultra | ASUS RTX 3060 Dual V2 OC | Corsair Vengeance LPX 16 GB
Samsung 980 Pro 1 TB | Seagate Exos 7E8 8 TB | WD Red 2 TB | Fractal Design Define Nano S | Fractal Design Ion+ 660W

Permalänk
Medlem

@mtntwg:
Vilken guide ska man följa nu? Testade snabbt IOS 10 på min SE och shit va den rullade fint. Men har nedgraderat till IOS 9.3.3 nu och tänkte jailbreaka.

Visa signatur

Laptop: MBA 13" | Telefon: Iphone 15" PM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Timpppa:

@mtntwg:
Vilken guide ska man följa nu? Testade snabbt IOS 10 på min SE och shit va den rullade fint. Men har nedgraderat till IOS 9.3.3 nu och tänkte jailbreaka.

http://en.pangu.io/help.html

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel i5-11400F | Gigabyte Z590I Aorus Ultra | ASUS RTX 3060 Dual V2 OC | Corsair Vengeance LPX 16 GB
Samsung 980 Pro 1 TB | Seagate Exos 7E8 8 TB | WD Red 2 TB | Fractal Design Define Nano S | Fractal Design Ion+ 660W

Permalänk
Medlem

Tack som fan. Är jailbreaket fortfarande stabilt? Tycker du proceduren är krånglig?

Visa signatur

Laptop: MBA 13" | Telefon: Iphone 15" PM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Timpppa:

Tack som fan. Är jailbreaket fortfarande stabilt? Tycker du proceduren är krånglig?

Stabilt som fan och proceduren är enkel!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel i5-11400F | Gigabyte Z590I Aorus Ultra | ASUS RTX 3060 Dual V2 OC | Corsair Vengeance LPX 16 GB
Samsung 980 Pro 1 TB | Seagate Exos 7E8 8 TB | WD Red 2 TB | Fractal Design Define Nano S | Fractal Design Ion+ 660W