Intel Haswell för Ultrabook lanseras på Computex i juni

Permalänk
Melding Plague

Intel Haswell för Ultrabook lanseras på Computex i juni

I juni väntas arkitekturen Haswell göra entré på marknaden, men inte bara för de vanliga processormodellerna. Nya uppgifter talar om att Intel samtidigt lanserar strömsnåla processorer för Ultrabook.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ska bli intressant

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

Dvs de dyker upp i butik lagom till där pengarna rullar in

Permalänk
Medlem

De borde kunna klämma in 4 cores vid det här laget kan man ju tycka...

Visa signatur

Stationär: i7 6700k, GTX1060, Xonar Essence STX, mm.
Laptop: Asus UX32vd, 10GB RAM & 250GB SSD.
Högtalare: Dynavoice Dynamite 12. Förstärkare: Atoll. Slutsteg: Atoll, Hörlurar: Sennheiser HD650, Sennheiser Momentum Wireless.
<<Amatör Audiofil // Musikälskare>>

Permalänk
Medlem

Hmmm tänkte spontant att "nice, detta ska ja vänta på och köpa en i sommar", men kom på mig att ja faktiskt tänkte samma för ivy bridge o ultrabooks.
Kanske skulle sluta vänta på allt och bara köpa nått snart haha.

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk

Ultrabooks & NUC FTW!!
Kan bara hoppas att dom faktiskt bestyckar ULV CPUerna med 40 grafik kärnor som tidigare utlovat.

Visa signatur

Dator: EEE901 N270/ 1GB / 20GB SSD ... Kraftigt nedbantat/tweakat Win7 x86 for speeeEED!
Facebook användare? Hatar tidslinjen? gå med i denna FB-grupp:
Undo Timeline ...med lite tur får h*lvetet ett slut!

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrBrandt:

Dvs de dyker upp i butik lagom till där pengarna rullar in

Värt att tänka på är att om en lansering sker i Juni så är det troligtvis för den amerikanska och asiatiska marknaden. Vi övriga får nog gott vänta ett par månader som vanligt, se bara på Surface Pro som fortfarande inte är lanserad i Svea Rike ännu

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Inaktiv

Vi lär nog inte se en Ultrabook med en fyrkärnig ULV CPU förrän Skylake, med tanke på att Broadwell bara är en minimal uppdatering av Haswell med krympt arkitektur.

2016, med andra ord. Då händer det.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hoppas på en dator i Ultrabookformat med grafikprestanda i klass med vad Nvidia 640 LE ger idag (utan överklockning) med 13" skärm med Full-HD och IPS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aktsu:

Hoppas på en dator i Ultrabookformat med grafikprestanda i klass med vad Nvidia 640 LE ger idag (utan överklockning) med 13" skärm med Full-HD och IPS.

En sådan ultrabook hade jag köpt direkt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyriak:

En sådan ultrabook hade jag köpt direkt!

Jag tycker inte det är för mycket önsketänkande, eventuellt att grafikdelen blir något svagare än 640 LE. Jag vill dock att datorn ska vara snygg, välbyggd och helst i någon form av lättmetall eller dylikt.

Permalänk
Skrivet av Batman:

Värt att tänka på är att om en lansering sker i Juni så är det troligtvis för den amerikanska och asiatiska marknaden. Vi övriga får nog gott vänta ett par månader som vanligt, se bara på Surface Pro som fortfarande inte är lanserad i Svea Rike ännu

Ja precis, och eftersom jag jobbar över sommaren lär det ju ha hamnat något gott i butikerna till hösten/vintern då pengarna trillat in

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batman:

Värt att tänka på är att om en lansering sker i Juni så är det troligtvis för den amerikanska och asiatiska marknaden. Vi övriga får nog gott vänta ett par månader som vanligt, se bara på Surface Pro som fortfarande inte är lanserad i Svea Rike ännu

Tror nog det kommer finnas ett antal produkter här vid lanseringen, så har det varit med både SB och IB vad jag kommer ihåg.

Permalänk
Avstängd

Kan bli intressant, föruttsatt att dom kommer med högupplöst skärm, solid-state disk, och mer än fjuttiga 4 GB RAM.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Kan bli intressant, föruttsatt att dom kommer med högupplöst skärm, solid-state disk, och mer än fjuttiga 4 GB RAM.

För att få kalla en dator en ultrabook måste den uppfylla vissa krav enligt Intels specifikation, och en SSD har varit med i det kravet rätt länge nu.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av skog1s:

För att få kalla en dator en ultrabook måste den uppfylla vissa krav enligt Intels specifikation, och en SSD har varit med i det kravet rätt länge nu.

Vad som ingår i riktlinjerna är "Responsive while active", vilket innebär antingen en SSD alternativt en HDD med SSD-cache – som i de allra flesta fallen fungerar horribelt dåligt ärligt talat på grund av de snorbilliga lösningarna tillverkarna använder och cachningsmjukvara från obskyra aktörer.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Avstängd
Skrivet av skog1s:

För att få kalla en dator en ultrabook måste den uppfylla vissa krav enligt Intels specifikation, och en SSD har varit med i det kravet rätt länge nu.

Jo, men alla har dom snålt med 2-4 GB RAM och lågupplösta 1366×768 skärmar.

Permalänk
Medlem

Borde inte det innebära ett lyft för de mobila enheterna också?

Permalänk
Medlem

Hoppas det börjar arta sig snart. Väldigt intresserad över hur strömsparläget S0ix kommer fungera. Strömsparläge är något som dom definitivt måste förbättra.

Sedan fler märken att välja på med en kvalitet likt Asus, med högupplöst skärm, mer än 4 GB RAM, SSD och en vettig prislapp.

Den här kommer nära http://www.nordichardware.se/Barbara-datorer/asus-transformer... fortsätt utveckla processorerna, dvs främst grafik och strömsparläge, mer minne och gör dom lite billigare med tiden när dom blir vanligare.

Visa signatur

Chassi : BitFenix Prodigy Svart mITX Moderkort : Asus P8Z77-I DELUXE mITX CPU : Intel Core i7 3770K RAM : Crucial 16GB (2x8192MB) CL9 1600Mhz Ballistix Sport

Permalänk
Hedersmedlem

Har dragit ut på det alltför länge nu.. Men när Haswellbaserade ultrabooks med 15" 1920x1080 IPS-skärmar till vettigt pris anländer så köper jag mig en. "Behöver" ha en på nattduksbordet när insomnian slår till..

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||